تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت چاره اي جز ميدان دادن به بخش خصوصي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۲۷ب.ظ)
عضو هيات نمايندگان اتاق ايران در گفتگو با موج: دولت چاره اي جز ميدان دادن به بخش خصوصي ندارد موج - حضور شرکت ها و سرمايه گذاران خارجي در کشور به هيچ عنوان تهديدي براي بخش خصوصي محسوب نمي شود. البته ممکن است در ابتداي امر مردم تقاضاي کاذب براي خريد کالاهاي خارجي داشته باشند اما در دراز مدت و با فروکش کردن تب هيجانات، تقاضاي کاذب به تقاضاي واقعي تبديل مي شود.
رضا پديدار عضو هيات نمايندگان اتاق ايران در گفتگو با خبرنگارموج با بيان اين که دولت در حال تدوين برنامه هاي خود بر اساس نظرات کارشناسان در خصوص شرايط حضور سرمايه گذاران خارجي در کشور است؛اظهارداشت: تشکل ها نيز نقش بسزايي در شکل گيري مشارکت سرمايه گذاران خارجي در کشور دارند.خارجي ها ديگر نمي توانند يک طرفه به بازارهاي ما ورود پيدا کنند و ناچار به سرمايه گذاري هاي مشترک اند.
پديدار با بيان اين که مهم ترين الويت اقتصاد ما توسعه و رشد توليد است؛ تصريح کرد:در اين شرايط و در مرحله اول بايد از طريق سرمايه گذاري مشترک، کالاي با کيفيت توليد کنيم و در بازارهاي منطقه با همين کالاها، صادرات را افزايش دهيم. در گام بعدي از محل اين سرمايه گذاري، به کاهش نرخ بيکاري و رشد اشتغال که از دغدغه هاي اصلي اقتصاد ايران است، کمک کنيم. اين يک جنبه از فوايد همکاري هاي مشترک با شرکت هاي خارجي است. جنبه ديگر، انتقال تکنولوژي هاي نو به کشور است. به نظر من، سرمايه گذاري که منجر به انتقال تکنولوژي و توسعه فن آوري نشود و رقابت پذيري را در فضاي اقتصادي و توليدي کشور ترويج نکند، سرمايه گذاري مناسبي نيست.
وي با بيان اين که دولت راهي جز واگذاري مشارکت ها به بخش خصوصي ندارد؛ عنوان کرد: دولت از منابع مالي چنداني براي سرمايه گذاري برخوردار نيست و منابع موجود را جهت فعاليت هاي جاري خودش لازم دارد پس ناگزير از ميدان دادن به بخش خصوصي است.
پديدار با اشاره به اينکه اقتصاد سالم نياز به ديپلماسي دارد؛ گفت: ديپلماسي اقتصادي همين راهکارهايي است که از سوي کارشناسان، تحليلگران و به خصوص تشکل ها عنوان مي شود. اکنون تشکل هاي مختلفي در سراسر کشور فعال اند که در راس آن ها اتاق بازرگاني قرار دارد. به عقيده من اتاق بازرگاني بهترين بستري است که مي تواند در اين شرايط به دولت کمک کرده و فضاي کسب و کار را تسهيل کند.
عضو هيات نمايندگان اتاق تهران افزود: حضور شرکت ها و سرمايه گذاران خارجي در کشور به هيچ عنوان تهديدي براي بخش خصوصي محسوب نمي شود.البته ممکن است در ابتداي امر مردم تقاضاي کاذب براي خريد کالاهاي خارجي داشته باشند اما در دراز مدت و با فروکش کردن تب هيجانات، تقاضاي کاذب به تقاضاي واقعي تبديل مي شود.همواره با شروع تغييرات اقتصادي با تنش و التهاباتي مواجه مي شويم که موقتي است و جاي نگراني ندارد.
پديدار با تاکيد بر اين که بخش خصوصي بايد در جريان سرمايه گذاري هاي مشترک نقش داشته باشد و دولت راهي به جز اين ندارد؛خاطرنشان کرد: فضاي اقتصادي کشور نياز به آرامش دارد تا فعالان اقتصادي بتوانند به درستي فکرده و تصميم بگيرند.همان طور که گفتم دولت راهي به جز استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي ندارد.زيرا وقتي دولت با بدنه سنگين خودش شرکت هاي خصولتي را وارد سرمايه گذاري هاي اقتصادي مي کند؛ نتيجه اش افزايش قيمت هاي تمام شده کالا و خدمات ونيز سنگين تر شدن مسئوليت هاي دولت است.اما چنانچه بخش خصوصي وارد اين ماجرا شود آزادسازي قيمت ها اتفاق مي افتد و دولت نيز از بار سنگين مسئوليت رها مي شود.در واقع کار اصلي دولت بايد پرداختن به زير ساخت ها باشد و در اين حوزه سرمايه گذاري کند.
وي با انتقاد از ارايه آمار و اطلاعات غير موثق در رسانه ها گفت: آمار و اطلاعات اسباب بازي نيست که بخواهيم با آن بازي کنيم .آمار زبان گوياي بسياري از مسائل اقتصادي است که بايد ازآن براي شفاف سازي، برنامه ريزي و اصلاح و تقويت امور اقتصادي استفاده کنيم.اما متاسفانه بارها در رسانه هاي مختلف شاهد بوده ايم که بنا بر جهت هاي سياسي و حزبي خود با اين آمارها بازي مي کنند و تحليل هاي دلخواه خود را هر چند به غلط به خورد مخاطبانشان مي دهند که اين موضوع اثرات زيانباري براي اقتصاد دارد.
وي در پايان تاکيد کرد چنانچه به جاي آرمانگرايي به واقع گرايي روي بياوريم؛ به آساني قادر به رفع مشکلات خواهيم شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن