تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806916578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار تاریخی زنجان گرم می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول:
بازار تاریخی زنجان گرم می شود
بازار تاریخی زنجان گرم می شود بازار زنجان پس از سال ها انتظار بازاریان در زمستان سال جاری با گازرسانی مطابق استاندارد های سازمان میراث فرهنگی گرم می شود.
گاز رسانی نخستین راسته بازار زنجان آغاز شده تا مطالبه کسبه پس از سال ها تحمل سرمای زمستان سرد محقق شود.
شهریور امسال بود که ” جمشید انصاری استاندار زنجان” در دیدار با شماری از صاحبان اصناف زنجان با اشاره به مطالبه بازاریان در خصوص گاز رسانی به بازار این شهر گفت: طراحی این پروژه به اتمام رسیده و اجرای آن از ابتدای فصل پاییز امسال آغاز خواهد شد.
وی یادآورشدکه امکان اجرای پروژه گاز رسانی بازار در فصل تابستان وجود داشت، اما این مهم به دلیل حضور مسافران و گردشگران در شهر زنجان به فصل پاییز موکول شد.
با آغاز حیات مجدد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان که با مدیریت جدید جرقه های آن پدیدار شد، بخت شامل حال طولانی ترین بازار مسقف کشور هم شد، بازاری که تا چندی پیش رسانه ها از نداشتن حال و روز خوش آن سخن می گفتند.
ساماندهی شبکه های فرسوده شبکه های برق و  نبود گاز در بازار زنجان داستانی چندین ساله بود که اهالی این مجموعه تاریخی پیگیر آن بودند اما در عمل تنها مانع برای اجرای این طرح ها اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی می شد.
چندسال پیش طبق گفته های رئیس وقت هیات امنای بازار تمامی راهکارها  برای رفع این مشکلات از سوی کارشناسان مطرح شده بود اما مسوولان میراث فرهنگی قدمی در این رابطه برنداشته بودند.
معاون میراث فرهنگی وقت نیز در گذشته نصب علمک گاز در دید عموم را یکی از ایرادها بیا ن می کرد که با اقدامات غیر کارشناسی بافت تاریخی بازار را خدشه دار می کرد.
با فعالیت تیم جدید مدیریتی استان  پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان مقرر شد با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری و بازاریان کف سازی طولانی ترین بازار مسقف کشور عملیاتی شود این تصمیم و حمایت یک تیر بود برای دو نشان از سویی کف بازار ساماندهی می شد و از سوی دیگر همزمان با کف سازی کانال های تاسیسات در کف بازار ایجاد می شود  تا بسترهای استفاده از خدمات بیشتری در بازار زنجان مهیا شود.
حال با اعلام مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان مطالعه و اجرای کف سازی بازار و ایجاد کانال تاسیسات به منظور رفع مشکل نبود گاز در بازار زنجان در بخشی از راسته حجت الاسلام(طلا سازان و چاروق دوزان) آغاز شده است.
یحیی رحمتی عنوان کرده است که” ۵۰ درصد هزینه های کف سازی و ایجاد کانال توسط شهرداری و ۵۰ درصد توسط میراث فرهنگی و هزینه اجرا توسط بازاریان پرداخت شود و بازاریان به عنوان مجری پروژه تحت نظارت این دو نهاد مشکل دیرینه بازار را رفع کنند”.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی زنجان این پروژه اکنون در فاز صفر یعنی طراحی پروژه است که با تامین اعتبار تا بهار سال آینده این فاز به اتمام می رسد،درصورتی که کانال و کف سازی  راسته طلا سازان به درستی انجام شود عملیات اجرایی سایر راسته ها نیز آغاز می شود همچنین مقرر شده است به منظور احیای چهره سنتی و اصالت بازار چراغ های آویزی فلزی و مشبک قدیمی بازار مجددا  در ایمن مکان نصب شود”.
خوشبختانه اهمیت و جاذبه بازار زنجان به حدی بوده است که وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آن وعده تامین اعتبار ساماندهی بخشی از تاسیسات آن را از طریق اعتبارات ملی داده است.
 سولماز شهبازی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان  زنجان منبع: خبرگزاری میراث آریا




۹۴/۵/۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن