تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804887391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا اندازه گيري فراورده هاي نفتي صادراتي از استانداردهاي لازم برخوردار است؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۴۹ب.ظ)
آيا اندازه گيري فراورده هاي نفتي صادراتي از استانداردهاي لازم برخوردار است؟ موج -معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، گفت: اهميت و حساسيت سيستم هاي اندازه گيري در صادرات و واردات مواد نفتي، لزوم جذب مشتريان خارجي، فروش به صرفه و اقتصادي مواد نفتي، جلوگيري از مغايرت هاي احتمالي در مبادلات ميان شرکت ها، پالايشگاه ها و مديريت هاي تابع وزارت نفت، انتخاب و تجهيز به روز سيستم هاي اندازه گيري دقيق و کار آمد را مي طلبد.
محمد مهدي علمايي معاون مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، ضمن بيان اين مطلب که اهميت و حساسيت سيستم هاي اندازه گيري در صادرات و واردات مواد نفتي، لزوم جذب مشتريان خارجي، فروش به صرفه و اقتصادي مواد نفتي، جلوگيري از مغايرت هاي احتمالي در مبادلات ميان شرکت ها، پالايشگاه ها و مديريت هاي تابع وزارت نفت، انتخاب و تجهيز به روز سيستم هاي اندازه گيري دقيق و کار آمد را مي طلبد، گفت: در حوزه صادرات و واردات مواد نفتي از استانداردهاي لازم برخورداريم.
وي تصريح کرد: تمام فرآورده ها و نفت خامي که با مبادي توليد رد و بدل مي شود و به مقاصد توزيع انتقال مي دهيم، از طريق ميترينگ انجام مي شود. بنابراين، اگر مواد نفتي را از طريق کشتي به جايي بفروشيم آن هم از طريق سيستم ميترينگ صورت مي گيرد.
علمايي در رابطه با سيستم هاي مورد استفاده در شرکت خط لوله گفت: متداول ترين سيستم ميترينگ، توربيني و حجمي است که در شرکت خطوط و مخابرات عمدتا از سيستم توربيني استفاده مي شود.
وي ادامه داد: سيستم ديگري موسوم به اولتراسونيک يا مافوق صوت نيز وجود دارد که شرکت توليد کننده آن يک شرکت خارجي است. اين سيستم تا مدتي پيش دقت لازم را نداشت به اضافه اينکه 15 هزارم در 5 هزار ليتر، درصد خطا در اين سيستم وجود دارد.
علمايي با بيان اين مطلب که ميزان خطا در سيستم ميترينگ بايد کمتر از اين حد باشد، بيان کرد: اين حد خطا در سيستم اصلا مطلوب نيست و اگر قرار بر اين باشد خودمان هم مي توانيم در اين زمينه دست به توليد بزنيم.
وي تصريح کرد: اينها عمدتا در خارج از کشور توليد مي شدند اما، به تازگي طي قرارداد نفت با مپنا قرار است با اجراي پروژه جديد ميترينگ، خطاي انساني در اندازه‌گيري توليد و انتقال نفت به طور کامل حذف شود.
معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات ادامه داد: البته، تا به امروز تمام توربين ها از خارج از کشور خريداري شده است و هنوز به مرحله توليد در داخل نرسيده ايم.
معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات در حالي از خطاي 15 درصدي اولتراسونيک انتقاد مي کند که طبق استاندارد API با توجه به حجم زياد فرآورده نفتي که در انبارهاي نفت جابه جا مي شود، حداکثر خطاي مجاز در دستگاه هاي آمريکايي 25 هزارم در 5 هزار ليتر است.
بر اساس اين گزارش، طرح ملي ميترينگ براي مجهز کردن همه نقطه ها و پايانه هاي صادرات نفت خام، مبادله هاي ميان شرکتهاي تابعه وزارت نفت، پالايشگاه ها و پتروشيمي ها و بر اساس تکليف تعيين شده در برنامه توسعه ملي کشور، بر عهده وزارت نفت و به دنبال آن شرکت هاي تابعه نفت، تعريف شده است. اين پروژه در ٦ نقطه وزارت نفت، شرکت ملي نفت ايران، شرکت ملي گاز و شرکت ملي پالايش و پخش به مدت ٣٠ ماه اجرا مي شود و عمده شرکت هاي عملياتي درگير اجراي اين طرح هستند.


ميتر چيست؟
دستگاه هاي كه براي اندازه گيري سيالات بطريق ديناميك مورد استفاده قرار مي گيرند ميتر ناميده مي شوند در پايانه هاي بارگيري، با توجه به نوع سيال، معمولا از ميترهاي P.D يا T.M برحسب مورد، استفاده مي شود. ميترهاي PD براي اندازه گيري مواد نفتي با گرانروي بالا و نيز در بارگيري مواد نفتي كه دما و فشار عمليات، تغييرات زياد و سريعي نداشته باشد به كارمي روند اين نوع ميترها حجم زيادي را اشغال مي كنند.
ميترهاي توربيني براي اندازه گيري مواد نفتي با گرانروي نسبتا پايين (و نيز در بارگيري مواد نفتي كه دما و فشار عملياتي، سريعا تغيير مي كنند به كار گرفته مي شوند.
ميترهاي آلتراسونيكي كه براي اندازه گيري نفت خام به كار مي روند، تكنولوژي نسبتا جديدي هستند و با ادامه اين روند براي كاربرهاي متفاوت مي توانند مورد قبول واقع شوند. ميترهاي التراسونيك توانايي اندازه گيري نفت خام و فراورده هاي نفتي با هر ميزان گرانروي را دارند و اين از بزرگترين مزيت هاي آن به شمار مي رود كه اين امكان را فراهم مي كند تا اين نوع ميترها براي اندازه گيري هر نوع فراورده هاي نفتي قابل استفاده باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن