تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820845285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودرو در صدر بیشترین کالاهای وارداتی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 واردات خودرو1 خودرو در صدر بیشترین کالاهای وارداتی

رییس مجمع عالی واردات خبر داد؛
خودرو در صدر بیشترین کالاهای وارداتی
رئیس مجمع عالی واردات در خصوص بیشترین کالای وارداتی به کشور گفت: کالاهای اساسی از قبیل گندم، کنجاله، سویا و خودرو بیشترین واردات را به کشور دارند.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، خودرو در صدر بیشترین کالاهای وارداتیمحمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان اینکه کالاهای اساسی بیشترین امار واردات را دارند، اظهار کرد: خودرو و دخانیات نیز به مراتب بیشترین واردات را به کشور دارند.

وی در پاسخ به اینکه کدام کشور بیشترین واردات را به ایران دارد، گفت: به دلیل تحریم ها اغلب کالاها از طریق کشور واسطه و به ویژه امارات وارد کشور می شوند.

قاچاق لوازم آرایشی به کشور وی با بیان اینکه برخی کالاها در تمامی فصول سال قاچاق می‌شوند، افزود: کالاهایی از قبیل لوازم صوتی و تصویری بهداشتی و آرایشی در تمامی فصول قاچاق می‌شوند.

رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه باید برای تشخیص کالاهای قاچاق، ارزش گذاری صورت می گیرد، اضافه کرد: با تشدید نظارت و کنترل ها به راحتی می توان از ورود قاچاق جلوگیری کرد.

برخوردار در خصوص کالاهای صادراتی نیز گفت: مواد اولیه پتروشیمی و مشتقات نفتی از کالاهای مهم صادراتی کشور است که دولت باید میزان صادرات با بهبود ارتباطات بین المللی افزایش دهد.

تولید برخی کالاها مقرون به صرفه نیست عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تولید هر نوع کالایی در کشور مقرون به صرفه نیست، افزود: واردات برخی کالاها مقرون به صرفه تر از تولید است بنابراین باید با برنامه ریزی صحیح بتوانیم واردات و صادارت را کنترل کنیم.

به گفته برخوردار عمده کالاهای وارداتی قاچاق به کشور مواد غذایی، لوازم آرایشی بهداشتی، موبایل و لوازم خانگی است که تبعات این واردات باعث ضربه محکم به تولید است.

تقویت زیرساخت ها برای مبارزه با قاچاق وی ادامه داد: دولت با دریافت مالیات می تواند زیر ساختها را قوی کرده و تمام حوزه های مختلف از قبیل، ترابری، بهداشت، آموزش و پروررش و امنیت کشور تقویت شوند که این اتفاق با قاچاق حاصل نخواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه برای مبارزه با قاچاق مردم را باید آگاه کرد، افزود: وارد کننده باید خدمات پس از فروش داشته باشد و اصالت کالاهای قاچاق مشخص نیست.

وی ادامه داد: کالاهای قاچاق از طریق کولبری حمل می شوند، برخی کالاها شرایط ویژه دارند که باید مثلا در یخچال نگهداری شوند اما متاسفانه با کولبری حمل می شوند.

برخوردار ادامه داد: مثلا برخی کالاهای قاچاق را در گرما در امارات نگه می دارند و سوار بر لنجهای پر سرعت کرده و وارد کشور می کنند که بهداشتان تحت کنترل نیست؛ مثلا پاستیل هایی که برای کودکان وارد می کنند باید با شرایط ویژه بهداشتی حمل شوند، تجزیه تحلیل شوند، مشکل بهداشتی نداشته باشند./میزان/110



۰۱/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن