تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815624209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) به شاهچراغ معروف است؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چرا بارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) به شاهچراغ معروف است؟
به مناسبت روز ششم ذی القعده و بزرگداشت احمد بن موسی(ع) داستان جالبی از علت نامگذاری بارگاه این امامزاده بزرگوار به "شاهچراغ" را بخوانید.


حجت‌الاسلام و المسلمین سعید زند تهرانی استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به علت نامگذاری حضرت احمد‌بن موسی(ع) به شاهچراغ اظهار داشت: از سال 204  تا360 هجری قمری که در زمان امیر عضدالدوله دیلمی بود کسی که ار مدفن حضرت احمد‌بن موسی(ع) اطلاعی نداشت و آنچه که روی قبر را پوشانده بود تپه‌ای خاکی بیش به نظر نمی‌رسید که در اطراف آن، خانه‌های متعدد ساخته شده بود.


وی ادامه داد: پیرزنی که یکی از آن خانه‌ها زندگی می‌کرد، این پیرزن در هر شب جمعه در ثلث آخر شب، چراغی در نهایت روشنایی در بالای تپه خاکی مشاهده می‌کرد و این چراغ تا طلوع خورشید روشن بود، چند شب جمعه پیرزن همان چراغ را مشاهده می‌کرد تا اینکه پیرزند خدمت امیر‌عضد‌الدوله دیلمی رفت و آنچه را که مشاهده کرده بود را شرح داد، درباریان که این موضوع را باور نکرده بودند،‌هر کدام به سلیقه خود چیزی بیان کردند.


حجت‌الاسلام و المسلمین زند تهرانی بیان کرد: اما امیر عضدالدوله که مردی روشن فکر بود و باطنی پاک داشت به پیرزن گفت که اولین شب جمعه شخصاً به خانه تو می‌آیم تا از موضوع آگاه شوم. اولین شب جمعه امیر به خانه پیرزن آمد و به پیرزن گفت که من می‌خوابم و هرگاه که روشنایی را دیدی مرا بیدار کن، ثلث آخر شب پیرزن بر حسب معمول روشنایی که از دیگر شب‌های جمعه پرنور‌تر بود را مشاهده کرد و از روی خوشحالی بی‌اختیار فریاد زد: شاه‌چراغ.


وی ادامه داد: امیر عضدالدوله دیلمی بیدار شد و نگاه به سمتی که پیر‌زن نشان می داد کرد و از خانه آمد به بیرون و به سمت نور حرکت کرد اما وقتی به بالای تپه خاکی رسید نوری ندید ولی وقتی از تپه خاکی به پایین می‌آمد، نور را مشاهده می‌کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین زند تهرانی تصریح کرد: امیر عضدالدوله دیلمی شخصی را مأمور کرد تا آن منطقه را جستجو کند و قضیه را بفهمد در آخر مقبره فرزند ارشد موسی‌بن جعفر(ع) که حضرت احمد‌بن موسی(ع) است آشکار شد و امیر عضدالدوله دیلمی دستور داد تا بارگاهی برای آن حضرت ساخته شود،این روایت در کتاب منتهی الامال، جلد 2، بخش فرزندان موسی بن جعفر(ع) آورده شده است.












انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

کتک مبارکی که باعث طلبه شدن آقای قرائتی شد
مسجد بهترین پایگاه برای تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت است
امامزاده‌ای که مشهور به برآورده کردن حاجات در کمترین زمان است
نشست «امام رضا(ع) سبك زندگی، همدلی و همزبانی» برگزار می‌شود
شهادت مرا به امام زمان(عج) تبریک بگویید
تکذیب حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از یک جریان خاص
علمای مسیحیت هر روز یک کتاب اسلامی را تفسیر می‌کنند





۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن