تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803215542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد تامین 83 میلیون یورویی طرح انتقال برق ایران و ارمنستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد
تامین 83 میلیون یورویی طرح انتقال برق ایران و ارمنستان
مدیرعامل بانک توسعه صادرات از انعقاد قرارداد خط انتقال برق به ارزش 107 میلیون یورو بین ایران و ارمنستان خبر داد و گفت: براین اساس قرار است بانک توسعه صادرات 83 میلیون یورو معادل 80 درصد از کل مبلغ را تامین مالی کند.

خبرگزاری فارس: تامین 83 میلیون یورویی طرح انتقال برق ایران و ارمنستان



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی با بیان این که بانک توسعه صادرات در راستای رسالت افزایش مناسبات تجاری ایران و با دیگر کشورها به عنوان اگزیم بانک ایران، تامین مالی این خط انتقال را عهده دار شده است، افزود: این قرارداد در جریان سفر هفته گذشته به ارمنستان منعقد شد و مراحل تامین مالی این خط نهایی شده لذا قرار است در روزهای آینده فرآیند آن انجام شود تا با آغاز عملیات اجرایی ظرف 18 ماه این خط انتقال برق به بهره برداری برسد.
به گفته وی، 80 درصد منابع مالی لازم برای احداث این خط توسط بانک توسعه صادرات و 20 درصد دیگر توسط طرف ارمنستانی تامین می شود.
صالح آبادی، مذاکرات ایران و ارمنستان را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سفر به این کشور مذاکرات مناسبی با وزیر انرژی و مسولان ذیربط و همچنین مسوولان شرکت برق ارمنستان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت این خط انتقال در روابط اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: ایران و ارمنستان در زمینه تهاتر گاز و برق همکاری های مطلوبی را انجام می دهند به نحوی که در مواقعی که ارمنستان نیازمند برق است ایران این نیاز را تامین می کند و در مقابل نیز در مواقعی که ایران نیاز به برق دارد این کشور اقدامات لازم را انجام می دهد. علاوه بر این ایران می تواند در ازای صادرات گاز، برق مورد نیاز را از این کشور دریافت کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: این خط انتقال علاوه بر ارتقا سطح همکاری ها میان دو کشور، زمینه توسعه مناسبات اقتصادی کشورمان با گرجستان را نیز فراهم می کند.
وی با اشاره به مذاکره نخست وزیر ارمنستان با معاون اول رییس جمهور در روز گذشته، تصریح کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته این تفاهم صورت اجرایی می گیرد و از روزهای آینده عملیاتی می شود.
معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، اظهار داشت: تهران آمادگی دارد همکاری خود را با ایروان در حوزه های مختلف از جمله انرژی، تولید و انتقال برق و ترانزیت کالا و مسافر از مسیر ایران، ارمنستان و گرجستان گسترش دهد.
اسحاق جهانگیری عصر دیروز (شنبه) در تماس تلفنی هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان ضمن آرزوی توفیق و سعادت برای دولت و ملت ارمنستان، گفت: روابط دو کشور از روند رو به رشدی برخوردار است.
معاون اول رییس جمهور بر لزوم گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان تاکید کرد و افزود: دو کشور می توانند با توسعه روابط و گسترش همکاری ها، گام های موثری در جهت منافع دو ملت بردارند.
وی اظهار داشت: زمینه های همکاری فراوانی میان دو کشور وجود دارد و می توانیم سطح روابط خود را در حوزه های مختلف ارتقاء دهیم.
در ادامه این گفت و گو نخست وزیر ارمنستان نیز، با تکرار دعوت از جهانگیری برای سفر به ارمنستان و با ابراز خرسندی از رفع برخی موانع پیش روی همکاری های دو کشور در بخش انرژی و انتقال گاز، خواستار ارتقاء سطح همکاری در زمینه های مختلف میان تهران و ایروان شد.
هویک آبراهامیان همچنین با آرزوی سلامتی و موفقیت برای دولت و ملت ایران، از آمادگی کشورش برای همکاری های سه جانبه میان ایران، ارمنستان و گرجستان در زمینه توسعه ترانزیت خبر داد و اظهار امیدواری کرد، در یک نشست سه جانبه میان مقامات سه کشور، مقدمات این همکاری فراهم شود. انتهای پیام/ب

94/05/18 - 21:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن