تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798703161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نويسنده تركيه‌اي: مجيدي نشان داد مي‌توان درباره پيامبر باز هم فيلم ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نويسنده تركيه‌اي: مجيدي نشان داد مي‌توان درباره پيامبر باز هم فيلم ساخت
مجيد مجيدي، پيشتر كشورهايي مثل تركيه، اندونزي، مالزي و بسياري از كشورهاي جنوب‌شرقي آسيا را از دايره آتشين كشورهاي متعصب و مخالف فيلمش در جهان اسلام بيرون گذاشته و گفته بود كه اين كشورها خواستار نمايش فيلمش شده‌اند.
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


مجيد مجيدي، پيشتر كشورهايي مثل تركيه، اندونزي، مالزي و بسياري از كشورهاي جنوب‌شرقي آسيا را از دايره آتشين كشورهاي متعصب و مخالف فيلمش در جهان اسلام بيرون گذاشته و گفته بود كه اين كشورها خواستار نمايش فيلمش شده‌اند. تركيه يكي از كشورهايي است كه احتمالاً حق پخش و نمايش اين فيلم را خواهد خريد. در حالي كه اولين اكران عمومي داخلي و نيز اكران جهاني «محمد رسول‌الله(ص)» ‌از امروز كليد مي‌خورد اما چهار نفر در تركيه موفق به تماشاي نسخه نمايشي آن در جشنواره فيلم كن شده‌اند. روزنامه ديلي صاباح تركيه با انتشار نظر يكي از اين چهار نفر، موضعي را اتخاذ كرده كه نشان‌دهنده نگاه مثبت تركيه به فيلم اخير مجيدي است.
به گزارش «جوان»‌، شيعيان معمولاً نسبت به سني‌ها با تعصب كمتري مسائل ديني خود را قضاوت مي‌كنند. اما فيلم اخير مجيدي در كشورهاي اسلامي سني‌نشين موجي از خشم را برانگيخته است. مجيدي پيشتر گفته بود كه قطعاً كشورهايي مثل عربستان سعودي با اين فيلم مشكل خواهند داشت اما بسياري از كشورهاي اسلامي همچون تركيه، اندونزي، مالزي و كشورهاي جنوب‌شرقي آسيا خواستار نمايش اين فيلم شده‌اند. روزنامه «ديلي صاباح» تركيه درباره اين فيلم نوشته است: «فيلم اخير مجيد مجيدي، كارگردان شناخته شده ايران كه در جوامع اسلامي بحث‌برانگيز شده، ‌دوران كودكي حضرت محمد(ص)‌ را در قالب نمايش يك انسان به تصوير مي‌كشد؛ چيزي كه متضاد با گرايش و تمايل عمومي در دنياي اسلام است. اين فيلم پيش از آنكه براي نمايش 27 آگوست خود در جشنواره فيلم مونترال كانادا آماده شود در تركيه براي چهار نفر به نمايش درآمده است.‌»
به نوشته اين روزنامه، احسان قابيل نويسنده، يكي از اين افراد است كه نسخه نمايش اين فيلم را در جشنواره فيلم كن ديده و در انتقاد از آن مي‌گويد كه فيلم «محمد رسول‌الله» روند كندي دارد و شامل صحنه‌هاي انيميشني و اكشن مي‌شود. به گفته او اين فيلم 30 ميليون دلاري به جزئيات مختلف جامعه عرب آن دوره اشاره مي‌كند؛ مسئله‌اي كه ممكن است براي هر كسي جذاب نباشد. اين نويسنده تركيه‌اي در عين حال گفته است: «‌مجيدي فيلمي را ساخته كه به عنوان اثري بعد از فيلم «الرساله» مصطفي عقاد محصول سال 1976 ميلادي مي‌تواند قابل قبول باشد.» به گفته قابيل اين فيلم از وجود عناصري بهره مي‌برد كه ممكن است بتواند به خوبي توجه مخاطبان غربي را به خود جلب كند ضمن آنكه سبك كار مجيدي و ويژگي‌هاي ملودرام ساير آثار او را نيز مي‌توان در اين فيلم به خوبي مشاهده كرد. اين نويسنده اهل تركيه به روزنامه «‌ديلي صاباح» گفته است: «مجيدي دست به ساخت فيلمي زده كه خيلي شجاعت مي‌خواهد. او كارگردان شجاعي است كه فيلمش را بر پايه آياتي از قرآن ساخته و اين اثر شاهدي بر اين مدعاست كه مي‌توان درباره حضرت محمد(ص) باز هم فيلم‌هاي ديگري ساخت.» قابيل با توضيح اينكه فيلم با صحنه‌هاي مربوط به جنگ ابرهه و عام‌الفيل آغاز مي‌شود، گفته است كه در آخرين اثر مجيدي حادثه حمله آسماني پرندگان هم گنجانده شده است.
وي با اشاره به اينكه در مبحث موسيقي اين فيلم ايراني نيز ملودي‌هاي ايراني و غربي در كنار تركيب‌هاي جديد موسيقيايي از صلوات گنجانده شده گفته است: «اي.‌آر‌ رحمان آهنگساز فيلم مجيدي، هنرمند معروف هندي است كه موسيقي متن فيلم معروف «ميليونر زاغه‌نشين» را ساخته و درست پيش از آغاز فيلمبرداري آخرين اثر مجيدي به اسلام ايمان آورده است.» وي همچنين درباره حساسيت‌برانگيزترين شائبه درباره فيلم مجيدي نيز يادآور شده است كه حضرت محمد(ص) در تمام صحنه‌ها از پشت به تصوير كشيده مي‌شود. اين نويسنده تركيه‌اي در تعريف و تمجيدي ديگر از فيلم اخير مجيدي يادآور شده است: «تصويربرداري اين فيلم به خصوص در صحنه‌هاي مربوط به بعدازظهر و شب بسيار موفق بوده است. صحنه فوكوس روي كعبه را بسيار خوب از آب در آورده‌اند.» به گفته او اين فيلم كه موجي از احساسات را ميان دوستداران هنر برانگيخته، نسخه تلويزيوني هم خواهد داشت هرچند كه روي آن نمي‌توان برچسب سينماي كودك را چسباند. براساس گزارش روزنامه «ديلي صاباح» تركيه، علاوه بر قابيل، سه نفر ديگر در تركيه نيز موفق به تماشاي اين فيلم شده‌اند؛ اثر مجيدي بر زندگي حضرت محمد تا سن 12 سالگي ايشان تمركز مي‌كند. اين فيلم اكران جهاني خود را با نمايش در سي و نهمين جشنواره فيلم مونترال كانادا آغاز خواهد كرد. جشنواره‌اي كه كارش را از 27 آگوست(‌امروز) شروع مي‌كند. مجيدي پيشتر در كنار كسب جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي زبان آكادمي اسكار موفق به كسب جوايز جشنواره مونترال نيز شده بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن