تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815712493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم‌گيري براي سوله‌هاي مديريت بحران که تبديل به ورزشگاه شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۸ق.ظ)
استفاده هاي چند منظوره از 110 سوله؛ تصميم‌گيري براي سوله‌هاي مديريت بحران که تبديل به ورزشگاه شده‌اند موج - سوله‌هاي بحراني که اکنون به مکاني براي ورزش جوانان و نوجوانان در محلات تبديل‌ شده‌اند به‌ زودي تغيير وضعيت داده و به حالت اوليه خود بازخواهند گشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کلان‌شهر تهران در معرض آسيب‌هاي زيادي قرار داشته و مطابق برآورد‌هاي انجام‌ شده در سال 1379، وقوع زلزله‌‌اي شديد در تهران بين 40 تا 50 درصد ساختمان‌ها را دچار خسارات شديد مي‌كند. همچنين شبكه گسترده‌اي از تأسيسات و شريان‌هاي شهري نظير جاده‌ها، خطوط راه‌آهن و مترو، خيابان‌ها، پل‌ها و تونل‌ها، خطوط و تأسيسات آب، گاز، برق، نفت و بنزين و مخابرات در شهر وجود دارند كه صدمات زلزله بر آن‌ها علاوه بر ايجاد خسارات جاني و مالي، بازگشت شهر به وضعيت عادي را بسيار طولاني خواهد کرد.
اين در حالي است كه تراكم زياد جمعيت و بافت فرسوده در بسياري از نقاط شهري، بعد از بحران‌هاي احتمالي، كار امدادرساني و كمك به بازماندگان حادثه را دشوار خواهد کرد. در اين شرايط لازم است براي پيشگيري و همچنين کاهش مخاطرات حاصل از بحران‌ها برنامه‌ريزي شود.
به همين منظور و پس از وقوع زلزله سال 1382 بم به‌شدت 6.6 ريشتر، ساخت 120 پايگاه پشتيباني مديريت بحران توسط سازمان پيشگيري و مديريت بحران پيشنهاد و تصويب شد و در نهايت در تاريخ 1382.12.6 دستور احداث سوله‌ها به‌تمامي مناطق 22 گانه شهرداري تهران ابلاغ شد.
اما؛ در اين شرايط طي سال‌هاي اخير شاهد بوده‌ايم که سوله‌هاي مديريت بحران به مکاني براي ورزش اقشار مختلف؛ به‌خصوص بانوان تهراني تبديل‌ شده‌اند.
به دليل کمبود فضاهاي ورزشي مسقف، سوله‌هاي بحران کارکردي دومنظوره پيدا کرده بودند و تا حدودي کارکرد ورزشي آن‌ها پررنگ‌تر شده بود.
بعد از سيل اخير در محدوده امام‌زاده داوود و سولقان بار ديگر قرار شده که سوله‌هاي مديريت بحران شهر ساماندهي شوند.
مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، در اين رابطه به خبرنگار خبرگزاري موج مي‌گويد: سوله‌هاي مديريت بحران در سال‌هاي اخير کارکرد اصلي خود را ازدست‌داده بودند و حتي براي تغيير شرايط، به شهردار تهران تذکري نيز داده‌ شده است.
وي مي‌افزايد: سوله‌هاي مديريت بحراني که به مکاني براي ورزش تبديل‌شده‌اند، بايد تغيير وضعيت داده و براي حوادث احتمالي آماده باشند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با تأکيد بر لزوم افزايش تعداد سوله‌هاي مديريت بحران در شهر تهران مي‌گويد: 110 سوله‌اي که اکنون در شهر تهران احداث‌ شده‌اند کافي به نظر نمي‌رسند زيرا اگر حادثه‌اي همانند زلزله در شهر تهران رخ دهد، کنترل وضعيت بسيار دشوار خواهد بود. به همين خاطر درخواست کرده‌ايم تعداد سوله‌هاي مديريت بحران شهر به 400 سوله برسد و در هر منطقه نيز حداقل يک سوله احداث شود.
گفتني است؛ در حال حاضر شهرداري تهران برخي از سوله‌هاي مديريت بحران موجود در شهر را به‌عنوان انبار مورداستفاده قرار داده و در برخي از مناطق نيز به دليل پايين بودن سرانه ورزشي، اين سوله‌ها تبديل به مکاني براي ورزش افراد حاضر در محلات تبديل‌ شده‌اند. بدتر اين که، در سرانه فضاهاي ورزشي اعلام‌ شده از سوي شهرداري تهران نيز آمار متراژ سوله‌هاي مديريت بحران در اين سرانه محاسبه مي‌شود.
هم اکنون مقرر شده، وضعيت سوله هاي مديريت بحران به حالت اوليه برگشته و کاربري اصلي شان را پيدا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن