تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805733685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات ۶۰ میلیون دلار فرش دستباف در چهارماه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: صادرات ۶۰ میلیون دلار فرش دستباف در چهارماه


رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در چهارماه ابتدایی امسال حدود یکهزارتن فرش دستباف به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون دلار به بازارهای خارجی صادر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، کارگر در آستانه بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افزود : فرش دستباف ایران به 80 کشور صادر می شود که المان و ایتالیا از قاره اروپا، لبنان و کویت و قطر از خاورمیانه، ژاپن و چین از شرق اسیا در ردیف کشورهای ممتاز خریدار فرش دستباف ایران قرار دارند. وی با اشاره به فضای سیاسی بعد از توافق ژنو و تاثیر ان بر صادرات فرش دستباف گفت: با کم شدن مشکلات حمل و نقلی و ارزی بعد از توافق اخیر فرش دستباف ایران در استانه ورود به بازار امریکاست به طوری که فعالان فرش هم اکنون درحال دریافت سفارش از مشتریان امریکایی برای تولید فرش دستباف هستند.
  کارگر با بیان اینکه فعالان صنعت فرش اعم از بخش دولتی و خصوصی برنامه هایی برای بازار فرش امریکا دارند، افزود: میزان صادرات فرش دستباف ایران به امریکا تا سال 2010 پیش از اعمال تحریم ها حدود 82 میلیون دلار معادل 16.5 درصد از کل صادرات فرش دستباف بود که در این مدت هند جایگزین ایران در بازار امریکا شده است.
    وی گفت: قرار است بهمن ماه هیاتی از امریکا شامل بازرگانان، پژوهشگران و نویسندگان همچنین رسانه های فعال در حوزه فرش برای اشتی با فرش دستباف سفری به ایران داشته باشند که علاوه بر بازدید از موزه ملی فرش و بازار فرش ایران نشست های تخصصی پیرامون صنعت فرش و حضور در بازار امریکا برگزار خواهد شد.
 
کارگر افزود: هرچند امروزاز قیمت تمام شده تولید فرش دستباف در کشورهایی مثل هند ، پاکستان ، افغانستان و نپال به خاطر نیروی کار ارزان بعنوان برگ برنده انها در تولید و احیانا صادرات یاد می شود اما تولیدات انها به علت پایین بودن کیفیت و متنوع نبودن طرح و رنگ و از همه مهمتر اصیل نبودن نمی تواند رقیب جدی برای فرش دستباف ایران باشد.
 
وی با تاکید بر رونق و جهش صادرات فرش دستباف از سالهای 90 تا 93 بعنوان سال های دشوار صنعت فرش و کاهش صادرات یاد کرد و گفت: از ابتدای سال 93 بتدریج روند کاهشی صادرات فرش دستباف جای خود را به روند افزایش صادرات این کالا داد به طوری که در سال گذشته 5100 تن فرش دستباف به ارزش 330 میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با صادرات 114 میلیون دلاری این کالا در سال 92 یک جهش محسوب می شود.

کارگر با بیان اینکه حداقل باید به متوسط صادرات 500 میلیون دلار دهه های قبل برسیم افزود: با لغو تحریم مستقیم صادرات فرش دستباف ایران به امریکا، بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران نقطه امید و میعادگاه رونق مجدد صادرات فرش به بازارهای دنیا بویژه بازار امریکا خواهد بود.
  وی با بیان اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران بزرگترین رویداد فرشی در تمام دنیاست، گفت: درهیچ جای دنیا عرضه مستقیم فرش دستباف با این حجم و کیفیت دیده نمی شود.
 
این نمایشگاه روزهای اول تا هفتم شهریور با حضور همه فعالان این صنعت در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.



یک شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن