تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجار عراقی ،عامل اختلال در بازارماهی خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تجار عراقی ،عامل اختلال در بازارماهی خوزستان استان‌ها > خوزستان - رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز گفت: ورود افراد عراقی به بازار ماهی و آبزیان استان باعث نوسان در قیمت و کاهش عرضه ماهی در بازار شده است.

به گزارش ایرنا شهلا عموری شامگاه دوشنبه در نخستین میز تخصصی شیلات با محوریت توسعه، بهبهود تولید و صادرات خوزستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی اهواز با حضور تعدادی از مسوولان و فعالان اقتصادی حوزه شیلات استان اظهار کرد: ورود افراد عراقی در بازار ماهی استان و خرید عمده ماهی و آبزیان باعث تغییر در قیمت و کاهش عرضه این محصول در بازار شده است.
وی با اشاره به دیگر مشکل این حوزه شیلات استان افزود: توسعه غیرمجاز مزارع پرورش ماهی ، نگهداری کوتاه مدت از آبزیان و نداشتن پایانه صادرات، پایین بودن مصرف سرانه ماهی در استان و همچنین تعطیلی مرزها و نبود امکانات از جمله مشکلات در تولید و صادرات آبزیان در استان شده است.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: هرچه تولید آبزی در استان انجام می شود تنها حدود دو تا سه درصد تولیدات در داخل استان انجام می شود.
عموری در ادامه بیان کرد: در سال 1393 ، 47 هزار تن ماهی پرورشی تولید شده که از این میزان 38 هزار تن صادر شده است.
همچنین در ادامه نشست معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: چند سال گذشته قبل از بوجود آمدن بازار عراق دارندگان حوضچه های ماهی در صف مشکلات و گرفتاری های بانکی و بدهکاری بودند که با شکل گیری بازار عراق این مشکلات رفع شده است.
یونس حسین نژادیان در ادامه افزود: سال هاست که پایانه صادرات در شلمچه در وضعیت نامناسبی است و برای بهبود این پایانه قرار بود کارهای اساسی انجام شود که تاکنون اقدامی انجام نشده است.
در این نشست چالش های فراروی صادرات ماهی پرورشی و دریایی با حضور تعدادی از دست اندرکاران بخش خصوصی نیز مطرح و بررسی شد.
هم اکنون صادرات ماهی پرورشی و دریایی خوزستان از دو مرز شلمچه و چذابه انجام می شود.

کلید واژه ها: استان خوزستان -




سه شنبه 27 مرداد 1394 - 12:14:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن