تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش ملي سومين حرم اهل بيت(ع) همزمان با بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
معاون علمي پژوهشي آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) خبر داد: همايش ملي سومين حرم اهل بيت(ع) همزمان با بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برگزار مي شود موج- شيراز- معاون علمي پژوهشي آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) گفت: آيين افتتاحيه اين همايش صبح روز چهارشنبه 28 مرداد با حضور آيت الله ري شهري، آيت الله سيدعلي اصغر دستغيب و آيت الله ايماني برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمدرضا محمدجاني تعداد مقالات علمي و پژوهشي رسيده به دبيرخانه دائمي همايش سومين حرم اهل بيت(ع) را بيش از نود عنوان مقاله در سه محور حضرت احمد بن موسي شاه چراغ(ع)، سومين حرم اهل بيت(ع) و سومين حرم و اهداف راهبردي اعلام کرد و اظهار داشت: پس از بررسي و داوري آثار دريافت شده، 36 مقاله انتخاب شده و در دو جلد به چاپ رسيده است.
وي سوق دادن پژوهشگران به مطالعه و بررسي ابعاد کمتر شناخته شده حيات شخصي و اجتماعي حضرت احمدبن موسي(ع) و حرم شريف ايشان، ايجاد جريان علمي و پژوهشي حول آثار وجودي اين امامزاده کريم و همچنين تقدير از پديدآورندگان آثار گرانقدر در اين حوزه را به عنوان اهداف همايش سومين حرم اهل بيت(ع) بر شمرد و افزود: مقالات برگزيده شده در مرحله داوري، در دهه کرامت با حضور صاحبان آثار و نويسندگان و پژوهشگران برجسته کشور در سالن هاي ولايت و شهيد دستغيب درحرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ارائه مي شود.
دبير شوراي علمي-پژوهشي سومين حرم اهل بيت(ع) در تشريح محورهاي اين همايش اظهارداشت: محور اول با عنوان حضرت احمد بن موسي شاه چراغ(ع) به موضوعات متنوعي از قبيل سيره حضرت شاهچراغ(ع)،مسند روايات واحاديث امين ولايت(ع)،زندگي و هجرت حضرت سيدالسادات الاعاظم(ع)، مدفن حضرت احمد بن موسي(ع) در آيينه تاريخ، ولايت پذيري و نقش ايشان در ثبات تشيع امامي، تاثير حضرت شاهچراغ(ع) بر فرهنگ شيراز در طول تاريخ مي پردازد.
وي معناشناسي حرم ، حرم در آراء امام خميني، شهر اسلامي در بيانات مقام معظم رهبري، کارکردهاي حرم در جوامع اسلامي، حرم و شهر آرماني اسلامي، سومين حرم اهل بيت و نقش آن در ايجاد تمدن نوين اسلامي، سومين حرم و سبک زندگي اسلامي، نقش شاهچراغ (ع) درفرهنگ ديني شيراز، جايگاه اقتصاد در سومين حرم اهل بيت، اقتضائات شهرسازي حرم سوم اهل بيت، ظرفيت هاي محيطي و فرهنگي شيراز براي تحقق سومين حرم اهل بيت را از موضوعات دومين محور اين همايش برشمرد.
عضو هيئت علمي دانشگاه شيراز ضمن اشاره به نقش اثر گذار آستان مقدس احمدي و محمدي به عنوان بزرگ ترين پايگاه فرهنگ شيعي در جنوب کشور و اهداف راهبردي تدوين شده در اين زمينه، بيان داشت: موضوعاتي از قبيل جايگاه شاهچراغ(ع) و سومين حرم اهل بيت در فرهنگ جهاني، سومين حرم اهل بيت و مسائل تمدني و گسل هاي آن در جهان امروز، سومين حرم اهل بيت و صدور انقلاب اسلامي، مقتضيات تبديل شدن سومين حرم اهل بيت به شهري جهاني و بين المللي، چشم اندازهاي توسعه معنوي شيراز در خاورميانه به عنوان سومين محور همايش سومين حرم اهل بيت(ع) در دستور برنامه هاي پژوهشي، نويسندگان و پژوهشگران قرار داشته است.
دکتر محمدجاني ضمن قدرداني از همکاري رئيس بنياد فارس‌شناسي، جناب آقاي دکتر طبيعي در روند پذيرش و داوري مقالات ارسال شده به دبيرخانه همايش سومين حرم اهل بيت(ع) خاطرنشان کرد: اين همايش علمي و پژوهشي رويداد ارزشمندي است که گام هاي بسيار موثري را در راستاي توليد و عرضه ثار فاخر در سومين حرم اهل بيت(ع) برخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن