تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819530293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گمرکات کشور ازآمادگي لازم جهت افزايش حجم مبادلات برخوردارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲ق.ظ)
نمايندگان مجلس در گفتگو با موج عنوان کردند گمرکات کشور ازآمادگي لازم جهت افزايش حجم مبادلات برخوردارند موج- گروه اقتصاد کلان؛
بعد از حصول توافق هسته ايي و برداشته شدن تحريم ها بسياري از کشورها براي ورود به کشور ابراز علاقه و اعلام آمادگي کردند. در داخل نيز کارشناسان و مسئولان بر ضرورت برنامه ريزي هاي مدون و پايدار تاکيد مي کنند.
قطعا با برداشته شدن تحريم ها ميزان مبادلات تجاري کشور افزايش مي يابد که اين امر نيازمند تقويت برخي سازمان هاي مرتبط است. سازمان گمرکات به دليل ارتباط مستقيم با وارد کنندگان و صادرکنندگان يکي از اين سازمان هاست.
هر چند اخيرا صحبت از الکترونيکي شدن گمرکات مي شود اما بايد ديد آيا گمرکات کشور همزمان با افزايش ميزان مبادلات تجاري از توانايي ها و زير ساخت هاي لازم جهت پاسخگويي به اين حجم از مبادلات برخوردارند يا خير.
ايرج نديمي سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار موج در اين باره مي گويد: گمرک در سال هاي مختلف تجربه افزايش يا کاهش مبادلات را داشته است و قرار نيست اتفاق جديدي بيفتد. اکنون که ميزان مبادلات تجاري به 40 ميليارد دلار رسيده است؛پايانه ها، تجهيزات، قوانين و مقررات و مديريت ها به روز شده اند و بنابراين نگراني براي اين دوران وجود ندارد .
وي افزود: به لحاظ نظارت، تجهيزات، انبار داري و ساير بخش هاي مرتبط با گمرک پيشرفت داشته ايم و همان طور که گفتم نگراني خاصي در اين خصوص وجود ندارد. علاوه بر اين قرار نيست که در اين يکسال اتفاق خاصي بيفتد و با هجوم سرمايه ها ،صادرات و واردات مواجه شويم.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به راه اندازي گمرک الکترونيک اظهار داشت: الکترونيکي شدن امور گمرکي باعث کاهش تشريفات گمرکي شده و نيز مشکلات ناشي از عدم هماهنگي ساعات کاري گمرکات با بنادر، افزايش هزينه ها و بوروکراسي هاي دست و پا گير کمرنگ مي شود.
ابراهيم نکو ديگر عضو کميسيون اقتصادي مجلس نيز در اين خصوص به خبرنگار موج اظهار مي کند: دولت به دنبال انجام مذاکرات حتما مسايل مرتبط با تقويت زيرساختارهاي اقصادي را نيز پيش بيني کرده است .بنابراين گمان مي کنم شاهد کمترين مشکلات در اين حوزه باشيم .اکنون دولت در صدد است تا زيرساخت هاي لازم جهت حضور سرمايه گذاران خارجي را فراهم کند و قطعا ايجاد زيرساخت هاي حوزه گمرک نيز از اين قضيه مستثني نخواهد بود.
نماينده مردم رباط کريم در مجلس با بيان اين که در حال حاضر دولت اقدام هاي خوبي در اين راستا انجام داده است، تصريح کرد: بعيد است که موانع جدي در اين باره داشته باشيم چنانچه موانعي هم وجود داشته باشد تا زماني که سرمايه گذاران آغاز به کار نکرده اند مي توان مشکلات را شناسايي و برطرف کرد.
وي به اهميت الکترونيکي شدن گمرکات اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالاي تجارت و سرعت فزاينده معاملات تجاري، گمرک ناگزير است متحول گردد، زيرا مراجعه کنندگان گمرک به همان سرعت که کالاي خود را مي خرند و حمل مي کنند، توقع دارند با همان سرعت هم عمليات ترخيص کالا در سيستم گمرکي پيش برود. به علاوه با توجه به ظهور تجارت الکترونيکي،انتظار جامعه تجاري اين است که رويه هاي گمرکي، شفاف و قابل پيش بيني شود و ترخيص کالاها سريع صورت گيرد.
نکو با اشاره به اصلاحات انجام شده در زمينه گمرکات کشور گفت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته و نيز برنامه ريزي هاي انجام شده مي توان اميدوار بود که در آينده با مشکلات زيادي مواجه نباشيم.
وي درپاسخ به اين که راه اندازي گمرک الکترونيک چقدر مي تواند در اين راه کارگشا باشد؛گفت:يکي از راه هاي تشويق سرمايه گذاران براي حضور در بازارهاي کشور توجه به زير ساخت ها و تسهيل شرايط تجارت است. راه اندازي گمرک الکترونيک يکي از راه هايي است که به تسهيل تجارت کمک مي کند و در جذب سرمايه گذاران خارجي نيز بي تاثير نخواهد بود.
وي با بيان اين که دولت بايد با الگو برداري از کشورهاي موفق و توسعه يافته مسير تجارت را هموار کند؛اظهار داشت:بايد اشکالات و موانع موجود را شناسايي کنيم و با انجام برنامه ريزي، مقدمات لازم براي ورود سرمايه گذاران خارجي و نيز تسهيل تجارت را فراهم کرده تا بتوانيم عقب ماندگي هاي موجود را با سرعت بيشتري بر طرف کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن