تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جسارت در آگاهي دهي نقطه اشتراک وکلا و خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۵۳ب.ظ)
جسارت در آگاهي دهي نقطه اشتراک وکلا و خبرنگاران موج - قدرت جسارت و شجاعت در انتقال حقايق جامعه هر چند گاهي تلخ و تکان دهنده ويژگي بارز رکن چهارم دموکراسي و همچنين حافظان حقوق عموم جامعه است که مي بايست فارغ از هرگونه ترس و واهمه اي گفته و منتشر شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ رسانه هاي خبري به عنوان رکن چهارم دموکراسي و همچنين جامعه وکالت به عنوان بازوي محرک احقاق حقوق مردم همواره در استان کرمانشاه هر چند گاهي کم رنگ اما با يکديگر در ارتباط بوده اند و البته اين هم انديشي ها نه تنها در غالب نشست هاي خبري بلکه در مصاديق ديگري همچون برگزاري همايش ها و سمينارها و ... نمود داشته است .
کانون وکلاي دادگستري استان هاي کرمانشاه و ايلام براي اولين بار در يک برنامه ابتکاري اقدام به برگزاري کارگاه ويژه حقوق مطبوعات نموده است که در يک نشست مطبوعاتي با حضور برخي از اعضاي هيئت مديره کانون و خبرنگاران مطرح و اعلام گرديد.

جسارت و شجاعت لازمه کار خبرنگار است
«دارا بودن روحيه شجاعت و جسارت در بيان مشکلات و مصايب اجتماعي مردم شاخصه اي بارز از نگاه رئيس کانون وکلاي دادگستري استان هاي ايلام و کرمانشاه است که مي بايست با تقويت و حمايت بيش از پيش جامعه مدني از آن، مسير رشد و شکوفايي جامعه بيش از پيش باز و توسعه يابد.
علي اسدي ضمن بيان پاره اي مشکلات و نواقص قانوني جامعه مطبوعات، ابراز داشت: وجود نواقص قانوني در احقاق حقوق جامعه مطبوعات و رسانه ها از يکسو و عدم اطلاع کافي اين قشر فرهيخته از حد و مرزها و همچنين حقوق صنفي که دارند از طرف ديگر باعث شده که تا حد قابل توجهي قلم بدستانمان از رسالت بزرگ نقد و انتقاد فاصله بگيرند.
وي در ادامه به مشکلات ريز و درشت جامعه وکالت و اعمال قانون هاي متعدد همچون قوانين جديد پرداخت مهريه پرداخت و افزود: احقاق حقوق تمامي آحاد جامعه امري است الزامي که مي بايست در صورت ذره اي تعلل در آن از سوي جامعه خبري به عنوان زبان گوياي مردم به سرعت بازگو و مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد که متاسفانه در رابطه با مشکل اخير تصويب قانون جديد مهريه نه تنها جز تعداد محدودي از رسانه ها در مقابل آن مطلبي ذکر نکردند بلکه برخي از سايت ها و نشريات به نوعي موافقت خود را با اعمال اين قانون ابراز داشتند.»

اخلاق مداري رسالت بزرگ جامعه رسانه اي
«ديگر عضو کانون وکلاي دادگستري استان نهادينه سازي روحيه نقد پذيري را امري الزامي براي رشد تمامي ارکان جامعه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بطور قطع در جوامع دموکراسي امروز رشد و تعالي مديران در بخش هاي مختلف را با نقد پذيري آنان مي سنجند و اگر هر مديري به علتي نقد را سرکوب کند به هيچ عنوان شايستگي نشستن بر مسندش را ندارد.
شهاب تجري در بخش ديگري از سخنانش حفظ استقلال را يکي از ارکان اصلي کار رسانه ها ذکر کرد و افزود: حفظ استقلال و امنيت کاري خبرنگار امري بديهي و الزامي است که در کنار اخلاقگرايي و حفظ حريم خصوصي اشخاص مي تواند جامعه را بسوي رشد و تعالي سوق دهد.»

خودسانسوري و عدم اطلاع کافي از حقوق رسانه اي خلع بزرگ رسانه ها در بيان حقايق
در ادامه مراسم جمعي از خبرنگاران و اصحاب قلم استان نيز به بيان مشکلات و موانع موجود بر سرراه خبرنگاران در بيان موازين قانوني پرداختند که از مهم ترين آنها نگاه يکسويه و موضع گيرانه برخي از مسئولين در برابر حقايق انتقادي حوزه کاري که دارند، خود سانسوري هاي اجباري که رسانه ها به علت اعمال نفوذ برخي از مديران مي بايست در نوشته ها و آثار خود اعمال کنند، عدم اطلاع کافي جامعه رسانه اي از حقوق صنفي خود که باعث شده گاها بدون علت از بيان برخي حقايق امتاع ورزند و ....است.

تشکيل کارگاه ويژه حقوق قانوني مطبوعات در آينده نزديک
رئيس کانون وکلاي دادگستري استان نيز در ادامه از تشکيل کارگاه تخصصي حقوق مطبوعات سخن گفت و اظهار داشت: در اين کارگاه دو روزه سعي خواهد شد با حضور اساتيد ويژه وکالت و همچنين تمامي جامعه رسانه اي، مطبوعات و خبرگزاري هاي استان ضمن بيان موازين و موانع قانوني کار خبرنگاريطي يک جلسه پرسش و پاسخ بخش اعظمي از مشکلات قانوني جامعه خبري حل و مرتفع گردد.
شيما فتحي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن