تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820633907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گراني ۸۰ درصدي عوارض آزادراه‌ها در ۱۸ ماه اخير


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گراني ۸۰ درصدي عوارض آزادراه‌ها در ۱۸ ماه اخير
در راستاي آزادسازي عوارض عبور مد نظر آخوندي وزير راه و شهرسازي از ابتداي سال گذشته تا كنون نرخ عوارض آزادراه‌ها با يك شيب تند حدود ۸۰ درصد افزايش يافته است.
به‌گزارش تسنيم، عباس آخوندي چند ماه پس از حضور در ساختمان دادمان در گردهمايي استانداران اعلام كرد: نگاه ما به آزادراه‌ها، كريدوري است و فقط به جسم راه توجه نمي‌كنيم بلكه اگر شد به دنبال تأسيس شهر صنعتي و بنادر خشك در آزادراه‌ها هستيم و در همين چارچوب بنا داريم 18 آزادراه را براي سرمايه‌گذاري، اعلام عمومي كنيم.
وي تأكيد كرد: با جديت پيگيريم كه نظام تعرفه عبور را آزاد كنيم و همچنين دنبال مي‌كنيم تا سهم دولت را در اين سرمايه‌گذاري‌ها به صفر برسانيم تا آزادراه‌ها كلاً در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گيرد. در بحث راهسازي و راهداري بايد سالانه 6 هزار ميليارد تومان براي استانداردسازي راه‌ها هزينه كنيم اما عمده توجهات در سال‌هاي گذشته راهسازي بوده و به راهداري توجهي نشده است.
وي بيان كرد: براي نگهداري راه‌هاي موجود برنامه كاملي تهيه كرده‌ايم. كمتر از يك‌سال بعد يعني در آبان‌ماه سال گذشته با چراغ سبز وزارت راه و شهرسازي عوارض 20 تا 50 درصد افزايش مي‌يابد. حال يكبار ديگر در آستانه هفته دولت نرخ عوارض آزادراه‌هاي كشور كمي بيش از 33 درصد گران شد. به‌عنوان نمونه در هفته‌اي كه گذشت عوارض آزادراه‌هاي تهران- پرديس و قزوين- رشت، تهران- ساوه و در ادامه ساوه- همدان گران شد. سال گذشته نيز افزايش نرخ عوارض متغير بود؛ به‌عبارت ديگر بسته به ظرفيت محور و مبلغ پايه عوارض بين 20 تا 50 درصد افزايش يافته بود.
با توجه به اظهارات آخوندي وزير راه و شهرسازي در خصوص آزادسازي نرخ عوارض عبور بايد در آينده‌اي نزديك انتظار گران شدن عوارض با شيبي نه چندان ملايم را داشت. در اين ميان عدم مشخص بودن سقف افزايش قيمت عوارض نكته مبهم اين ماجراست.

منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن