تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813163991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه

طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه


گفتگو درباره طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه از محورهای رایزنی آقای ظریف با مقامات سوری در سفر منطقه ای وزیر امور خارجه ایران به این کشور اعلام شده است. ظریف امروز با نخست وزیر و دبیرکل حزب الله لبنان نیز دیدار کرد.
به گزارش شبکه خبر، گفتگو درباره طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه هم از محورهای رایزنی آقای ظریف با مقامات سوری اعلام شده است. احترام به حق مشروع ملت سوریه برای تعیین سرنوشت خود؛ مخالفت با مداخله بیگانگان و مخالفت با استفاده از تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی ، سه اصل منطقی طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکلات سوریه است که قرار است پس از تکمیل و مشورت و رایزنی با مقامات این کشور و دیگر کشورها ، ارائه خواهد شد. بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف بعد از ظهر امروز چهارشنبه 21 مردادماه 94 وارد دمشق، پایتخت سوریه شد. وزیر امورخارجه کشورمان در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات سوری و ایرانی قرار گرفت و بلافاصله راهی قصر الجمهوری سوریه شد تا با بشار الاسد رییس جمهوری و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه ملاقات کند. وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: دست همکاری به سوی همه کشورهای منطقه دراز می کنیم و آماده ایم با این کشورها برای مبارزه با تروریسم کار مشترک انجام بدهیم. * دیدار با بشار اسد وزیر امورخارجه کشورمان پس از ورود به کاخ ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد، دیدار کرد. زیارت بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) و شرکت در ضیافت شام همتای سوری خود از دیگر برنامه های این سفر ظریف به سوریه اعلام شده است.
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ، ظریف را در این سفر همراهی می کند.   * پایان سفر به لبنان وزیر امورخارجه کشورمان که برای بررسی مسائل منطقه ای و کمک به برقراری صلح و آرامش در کشورهای منطقه به لبنان سفر کرده بود، در دومین روز حضورش در بیروت با سمیر مقبل وزیر دفاع، گروه های فلسطینی، نبیه بری رئیس مجلس و جبران باسیل وزیر امورخارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

  ظریف دیروز با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار کرد و در نشست خبری مشترک از تلاش های او برای استقرار ثبات در این کشور تقدیر کرد. وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری پس از دیدار با نخست وزیر لبنان اتحاد گروه های سیاسی در این کشور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امروز روز رقابت در لبنان نیست، بلکه روز تلاش برای سازندگی لبنان است و همه به عنوان نمونه بارز مدارا و مقاومت باید در این راه همکاری کنند. ظریف در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است در حوزه های مختلف در کنار لبنانی ها حضور داشته باشد از خواست مردم لبنان حمایت کند. وی با تقدیر از تمام سلام، نخست وزیر لبنان تصریح کرد: ما نقش بارز شخص نخست وزیر در حفظ امنیت و مبارزه با افراط و ترور و ایجاد همفکری میان لبنانی ها را بسیار ارزنده می دانیم و معتقدیم بدون حضور ایشان این همفکری ها صورت نمی گرفت.  

  محمدجواد ظریف در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی و لبنانی با بیان این‌که «برای بنده فرصت بسیار مبارکی است که در آستانه روز پیروزی مقاومت در لبنان و پیروزی مردم بر عدوان و متجاوزان رژیم صهیونیستی در محضر نمایندگان و رهبران مقاومت لبنانی و فلسطینی باشم» ادامه داد: ایران همواره در کنار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و در کنار افتخارآفرینی برادران لبنانی و فلسطینی و عرب و مسلمان در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بوده و همواره در این مسیر پرافتخار باقی خواهد ماند.  



وی با تشکر از محبت نمایندگان نیروهای مقاومت و علمای بزرگ فلسطینی تأکید کرد: اطمینان می‌دهم که حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است. امروز به لطف خدا و مردم ایران و حمایت شما نتانیاهو شکست خورده و دیگر بهانه‌ای برای پنهان کردن جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین و منطقه ندارد. امروز دیگر هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زنده سوزاندن کودک فلسطینی و پدرش را و به شهادت رساندن آن‌ها را بپوشاند.

وی تأکید کرد: چهره کریه تجاوز و اشغال امروز با تمام زشتی‌اش در برابر دنیا نشان داده شده و بیش از این نیز ان‌شاءالله نشان داده خواهد شد.  

  وزیر امور خارجه دیشب، با سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان نیز، دیدار و گفت وگو کرده بود. از جزئیات این دیدار طولانی خبری منتشر نشده است.




چهارشنبه, 21 مرداد 1394 ساعت 22:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن