تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810023852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکاف بین نیروهای انقلابی نتیجه برخی موضع‌گیری‌ها است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شکاف بین نیروهای انقلابی نتیجه برخی موضع‌گیری‌ها است
کد خبر: ۵۲۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ - 18 August 2015


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی نیروهای انقلابی به یکپارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند، گفت: دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلابی نتیجه برخی موضع‌گیری‌ها است.

به گزارش خانه ملت، مهدی دواتگری در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 27 مرداد) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این آزاداگان سرافراز بعد از تحمل نزدیک به 10 سال رنج اسارت از عزت ملی‌، تمامیت ارضی و حیثیت ملت ایران‌، شجاعانه صیانت کردند و تن به ذلت ندادند و اگر امروز ما در عرصه ملی و منطقه‌ ای به ویژه در مذاکرات هسته‌ای با اقتدار حضور داریم مدیون و مرهون شهدای گرانقدر‌، تحمل رنج‌های آزادگان سرافراز و جانبازان و ایثارگران است.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امیدواریم که بتوان طبق سوگند یادشده در اصل 67 قانون اساسی در نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی نمره قابل قبولی را کسب کرد.

دواتگری با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد تصریح کرد: بعد از افشا و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مورد دخالت دولت‌های آمریکا و انگلیس در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد علیه کشور ایران و نقش حاکمیت ملی و ورود خسارات سنگین مادی و معنوی بر کشور، مجلس در سال 92 دولت را موظف به تشکیل کارگروهی با ترکیب وزیر امور خارجه، دادستان کل‌، وزیر اطلاعات‌، نماینده تام الاختیار فرمانده سپاه‌، وزیر اقتصاد‌، روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی‌، برنامه بودجه‌ و قضایی و حقوقی مجلس‌ کرد تا این کارگروه نسبت به برآورد خسارات مادی و معنوی وارد شده به ملت ایران در جریان کودتای 28 مرداد اقدام کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه باید هر سه ماه یک بار گزارشی از اقداماتش را به مجلس اعلام کند که علی رغم گذشت دو سال از مصوبه مجلس تاکنون این کارگروه حتی تشکیل جلسه نداده است. لازم است دولت نسبت به تشکیل این کارگروه و به دنبال آن ارائه گزارش به مجلس اقدام عاجل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این فرمایشات سیاست کلی نظام را در قبال نفوذ اقتصادی‌، سیاسی و فرهنگی آمریکا تبیین و در مقابله با آن تاکید کردند .طبیعتا ایشان در امور کشور به طور کامل اشراف دارند که مذاکرات هسته‌ای نیز با تدابیر ایشان شکل گرفت و همچنین توافق برجام نیز مبتنی برسیاست‌های کلی ‌و خطوط قرمز نظام و منافع ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اصل 57 قانون اساسی گفت: طبق این اصل قوای حاکم بر جمهوری اسلامی زیرنظر ولایت مطلقه و امامت امت کار می‌کنند که در این شرایط برخی مغرضان سیاسی تلاش می‌کنند فراتر از قانون اساسی و سیاست‌های نظام افکار‌، اندیشه‌ها‌ و آرزوهای خود را بر جامعه تحمیل کنند. حال سوال این است آیا بهتر نیست موضع‌گیری‌ها بر پایه اعلام مواضع خود باشد‌، نه اینکه از زبان مقام معظم رهبری سخن بگوییم؟

دواتگری یادآور شد:  چرا اصرار دارید این موضوع را به مخاطبان‌تان القا کنید که رهبر انقلاب مثل شما فکر و تحلیل می‌کند و می‌فهمد؟ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عیدفطر ضمن اعلام مواضع صریح در این باره‌، مطالب شفافی را به شخصیت‌های نظام مطرح کردند. در این شرایط آیا بهتر نیست بیان صریح رهبری در مورد طی مسیر قانونی و تصویب یا عدم تصویب را براساس مصالح ملی به گوش جان سپرده و از شتاب‌زدگی در استنتاج بپرهیزیم یا اینکه فکر می‌کنید باید به تشخیص خود‌، بر مواضع پافشاری کرده و به دیگران القا کنید؟

وی گفت: در شرایطی که نیروهای انقلاب به یکپارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند برخی از موضع‌گیری‌ها تنها باعث ایجاد دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب‌ می‌شود.

دواتگری با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش ضمن قدردانی از وزارت راه و شهرسازی برای شروع عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه مراغه- هشترود بر لزوم تسریع در برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی قطعات دوم و سوم این پروژه و همچنین تکمیل و بهره برداری از پروژه کنارگذر غربی عجب‌شیر واقع در طول بزرگراه تبریز میاندوآب تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیشینه تاریخی و فرهنگی مراغه از حضور خواجه نصیرالدین طوسی و تاسیس بزرگترین دانشگاه جهان اسلام‌، مربوط می‌شود‌، گفت: جای تاسف است که دولت‌مردان اهتمام جدی برای احیای رصدخانه ندارند‌ به طوری که محل رصدخانه از یک طرف در محل وزارت اطلاعات قرار گرفته و از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز علی رغم قول‌های مساعد گام جدی برنداشتند‌، حال اینکه وزارت اطلاعات نیز انگیزه‌ای برای رفع تصرف از این مکان تاریخی و علمی ندارد.

وی از رئیس جمهور خواستار تعیین هیات ویژه‌ای برای رفع تصرف از رصدخانه مراغه، توسعه فنی و ایجاد ردیف مستقل در قوانین شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به مصوبه‌ی دولت در مورد احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با گذشت دو سال از این مصوبه تاکنون وضعیت این دریاچه بهبود نیافته است؛ حال اینکه بیش از 700 میلیارد تومان در قانون بودجه 93 و بیش از یک هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 94 برای احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده است، ولی متاسفانه هنوز قطره‌ای آب به دریاچه ارومیه وارد نشده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن