تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806357722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت سهام خودروسازان افزايش چنداني نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴ق.ظ)
کارشناس صنعت خودرو: قيمت سهام خودروسازان افزايش چنداني نخواهد داشت موج - يک کارشناس صنعت خودرو پيش بيني کرد قيمت سهام خودروسازان افزايش چنداني نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا صبري گفت: متاسفانه شرکت‌هاي خودروساز ما، هم به لحاظ بنيه فني و هم مالي در سال‌هاي گذشته تحليل رفته‌اند و همه دليل آن هم تحريم نيست.
وي اظهار داشت: صنعت خودرو از تفاهم ژنو به اين طرف اساساً تحريم نبوده است و اگر قرار بود خودروسازان داخلي فعاليت خاصي انجام دهند، در اين يکسال و چند ماه علايم آن آشکار مي‌شد.
صبري گفت: اثر تحريم، روي خودروسازان داخلي خيلي بزرگ نبوده است. در واقع اين‌ها قبل از شروع تحريم‌ها زيان ده شدند. چرا که وقتي زيان انباشته ايران خودرو در صورت‌هاي مالي به بيش از هزار ميليارد تومان رسيد و سرمايه آن حدود 500 ميليارد تومان بود، اصلاً ما تحريم نبوديم.
اين کارشناس صنعت خودرو با بيان اين که مردم ديگر علاقه اي براي خريد محصولات قديمي ندارند، گفت: مردم از خودروهايي همچون پرايد خسته شده‌اند و دنبال برندهاي جديد مي‌گردند. الآن ديگر حتي افراد علاقه مندند که بروند و محصولات چيني بخرند. در حالي که همين پژو 405 متولد 1990 به مراتب از اين خودروهاي چيني که به بازار ايران آمده، بهتر است.
وي ادامه داد: اکثر مردم محصولات قبلي را دارند و بازار حداقل با اين محصولات اشباع شده است. بنابراين به نظر مي‌رسد اين صحبت خودروسازان که مردم منتظرند تا قيمت دلار تعيين شود يا بساط تحريم‌ها به طور کامل برچيده شود تا خريد کنند، درست نيست.
صبري پيش بيني کرد قيمت سهام خودروسازان افزايش چنداني نداشته باشد.
وي سپس با اشاره به سفر اخير هيات هاي تجاري خارجي از جمله خودروسازان آلماني و فرانسوي به کشور گفت: اصل اين سفرها و همکاري‌هاي مشترک مثبت است اما هر گونه همکاري به ويژه در محصولات جديد، زمان بر خواهد بود.
وي افزود: واقعيت اين است که شرکت‌هاي خودروسازي در کيفيت، توليد و لجستيک يک سيستم مشخص دارند و اين که مثلاً ما فکر کنيم شرکت بنز مي‌آيد و يکباره در ايران خودرو کار مي‌کند، چندان منطقي نيست؛ چرا که سيستمي در آنجا پياده شده که سال‌هاست در آنجا فعال است.
صبري با اشاره به اين که سيستم‌هاي فعلي در ايران خودرو يا سايپا کاملاً فرانسوي است، تصريح کرد: اگر من به جاي شرکت خودروساز باشم و بخواهم در کوتاه مدت به نتيجه برسم، قطعاً دوباره محصولات پژو را توليد مي‌کنم. مثلاً مي‌روم 307 و 607 را مي‌آورم؛ چرا که پياده شدن سيستم آلمان و بنز در اينجا دست کم سه سال زمان خواهد بود.
اين کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: البته بنز به آساني در خاور مي‌تواند کار کند، اما؛ مثلاً در ايران خودرو زمان مي‌برد، يا حضور جي‌ام در حوزه خودروسازي کشور زمان بر است چون آلمان اصولاً سيستم خودروسازي فرانسه را قبول ندارد و ما همان سيستم فرانسه را هم داريم در ايران خودرو پياده مي‌کنيم.
وي در ارتباط با تحريم صنعت خودروسازي کشور گفت: لازم است همکاري‌هاي جديد تحت شرايط خاصي باشد که اين خودروسازان خارجي هروقت اراده کنند، نتوانند پا پس بکشند و از ايران بروند؛ يعني در حقيقت همان کاري را انجام دهيم که چيني‌ها دارند با اين‌ها مي‌کنند؛ تا داستان آل 90 و پژو در ايران خودرو دوباره تکرار نشود.
صبري سپس در پاسخ به سوالي درخصوص شروط ايران براي ورود خارجي‌ها به صنعت خودرو کشور گفت: مساله تحريم‌ها مسوولان و صنايع ما را هوشمند کرد. جهت گيري‌هاي آن‌ها در همين دو سه هفته هم نشان مي‌دهد که اين‌ها متوجه شده‌اند و به نظر مي‌رسد آن‌ها بايد جوينت ونچر باشند. يعني در حقيقت شريک تجاري ما در ايران باشند.
اين کارشناس صنعت خودرو همچنين در پاسخ به اينکه اولين زمينه‌هاي همکاري خودروسازاني همچون بنز با ايران خودرو و سايپا چه خواهد بود، گفت: من فکر مي‌کنم بنز فقط بتواند در خاور کار کند، چون سيستم آن مبتني بر بنز است. يا شرکت‌هايي که ديگر اصلاً بنيه اي ندارند مثل خکاوه (سايپا ديزل) که سيستم جديدي را از پايه مجدداً شروع کنند.
وي افزود: به اين ترتيب، به نظر مي‌رسد بنز در قسمت خودروهاي سواري داخلي نتواند کاري کند و بعيد است به اين حوزه ورود کند. چون آلمان‌ها روحيات خاصي دارند و داستان آن‌ها با فرانسوي‌ها فرق مي‌کند. يعني سيستم آن‌ها مبتني بر سودآوري محض نيست و کيفيت، براي آن‌ها بسيار مهم است.
صبري با بيان اين مثال که الان ديگر بوش در آلمان توليد نمي‌شود. گفت: تمام قطعات بوش را سال‌هاست که برزيل توليد مي‌کند و اين اتفاق براي صنعت خودرو ما هم مي‌تواند رخ دهد و خوشايند باشد؛ يعني خودروسازان ما به سمت قطعه سازي براي مصرف داخل و ديگر کشورها بروند.
وي خاطر نشان کرد: به هر حال ما به هر دليل خودروساز نشديم. اما مي‌توانيم به مونتاژکار خوبي در دنيا تبديل شويم. يا مثلاً محصولات آن‌ها را بگيريم و با استفاده از امکاناتي همچون کارگر ارزان و حمايت‌ها و يارانه‌هاي دولتي براي خودروسازاني همچون بنز يا بي ام ارزان تر توليد کنيم و اين آينده محتوم صنعت خودرو ايران است. در غير اين صورت ما در اين صنعت از بين خواهيم رفت.
اين کارشناس صنعت خودرو تصريح کرد: الان بي ام و حدود 6 درصد حاشيه سود دارد. يعني اين‌ها با 6 درصد دارند در دنيا مي‌فروشند. آن هم با برندهاي جديد و با بهترين کيفيت ولي ما حتي با 40- 30 درصد حاشيه سود نتوانستيم شرکت‌هاي خودروسازي خود را در سال‌هاي گذشته جمع کنيم.
صبري در پايان به مديران صنعت خودرو در کشور توصيه کرد که از توليدات قديمي دست بکشند و بنيه تخصصي و کارشناسي اين صنعت را که به گفته او در سال‌هاي گذشته به علت برخي سوء مديريت از بين رفته است، تقويت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن