تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821062089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت اقتصاد ما در برابر شوك ها بالا رفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون بانك مركزی: مقاومت اقتصاد ما در برابر شوك ها بالا رفته است خبرگزاری پانا: معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت اقتصاد ما در برابر شوک ها بالا رفته است و باید سیاست های مبتنی بر کنترل و نظارت بر بازار را با قوت تمام ادامه دهیم و این سیاست ها منوط به دوره تحریم نیست و می تواند در دوره پساتحریم نیز ادامه دار باشد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد ساعت 11:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، پیمان قربانی عقیل آبادی امروز در همایش نقد و بررسی قوانین و مقررات نظام بانکداری ایران افزود: مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند ، مجموعه ای بسیار مترقی و منسجم است و بانک مرکزی در همین رابطه و برای اجرای آن سیاست هایی را پایه گذاری کرده است که خوشبختانه توانست سال گذشته در برابر سه شوک مهم مقاومت خود را نشان دهد.
وی گفت: اولین شوک اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها بود.
معاون اقتصادی بانک مرکزی فزود: تحقق نیافتن انتظارات پیش از توافقنامه هسته ای و همچنین کاهش شدید قیمت نفت دیگر شوک هایی بود که سال گذشته به اقتصاد کشور وارد شد و می توانست بازار ارز را با تلاطم جدی مواجه کند که با سیاست های منسجم اقتصادی شاهد مقاومت خوب بازار ارز بودیم.
قربانی با بیان اینکه مطالبات غیر جاری بالا در کشور، سیاست های سرکوب مالی ، ناسازگاری سیاست های پولی و بانکی ، موسسات مالی غیرمجاز و رکود سنگین بخش مسکن منجر به انجماد دارایی ها در شبکه بانکی کشور شده است، افزود: بانک ها برای برون رفت از این وضعیت بر جذب سپرده های جدید رقابت می کردند و هر روز نرخ سود سپرده را بالا می بردند.
قربانی گفت: البته با کاهش نرخ تورم انتظار می رفت که نرخ سود بانک ها نیز پایین بیاید و در همین زمینه بانک مرکزی با دو دیدگاه عدم دخالت در بازار و دخالت در بازار مواجه بود.
معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: اگر بانک مرکزی در این زمینه دخالتی نمی کرد و بانک ها همچنان نرخ سود سپرده را بالا می بردند و تسهیلات گرانتر می دادند در واقع در درازمدت شکست بازار و ورشکستگی بانک ها را شاهد می بودیم و اگر می خواستیم متناسب با تورم، سود سپرده ها را کاهش دهیم باعث شوک به بانک ها و دارایی های آنها می شدیم بنابر این شورای پول و اعتبار رویکرد بینابینی در نظر گرفت که شما امروز شاهد آن هستید.
قربانی گفت: بانک مرکزی برای مقابله با بیماری مزمن نظام بانکی در شرایط کنونی سه طرح تحقیقاتی مهم شامل تجدید ساختار بانک مرکزی ، ارزیابی سلامت مالی بانک ها و نظارت دقیق تر بر عملکرد مالی بانک ها را در دستور کار دارد.
معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه رئیس جمهور در نامه ای به معاون اول اصلاح نظام بانکی را خواستار شده است، افزود : بانک مرکزی پیرو این دستور تیم های کارشناسی ویژه ای را تشکیل داده تا برای برون رفت از شرایط کنونی و ارتقای سلامت نظام بانکی بدون شعار زدگی کاری عملی و علمی انجام دهد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن