تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803336751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در دیدار با نمایندگان رسانه‌های ایرانی مقیم تاجیکستان: ادامه پروژه ایران‌هراسی در دستور کار صهیونیسم و رژیم‌های مرتجع منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفیر ایران در دیدار با نمایندگان رسانه‌های ایرانی مقیم تاجیکستان:
ادامه پروژه ایران‌هراسی در دستور کار صهیونیسم و رژیم‌های مرتجع منطقه است
سفیر ایران در تاجیکستان گفت: در پی توافق هسته‌ای، صهیونیسم بین‌المللی و رژیم‌های مرتجع خاورمیانه به دنبال دامن زدن به زمینه‌های جدید پروژه ایران‌هراسی برآمده‌اند.

خبرگزاری فارس: ادامه پروژه ایران‌هراسی در دستور کار صهیونیسم و رژیم‌های مرتجع منطقه است



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «حجت‌الله فغانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در دیدار ماهانه خود با نمایندگان رسانه‌های ایرانی مقیم تاجیکستان در خصوص وضعیت روابط دو کشور و چالش‌های پیش روی منافع ایران در منطقه پرداخت.   وی ضمن اشاره به سطح مطلوب روابط و به‌خصوص افزایش میزان دید و بازدیدهای هیئت‌های ایرانی و تاجیک از کشورهای یکدیگر، گفت: طی یک ماه اخیر سفرهای صورت گرفت که همکاری‌های فرهنگی، بهداشتی و امنیتی را پوشش می‌داد. در این راستا سفر آقای حداد عادل را می‌توان «وزش نسیم فرهنگی در روابط دوجانبه» نام گذاشت چرا که این سفر در حقیقت به همکاری‌های در حوزه فرهنگ و تمدن نیاکان تحرک تازه‌ای خواهد بخشید.

فغانی ادامه داد: این سفر فرصتی را فراهم آورد تا از زبان فارسی به عنوان زبان معیار و زبان علم صحبت بشود. زیرا همکاری‌های که در زمینه زبان و خط نیاکان با تاجیکستان داشتیم بیشتر معطوف به آن شده بود که این زبان زبان شعر و شاعری است و توجه خاصی به ظرفیت‌های آن در مسائل علمی و به خصوص علم روز صورت نگرفته بود. وی ادامه داد، خوشبختانه طی این سفر 16 هزار واژه و اصطلاحات علمی به کمیته فرهنگ و اصطلاحات تاجیکستان تقویم شد و این توافق صورت گرفت که به خاطر استخراج واژه‌های جدید، همکاری انجام شده و از زبان فارسی به عنوان زبان علم استفاده صورت گیرد. سفیر ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه به حوزه‌های فرهنگی، اظهار داشت: طی فاصله چند ماه گذشته که به دلیل پایان ماموریت آقای «محمد حسن صنعتی» فعالیت‌های رایزنی فرهنگی یک مقدار کند شده بود، با ورود آقای «ابراهیم خدایار» به عنوان رایزنی فرهنگی جدید به تاجیکستان به تحرک افتاد.  وی گفت: بعد از درگذشت مرحوم «عبدالرحیم بهروزیان» مدیر پژوهشگاه فرهنگ فارسی تاجیکی سفارت ایران در دوشنبه، آقای «ابراهیم خدایار» به عنوان نیروی جدید، پا به کار و آشنا با تاجیکستان و منطقه آغاز به فعالیت کرد. یعنی تشدید اقدامات در دو بخش یادشده، بعد همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور را قوی‌تر از گذشته خواهد کرد.

افزایش میزان پذیرش دانشجویان تاجیک وی با اشاره به اهمیت بحث همکاری‌های آموزشی دو کشور، گفت: یکی از موضوعاتی که طرف تاجیک طی مدت‌های اخیر در سطوح مختلف مطرح می‌‌کرد ضرورت پذیرش دانشجویان این کشور در رشته‌های مختلف علوم پزشکی بود. این موضوع از طرف سفارت مورد پیگیری قرار داده شد و طی سفر اخیر هیئت وزارت بهداشت ایران به دوشنبه رسما اعلام شد که امادگی برای پذیرش دانشجویان تاجیک در حوزه آموزش پزشکی را دارند. در زمینه همکاری‌‌های پلیسی اخیرا در شهر دوشنبه بین دانشگاه علوم انتظامی «امین» و آکادمی وزارت کشور تاجیکستان تفاهمنامه‌ای به امضا رسید که امید است به توسعه تعاملات در زمینه‌های آموزشی، مستشاری و امنیتی دو طرف منجر بشود. بنابه گفته سفیر ایران، در هفته‌های آینده هم هیئت‌های مختلفی از ایران به تاجیکستان و بالعکس سفر خواهند کرد. از جمله در چند روز نزدیک هیئت وزارت علوم ایران برای برگزاری مرحله مصاحبه نهایی و پذیرش دانشجویان تاجیک وارد دوشنبه خواهد شد. برخلاف سال گذشته که کلا 20 نفر دانشجو از تاجیکستان انتخاب شد، امسال با تلاش‌های همکاران سفارت از 145 نفر داوطلب آزمون گرفته شد که قبولی‌ امسال چندین برابر بیشتر خواهد بود.

طی ماه جاری یک هیئت هواپیمایی تاجیکستان به منظور بحث و بررسی زمینه‌های حل فصل مشکلات مربوط به پروازهای میان دو کشور وارد تهران خواهد شد. در آینده همچنین جلسه کمیته پیگیری برگزاری دهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور در تهران را خواهیم داشت. همچنین در کنار اجلاس سه‌جانبه روسای پلیس با شرکت هیئت تاجیکستان در تهران، چندین سفر و برنامه‌های همکاری دنبال خواهد شد. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که در بحث تکمیل تونل «استقلال» از سوی طرف ایران پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و الآن بالای 75 درصد آماده است. طبق جدول زمانبندی کار، بتن‌ریزی کامل کف تونل تا کمتر از دو ماه دیگر نهایی خواهد شد و تا پایان سال یک پروژه ماندگار برای روابط دو کشور دوست و برادر تحویل داده خواهد شد. ضرورت شناسایی خطوط جدید ایران‌هراسی در منطقه فغانی با بیان اینکه با حصول توافق هسته‌ای انگیزه و رقابت‌های در سطح دنیا و منطقه برای همکاری‌های اقتصادی با ایران افزایش یافته است، تصریح کرد: همه‌روزه هیئت‌های مختلفی وارد تهران شده و همچنین پیشنهادات متعددی برای همکاری ارائه می‌گردد که البته به موازات فضای جدید، لابی صهیونیسم بین‌المللی و بعضی از رژیم‌های مرتجع منطقه نیز فعال شده‌اند. آن‌ها به نوعی می‌خواهند پروژه ایران‌هراسی را که همیشه در دستور کارشناسان بوده است، از زاویای دیگری دامن بزنند.

طبیعتا آن‌ها از افزایش توجه به جمهوری اسلامی و تحرکات ایران برای بهبود همکاری‌ و اعتمادسازی در سطح منطقه نگران بوده و به این دلیل تداوم پروژه ایران‌هراسی را به نفع خود می‌دانند. بنابراین همکاران ما در رسانه‌ها باید به این موضوع توجه و خطوط را شناسایی بکنند. سفیر ایران ادامه داد: در شرایط جدید که بهانه برای تبلیغات سوء علیه ایران با رفع ابهام از برنامه هسته‌ای کمتر شده است، سعی می‌کنند یک سری از موضوعات انحرافی را محور قرار دهند. به عنوان مثال سر موضوع نمازخانه اهل سنت در جنت‌آباد چه جار و جنجالی راه انداختند در حالی که واقعیت کاملا چیزی دیگر است. موضوعات ساختگی از این دست در سایر زمینه‌ها نیز زیاد به نظر می‌رسد و دشمنان دنبال آن هستند که نگاه تردید آلود نسبت به ایران را کماکان تمدید کنند. یعنی اگر از زاویه هسته‌ای نشد پس باید از زوایای دیگری این پروژه دنبال شود. به این دلیل است که این تحولات باید در سطح مختلف به دقت رسد و واقعیات منعکس شود تا افکار عمومی منطقه در شناخت چنین القائات هشیار باشد. فغانی ضمن پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در دوشنبه که در شرایط جدید دامن زدن به بحث ایران‌هراسی در کشورهای آسیای مرکزی در چه زمینه‌های صورت خواهد گرفت، بیان کرد: برخی از کشورهای منطقه خاور میانه که از ناحیه برنامه هسته‌ای ایران اظهار نگرانی می‌کردند با حصول توافق بین جمهوری اسلامی با شش کشور مهم جهان و سازمان ملل باید دیگر نگرانی‌ نداشته باشند ولی همصدا با رژیم صهیونیستی خط ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد، آن‌های که متولیان اصلی افراط‌گرایی بوده و از اقدامات گروه‌های انحرافی در منطقه حمایت به عمل می‌آورند، هر کسی را که در برابر جریان افراط قرار بگیرد و علیه آن حرف بزند، متهم به شیعه‌گرایی و وابستگی به ایران می‌کنند. فغانی گفت: وارد کردن اتهام شیعه‌گرایی به مخالفان سلفیت و افراطی‌گری در منطقه در واقع یک خط جدیدی از پروژه ایران‌هراسی است. این در حالی است که اگر هر کسی با کارنامه بیش از سه دهه ایران بعد از انقلاب اسلامی آشنا شود، خواهد دید که بیش از همه برای برادران و خواهران اهل سنت در کشورهای مختلفی کمک و حمایت‌ها‌ انجام شده است. سفیر ایران در تاجیکستان اعلام کرد، امروز هیچ کشوری نیست که به اندازه ایران منادی اسلام و وحدت اسلامی بوده باشد. وحدت اسلامی نیز در حقیقت کلید پیشرفت ماست چرا که هر کجای موفقیتی است در سایه وحدت بوده است که نمونه‌های متعددی از آن در سطح دنیا وجود دارد. بنابراین این خط و خطوط طراحان و حامیان پروژه ایران‌هراسی که بخشی از پروژه اسلام‌هراسی است، باید شناسایی و علیه آن مقابله موثر صورت گیرد که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم می‌باشد. در این دیدار نمایندگان رسانه‌های ایرانی مقیم تاجیکستان نیز دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مطرح‌شده و به‌ ویژه اطلاع‌رسانی به‌موقع به مخاطبان خود در مورد تحولات منطقه را مطرح کردند. انتهای پیام

94/05/21 - 17:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن