تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801771581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفنی** سهم کمتر از یک درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر/ اخذ عوارض راهکاری برای گسترش انرژی‌های پاک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تلفنی** سهم کمتر از یک درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر/ اخذ عوارض راهکاری برای گسترش انرژی‌های پاک
مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی با وجود هدف‌گذاری‌های متعدد سهم انرژی‌های تجدیدپذیر کمتر از یک درصد است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد صادق‌زاده مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران در نشست خبری مشترک با شورای عالی استان‌ها گفت: با مصوبه ابلاغی وزیر نیرو در تاریخ تیر ماه امسال تعرفه‌های جدیدی در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر ابلاغ شد که خوشبختانه این قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است.


وی در ادامه تصریح کرد: تعرفه‌های جدید ابلاغی در زمینه‌های مختلف بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و ... یکسان نبوده که همین امر جذابیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بالا می‌برد.


مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران در خصوص عدم شکوفایی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران گفت: ما همواره به گسترش این انرژی‌ها علاقمند بودیم اما متأسفانه تمام عوامل در اختیار وزارت نیرو نبوده و سیاست‌‌های کلان بر روی پرداخت یارانه 80 الی 90 درصدی به سوخت‌های فسیلی بوده است که همین امر اقتصاد انرژی‌های تجدیدپذیر را با مشکل مواجه کرده است.


صادق‌زاده در ادامه افزود: خوشبختانه با وضع عوارض 30 ریالی منبع مالی در حدود 300 میلیارد تومان در طی سال‌های آینده برای این بخش تعبیه شده است.


وی اظهار داشت: وزارت نیرو تضمین می‌کند برق تولیدی از این طریق را به قیمت 5 هزار و 870 ریال کیلووات ساعت طی 20 سال آینده خریداری کند که این رقم 14 برابر کیلووات ساعتی است که به طور متوسط از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود که در نهایت جذابیت سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد.


مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران در ادامه به قیمت‌های شاخه‌های مختلف انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: قیمت خریداری شده از تولید برق زباله‌سوز 5 هزار و 870 ریال، بی‌هوازی 3 هزار و 150 ریال، زیست توده‌ای 2 هزار و 900 ریال، بادی تا ظرفیت 5 هزار- 4 هزار و 970 ریال، خورشیدی تا ظرفیت 10 مگاوات- 6 هزار و 870 ریال، زمین گرمایی 5 هزار و 770 ریال، بازیافت تلفات 3 هزار و 50 ریال و آبی کوچک 3 هزار و 700 ریال در نظر گرفته شده که در صورت استفاده از تجهیزات داخلی 15 درصد به این ارقام اضافه می‌شود.


صادق‌زاده اذعان داشت: پس از توافق هسته‌ای سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی وارد ایران شده و در زمینه سرمایه‌گذاری با ما مذاکره کرده‌اند.


وی اظهار داشت: پیش‌بینی ما برای شهرهای بالای 200 هزار خانوار تولید 700 مگاوات برق است.


مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران بیان کرد: در برنامه چهارم توسعه هدف‌گذاری ما تولید یک درصد انرژی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر بود که این هدف در برنامه ششم به تولید 5 هزار مگاوات رسید ولی هم اکنون متأسفانه کمتر از یک درصد از سهم انرژی کل ما به انرژی‌های تجدیدپذیر تعلق می‌گیرد که تنها دلیل روند کند آن منابع مالی است که امیدواریم بتوانیم از طریق اخذ عوارض و افزایش آن در سال‌های بعد شرایط خود را بهبود ببخشیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: قانون اصلاح الگوی مصرف پنج سال است که در مجلس به تصویب رسیده و شورای عالی انرژی مسئول تعیین سهم آن شناخته شده که متأسفانه تا هم اکنون این شورا حتی یک جلسه نیز تشکیل نشده و کشور را از این بابت متضرر کرده است در همین خصوص از دبیرخانه شورای عالی انرژی تقاضا داریم با تشکیل اولین جلسه بعد از پنج سال و ساماندهی امور اقدام کند.


انتهای پیام/





اشتراک گذاری







۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن