تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835127460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سالن‌های دولتی تنها یک اسم احترام‌آمیز باقی مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کارگردان «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به مهر گفت:
از سالن‌های دولتی تنها یک اسم احترام‌آمیز باقی مانده است

عامدانه، عاشقانه، قاتلانه


شناسهٔ خبر: 2894964 - سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
هنر > تئاتر

ساناز بیان کارگردان نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» با اشاره به اینکه این روزها تالارهای دولتی دیگر اعتبار سابق را ندارند، عنوان کرد نباید نسبت به مخاطبان پیش داوری های غلط داشته باشیم. ساناز بیان نویسنده و کارگردان نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» درباره تغییراتی که این نمایش نسبت به اجرای قبلی داشته است به خبرنگار مهر گفت: نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نسبت به اجرایی که در سال ۹۲ در سالن شمس داشت تغییرات کوچکی در حد چند جمله داشته است اما در گروه بازیگران متاسفانه به دلایل کاری نتوانستیم از حضور فروغ قجابگلی استفاده کنیم و به جای وی گیتی قاسمی جایگزین شده است. همچنین آیه کیان پور نیز به جای سهیلا صالحی ایفای نقش می کند.وی در پاسخ به این پرسش که پرداختن به زندگی زنان قاتل و معضلات اجتماعی در این نمایش راه را برای به صحنه بردن چنین آثاری باز کرده است؟ بیان کرد: اگر واقعا چنین اتفاقی افتاده باشد برای من بسیار خوشحال‌کننده است چون مساله ای که باعث شد من سراغ چنین مضمونی بروم این بود که در فضای تئاتر ما جای پرداختن به چنین معضلاتی خالی بود. ما چنین فضایی را در ادبیات و هنرهای تجسمی تجربه کرده ایم اما در تئاتر هیچگاه این جسارت وجود نداشته که به سمت طرح چنین مضامینی برویم. به دلیل همین محافظه کاری همیشه با فاصله نسبت به سینما، ادبیات و هنرهای تجسمی عمل کرده ایم.بیان اشاره کرد:‌ البته جریانی که در حال حاضر باب شده می تواند پخته تر از این عمل کند و حتی خودِ من نیز به دنبال طرح موضوعات اجتماعی دیگری برای اجرا هستم. بخشی از دلایل پرداختن به چنین مضامین اجتماعی در دو سال گذشته به این بازمی‌گردد که مخاطبان نیز تمایل به دیدن چنین آثاری پیدا کرده اند. متاسفانه ما نسبت به تماشاگران پیش داوری غلطی داریم و فکر می کنیم ممکن است جریانی از تئاتر مورد پسندشان نباشد اما باید به مخاطبانمان اعتماد کنیم.وی درباره دلایل بازتولید مجدد این نمایش توضیح داد: به تازگی نمایش جدیدی به نام «آبی مایل به صورتی» نوشته ام که ابتدا آن را برای اجرا به تماشاخانه باران پیشنهاد دادم اما بعد از اینکه زمان اجرا را به من گفتند متوجه شدم که تنها سه هفته برای آماه سازی نمایش فرصت دارم و مطمئنا نمی رسم آن کار را به صحنه ببرم به همین دلیل تصمیم گرفتم نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» را که آماده تر بود مجددا اجرا کنم. نمایشنامه «آبی مایل به صورتی» وارد سطح دیگری از گفتمان اجتماعی شده است که امیدوارم فرصت اجرای عمومی آن فراهم شود.کارگردان نمایش «خواب های خاموشی» متذکر شد: دو سال از اجرای قبلی «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» گذشته است اما این نکته برایم بسیار جالب توجه است که در روزهای اخیر مدام از نهادها و ارگان های ممختلف با من تماس می گیرند و علاقمند هستند که با ما همکاری کنند اما در طول این دو سال من به هر دری زدم تا بتوانم نمایش جدیدی را به صحنه ببرم. در طول این مدت من سه نمایشنامه «هتلی ها»، «آبی مایل به صورتی» و «تهران مخوف» را نوشته ام اما به هیچ شکلی امکان اجرا برایشان فراهم نشد. در واقع در تئاتر ما هیچ نسبتی با اجرای یک اثر موفق و موفقیت های آینده یک کارگردان وجود ندارد. کاش مدیریت تئاتر ما کمی در جریان اتفاقات تئاتر قرار گیرد و به پیش داوری های نخ نما شده اکتفا نکند.کارگردان «سایه روشن» در پایان صحبت هایش یادآور شد: متاسفانه سالن های دولتی ما در حال فروریختن است و تنها یک اسم احترام آمیز از آنها باقی مانده است. طولی نمی کشد که اعتبار سالن های خصوصی از سالن های دولتی بیشتر می شود و دیگر این سالن ها قابل رقابت با تالارهای خصوصی نخواهند بود. این هنرمندان هستند که دیگر تمایل به اجرای آثارشان در تماشاخانه های دولتی ندارند. من با کمال افتخار اعلام می کنم اگر باز هم بخواهم نمایشی را به صحنه ببرم دوباره به سالنی مثل باران مراجعه خواهم کرد نه تالارهای دولتی که هیچ احترامی برای هنرمندان قایل نیستند.نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان از هشتم شهریور ماه ساعت ۲۱ در سالن باران روی صحنه می رود.این نمایش تابستان ۹۱ برای اولین بار در کنفرانس زنان نمایشنامه نویس جهان در استکهلم نمایشنامه خوانی شد و پاییز ۹۲ در تالار شمس روی صحنه رفت. «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نمایشی است با ساختار مستند که به زندگی سه زن جنایتکار ایرانی می پردازد...بهاره رهنما، نسیم ادبی، گیتی قاسمی و آیه کیانپور در این نمایش به ایفای نقش می ­پردازند. حمیدرضا آذرنگ نیز مشاور کارگردان نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» است.عوامل دیگر این نمایش عبارتند از نویسنده و کارگردان: ساناز بیان، مشاور کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، طراح صحنه: بابک کچه چیان، طراح لباس: افسانه صرفه جو، طراح نور: رضا حیدری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهدی بوسلیک، مدیر صحنه: امین یزدانی، منشی صحنه: راحیل مرشدی، طراح پوستر و بروشور: همراز بیان، مشاور رسانه ای:‌ مریم نراقی، تبلیغات فضای مجازی: نوید آغاز، عکاس: نغمه ارجمند.ساناز بیان پیش از این تجربه کارگردانی نمایش هایی چون «مهاجران» اسلاومير مروژک، «خانه عروسک» هنريک ايبسن، «سايه‌روشن» با الهام از نوشته های صادق هدایت، «خواب‌های خاموشی» و «ترانه‌هايی برای سايه» را در کارنامه دارد و در فستیوال های مختلف خارجی نیز با این آثار شرکت کرده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن