تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819725582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمليات مبارزه با انگل‌هاي خارجي دامي در خراسان رضوي تشديد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عمليات مبارزه با انگل‌هاي خارجي دامي در خراسان رضوي تشديد مي‌شود
داخلي. اجتماعي. دام
معاون فني اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي از تشديد عمليات مبارزه با انگل‌هاي خارجي دام به دليل خشكسالي‌هاي موجود و تاثير سوء آن بر گسترش بيماري‌هاي انگلي خبر داد.

جواد اعلمي شنبه در اين زمينه به خبرنگاران گفت : اين عمليات در دو بخش سمپاشي بدن دام‌هاي سبك و سنگين و جايگاه‌هاي نگهداري دام‌ها و در دو فاز بهاره و پاييزه انجام مي‌شود.

وي اعلام كرد: هم اينك مرحله بهاره آن با همكاري نيروهاي بسيج سازندگي در حال اجرا است.

وي افزود : امسال به علت فقر منابع غذايي از نظر انواع تركيبات حياتي ضروري و نيز بروز سوء تغذيه، حيوانات دچار نقص در سيستم ايمني شده و در چنين شرايطي خط افزايش بيماري‌هاي عفوني و به ويژه بيماري‌هاي انگلي به شدت افزايش مي‌يابد.

وي اظهار داشت : در همين راستا بايد جمعيت دام عشاير كه تغذيه آنها به شدت وابسته به مراتع است و نيز جمعيت دام روستايي طي امسال تحت پوشش اين عمليات قرار گيرند.

اعلمي پيش بيني كرد: در اين راستا تا پايان سال بيش از ‪ ۸۰‬هزار ليتر انواع سموم انگلي جهت اجراي عمليات مصرف شود.

وي مقدار سم مصرف شده از آغاز سال تا كنون را بالغ بر ‪ ۱۴‬هزار ليتر ذكر كرد و گفت:تمامي مقادير ياد شده به طور رايگان جهت سمپاشي دام‌ها و اماكن دامي استان استفاده شده است.

معاون اداره كل دامپزشكي استان با تاكيد بر ضرورت پيشگيري از مخاطرات خشكسالي در جمعيت دامي به ويژه دام سبك كه خسارت پذيري بيشتري نسبت به اين پديده دارد به دامداران توصيه كرد كه دام‌هاي مازاد بر نياز و حيوانات ضعيف و بيمار را از گله خارج نموده و تعداد دام گله خود را با در نظر گرفتن وضعيت تامين علوفه و ساير مايجتاج مورد نياز تنظيم كنند.

وي با اشاره به ضعف سيستم ايمني دام‌ها در زمان خشكسالي ، احتمال بروز برخي بيماري‌هاي واگير دامي و مانند آن را بيشتر دانست و افزود: پوشش كامل واكسن‌هاي دامي چون تب برفكي ، هاري ، شاربن كه در حال حاضر توسط بخش‌هاي دولتي و خصوصي و به صورت رايگان انجام مي‌شود بهترين راه پيشگيري از بروز بيماري‌هاي ياد شده است.

وي گفت : براي كسب نتيجه بهتر تمامي دامداران استان بايد با اكيپ‌هاي دامپزشكي همكاري لازم را داشته باشند.ك/‪۲‬
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن