محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1841989969
دو غول رسانهای «فاکس» را نجات دادند/ وقتِ پول درآوردن است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آشنایی با صنعت سینمای جهان
دو غول رسانهای «فاکس» را نجات دادند/ وقتِ پول درآوردن است
شناسهٔ خبر: 2879791 - سهشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
هنر > سینمای جهان
کمپانی فاکس قرن بیستم که در دهه هشتاد میلادی اوضاع مالیاش رو به وخامت گذاشته بود با ورود بری دیلر و روپرت مرداک جان تازهای گرفت. خبرگزاری مهر - گروه هنر: دهه هشتاد میلادی را شاید بتوان یکی از پر افت و خیزترین دوران فعالیت فاکس قرن بیستم دانست. در آغاز اوضاع بد نبود و فیلم هایی تولید شدند که علاوه بر تحسین منتقدان، فروش گیشه را نیز در اختیار گرفتند. فیلم هایی چون «نورما رِی» (۱۹۷۹) که داستان واقعی زندگی زن کارگر جوانیست که به فعال جنبش کارگران تبدیل می شود و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای «سالی فیلد» به ارمغان آورد و یا «جدا شدن» (۱۹۷۹) یک کمدی درام درباره بحران بلوغ چند نوجوان که علاوه بر جوایز اسکار و گلدن گلوب، در سال ۲۰۰۶ عنوان هشتمین فیلم از صد فیلم الهام بخش تاریخ سینما به انتخاب انستیتو فیلم آمریکا «AFI» را به دست آورد.حتی در این دوران دو فیلم بسیار پرفروش نیز به اکران درآمد. «بیگانه» (۱۹۷۹) به کارگردانی ریدلی اسکات که موجی جهانی درباره آدم فضایی ها ایجاد کرد و جوایز سینمایی سراسر جهان را ربود و به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما شناخته شد و «امپراتوری ضربه میزند» (۱۹۸۰) به تهیه کنندگی جرج لوکاس که دومین فیلم از سری فیلم های «جنگ ستارگان» شناخته می شود و پخش آن توسط فاکس قرن بیستم انجام شد و با فروش ۵۳۸ میلیون دلاری پرفروشترین فیلم سال شد.اما جدا از این تجربه های موفق، لحظات ناامیدکننده زیادی هم وجود داشت و فیلم هایی زیادی مانند «I Ought to Be in Pictures» و «Rose» نتوانستند انتظارات را در گیشه برآورده کنند.اواخر دهه هشتاد میلادی و هم زمان با کاهش محسوس درآمد عملیاتی، تحرکاتی حول کمپانی شکل گرفته بود و گروه هایی خارج از کمپانی با خرید بلوک های بزرگی از سهام فاکس قرن بیستم سعی در به اختیار در آوردن کنترل کمپانی داشتند. مدیر عامل دنیس استنفیل برای مقابله با این اوضاع دست به یک سری اقدامات مالی زد و استفاده از روش تملک اهرمی سعی در مقابله با این گروه ثروتمند داشت، اما در ۱۹۸۱ سیاست های او شکست خورد و در یک اقدام نادر و تعجب برانگیز در صنعت فیلمسازی، سرمایه دار معروف حوزه نفت «ماروین دیویس» و شریک مرموزش «مارک ریچ» با یک پیشنهاد ۷۲۲ میلیون دلاری مالکیت کمپانی را به دست آوردند. همان طور که قابل پیش بینی بود، استنفیل به بهانه دخالت مالکان جدید در وظایفش از سمت خود استعفا داد و از آن ها به اتهام تخلف در قرارداد شکایت کرد.در این سال ها اوضاع مالی کمپانی از بد به سمت وخامت میل کرد. ده ها فیلم همچون مصائب مدرن (۱۹۸۱)، شش تکه (۱۹۸۱) و در جستجوی آتش (۱۹۸۱) نتوانستند از پس جبران هزینه های ساخت خود برآیند.اضافه بر این، بخش زیادی از پولی که مالکان جدید برای تملک کمپانی پرداخته بودند - چیزی در حدود ۶۵۰ میلیون دلار - از منابع مختلف بصورت وام گرفته شده بود و این یعنی فاکس قرن بیستم زیر کوهی از قرض در حال نابودی بود.دیویس برای کاستن از مقدار بدهی ها برخی از دارایی های کمپانی مانند کارخانه های نوشابه سازی و سینماهای زنجیره ای استرالیا را فروخت. او در عین حال قرارداد همکاری با شرکت Aetna را که یک شرکت املاک و مستغلات بود امضا کرد تا توسعه کمپانی در این حوزه ادامه یابد.سال ۱۹۸۲ اوضاع از این هم بدتر شد. «شری لنسینگ» که رئیس بخش فیلمسازی کمپانی و اولین خانم با این مقام در تاریخ هالیوود بود و جمعی دیگر از مدیران رده بالای دیگر در اعتراض به سیاست های مداخله جویانه دیویس، کمپانی را ترک کردند. Aetna هم که قرار بود رویای توسعه کمپانی را عملی کند قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ و از دیویس به علت مشکلات در قرارداد دیگری- نامرتبط به کمپانی - شکایت کرد.در ۱۹۸۴ «مارک ریچ» مالک ساکت و مرموز دیگر نیز که از طرف سیستم قضایی آمریکا با اتهام پولشویی و کلاهبرداری مواجه شده بود سهم خود را فروخت و به سوئیس گریخت.در این اوضاع فاکس قرن بیستم که از فیلمسازی به دور افتاده بود با آوردن «Barry Diller» از پارامونت و قانع کردن او با پرداخت حقوق قابل توجه سعی به جبران این عقب ماندگی کرد. بری دیلر که اوضاع آشفته ای را به ارث برده بود بعدها در خاطراتش گفت که کمی بعد از شروع کار، دیویس را تهدید به شکایت کرده بود چرا که وی در ترسیم وخامت اوضاع کمپانی با او صادق نبوده است. با این حال دیلر که یک مدیر سینمایی کارکشته بود با تجربه خود کمی اوضاع را بهبود داد و جریان فیلمسازی را مجددا به راه انداخت.
بری دیلر ناجی فاکس قرن بیستمورود روپرت مرداک؛ غول صنعت رسانه مارچ ۱۹۸۴ سرمایه دار استرالیایی روپرت مرداک با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار و خرید سهم مارک ریچ با قدرت وارد فاکس قرن بیستم شد. مرداک تصمیم داشت با خرید زنجیره ای از ایستگاه های تلویزیونی آنها را به کمپانی ملحق کند و برای این کار به همکاری دیویس نیاز داشت چرا که طبق قوانین ایالات متحده تنها افرادی با تابعیت آمریکایی می توانند صاحب شبکه ای تلویزیونی باشند. اما دیویس از این همکاری سرباز زد و روپرت مرداک بی درنگ با یک پیشنهاد ۳۲۵ میلیون دلاری سهم او را نیز خرید و فاکس قرن بیستم به تملک او در آمد.
روپرت مرداک مغز متفکر رسانهای فاکسوی سپس تابعیت ایالات متحده آمریکا را اختیار کرد تا مانعی در برابر در دست گرفتن ایستگاههای تلویزیونی این کشور در برابرش نباشد و با پرداخت دو میلیارد دلار ایستگاه های تلویزیونی کمپانی Metromedia را به دارایی های خود اضافه کرد و با ترکیب آن ها با کمپانی، شبکه رسانه ای فاکس «Fox Broadcasting Company» را تاسیس کرد و عصری نو در این کمپانی آغاز شد.طلوع موفقیت ها، رستاخیز فاکسبالاخره در اواخر دهه ۸۰ میلادی فاکس طعم موفقیت را چشید. اخبار تلویزیون (۱۹۸۷) و وال استریت (۱۹۸۷) به فیلم های پرفروشی تبدیل شدند. تلاش بری دیلر باعث جذب افراد با استعدادی شد که در زمان مدیریت فاجعه آمیز دیویس از کمپانی روی برگردانده بودند. موفقیت ها ادامه پیدا کرد و کمدی Big در سال ۱۹۸۸ با بازی تام هنکس و دختر شاغل (۱۹۸۸) درآمد کمپانی را بیش از ۳۵ درصد افزایش دادند.جان سخت (۱۹۸۸) با بازی بروس ویلیس بیش از ۱۴۰ میلیون دلار فروخت و با ۴ دنباله و بازی های ویدیویی که در ادامه به دنبال آن ساخته شد به یکی از بهترین مجموعه های اکشن تبدیل شد. کمدی سیاه جنگ رزها (۱۹۸۹) به کارگردانی دنی دویتو و بازی مایکل داگلاس نیز به یکی از پرفروشترین فیلم های سال اکران خود تبدیل شد.اما با این حال بری دیلر این موفقیت ها را به تکیه گاهی برای توسعه تلویزیونی فاکس تبدیل کرده بود. در سایه توجه عمده او به بخش تلویزیونی فاکس مجموعه هایی مانند «خانواده سیمپسون» تولید شد. مجموعه ای کارتونی که پخش آن از ۱۹۸۹ آغاز شد و هم اکنون با ۲۶ فصل و بیش از ۵۷۰ قسمت رکورددار پرقسمتترین مجموعه تلویزیونی جهان است. خانواده سیمپسون یکی از تاثیرگذارترین ساخته های فاکس است تا جایی که سه سال پیش در یک نظرسنجی در آمریکا، مشخص شد که آمریکاییها درباره خانواده سیمپسون اطلاعات بیشتری دارند تا درباره متمم اول قانون اساسی آمریکا.
فاکس سرانجام با هدف توسعه ظرفیت فیلمسازی خود «Joe Roth» کارگردان را به خدمت درآورد. روث در این امر موفق بود و درخشش های طلایی میلیون دلاری را تولید کرد. ادوارد دست قیچی (۱۹۹۰) با بازی جانی دپ و کارگردانی تیم برتون که جوایز زیادی از جمله جایزه Hugo را بدست آورد و تنها در خانه (۱۹۹۰) که با بودجه ای در حدود ۱۸ میلیون دلار بیش از ۴۷۰ میلیون دلار فروش کرد و تا سال ۲۰۰۹ که Hangover اکران شد پرفروشترین کمدی آمریکایی بود. مکالی کالکین بازیگر نوجوان این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوبِ بهترین بازیگر مرد فیلم شد و تبدیل به جوانترین فردی شد که تا به حال کاندید دریافت این جایزه میشود. او در آن زمان تنها ۱۱ سال داشت.استودیو فاکس قرن بیستم بار دیگر جایگاه نخست فیلمسازی را به دست آورده بود و در سال ۱۹۹۱ نزدیک ۲۰ درصد از کل فروش گیشه های آمریکا را در اختیار داشت. ویژگی روث ساخت فیلم های پرفروش با حداقل بودجه بود و بسیاری از فیلمنامه هایی که از طرف سایر استودیوها رد می شدند زیر نظر او موفقیت های میلیون دلاری کسب می کردند.او یک بار در گفتگویی با مجله فوربس گفت: شما باید از قصه شروع کنید. بعد معادله حل می شود.ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
کاشانی در گفتو گو با فارس: درباره انتخاب اسپانسر طاهری مشغول به کار است/ درباره تغییرات در هیأت مدیره پرسپولی
کاشانی در گفتو گو با فارس درباره انتخاب اسپانسر طاهری مشغول به کار است درباره تغییرات در هیأت مدیره پرسپولیس اطلاعی ندارمرئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت درباره انتخاب اسپانسر سرپرست باشگاه مشغول فعالیت است و اگر مسئله جدیدی رخ بدهد از طریق هیأت مدیره اعلام خواهد شد جعفرمعاون برونمرزى صداوسیما در اجلاس پیمان شانگهای عنوان کرد همافزایی رسانهای در مقابل هژمونی رسانهای غرب
معاون برونمرزى صداوسیما در اجلاس پیمان شانگهای عنوان کردهمافزایی رسانهای در مقابل هژمونی رسانهای غربمعاون برونمرزى صداوسیما در اجلاس پیمان شانگهای گفت آنچه در عصر امروز شاهد آنیم اطلاعرسانی درست و حقیقی نیست بلکه پروپاگاندای رسانهای برای تحریف افکار عمومی جهان است بهیزدانی به شایعه اختلاف با پولاد کیمیایی واکنش نشان داد / من جزو خانواده کیمیایی هستم
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان یزدانی به شایعه اختلاف با پولاد کیمیایی واکنش نشان داد من جزو خانواده کیمیایی هستم دلیل اصلی انصراف من از بازی در فیلم معکوس پولاد کیمیایی برگزاری اجراهای کنسرت در شهرهای مختلف و اجرای کنسرت شب موسیقی مسعود کیمیایی است رضا یزدانی خواننده و80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند
80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند مشهد - ایرنا - رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت 80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند حجت الاسلام و المسلمین سید ابومحمد مرتضوی روز دوشنبه در مرامعاون وزیر:40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها مشغول هستند
معاون وزیر 40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها مشغول هستند کرمان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه 40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند گفت زمانی این نسبت 12 درصد بود و این خود یک تحول در نوع فرهنگ تحصیل در کفضای رسانهای در کشورهای اسلامی نامناسب است
رئیس خبرگزاری صدا و سیما فضای رسانهای در کشورهای اسلامی نامناسب است شناسهٔ خبر 2877217 - جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶ ۱۱ فرهنگ > رسانه رییس خبرگزاری صداوسیما با اشاره به نامناسب بودن فضای رسانهای کشورهای اسلامی در شرایط کنونی گفت به ندرت میتوان رسانهای مستقل و انعکاس دهندهرسانه ملی و فدراسيون فوتبال به توافق رسیدند/پولی پرداخت نمی شود
با ارایه راه حل IPTV رسانه ملی و فدراسيون فوتبال به توافق رسیدند پولی پرداخت نمی شود شناسهٔ خبر 2870791 - پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۶ هنر > رادیو و تلویزیون صدا و سيما و فدراسيون فوتبال در آستانه مسابقات ليگ برتر تفاهمنامه پرداخت حق پخش مسابقات تلويزيونی فوتبال را امضا كردنبرانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مهمان «امشب» می شود
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مهمان امشب می شود سیدعلی ضیاء امروز سه شنبه 13 مرداد در برنامه امشب میزبان برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس است به گزارش مشاور رسانه ای امشب به مناسبت آغاز لیگ برتر از سرمربی کروات تیم محبوب پرسپولیس دعوت شده تا در برنامفخر فروشی «بچه پولدارهای تهران» با نگهداری یوز ایرانی در خانه!
فخر فروشی بچه پولدارهای تهران با نگهداری یوز ایرانی در خانه شناسهٔ خبر 2879832 - دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶ ۱۲ مجله مهر > دیگر رسانه ها دریافت 492 KB باز هم حکایت عجیب دیگری از بچه پولدارها همان هایی که پیشتر با فخرفروشی های عجیبشان صدای خیلی ها را درآوردند و حالا ظاهراتصاویر/ دیدار پرسپولیس و پدیده
تراز دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و پدیده مشهد در هفته نخست رقابت های لیگ پانزدهم با تساوی 2 بر 2 پایان یافت آلبوم تصاویر زمانبندی انتشار 10 مرد 1394 - 10 09تلاشهای همسر هنرپیشه معروف هالیوود برای نجات پسر قذافی
تلاشهای همسر هنرپیشه معروف هالیوود برای نجات پسر قذافی تاریخ انتشار یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 11 55 | شماره خبر 2040652513363778272 تعداد بازدید 18 پ پ همسر جورج کلونی مشهور که وکالت پسر قذافی و رئیس سرویس جاسوسی سابق لیبی را برعهده دارد به سختی تلاش میکند تا مانع اجرای حامپراتوری فاکس قرن بیستم را بشناسید/ سرآغازِ نقد نژادپرستی
آشنایی با صنعت سینمای جهان امپراتوری فاکس قرن بیستم را بشناسید سرآغازِ نقد نژادپرستی شناسهٔ خبر 2871270 - شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۰۴ هنر > سینمای جهان استودیو فیلمسازی فاکس قرن بیستم Twentieth Century Fox شاخه ای از کمپانی فاکس Fox Inc و در مالکیت غول رسانه ای جهان یعنینجاتی هستم؛ امیر نجاتی!
درباره نخستین حضور یک بازیگر مشهور در تلویزیون نجاتی هستم امیر نجاتی تاریخ انتشار سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 17 31 | شماره خبر 2043403255048667407 تعداد بازدید 4 پ پ رسول نجفیان نامی نیست که حالا کسی او را نشناسد او بازیگر تئاتر تلویزیون و سینما و خواننده و نوازنده استسلمان خان، ستارهای که همچنان پولساز است
جدیدترین فیلم سلمانخان برادر جان بجرنگی Bajrangi Bhaijaan به کارگردانی کبیرخان در تعطیلات عید فطر در هند افتتاحیه بسیار خوبی داشت و نشان داد سلمانخان با وجود جاروجنجالهای اخیر بر سر پرونده تصادف و قتل یک زاغهنشین عاملی قوی برای فروش فیلم است تهیهکنندگان فیلم برادر جانبا طراحی و اجرای مرکز هنری رسانهای ایده منتشر شد «زبان سلاح»؛ مجموعه پوسترهای توان دفاعی جمهوری اسل
با طراحی و اجرای مرکز هنری رسانهای ایده منتشر شدزبان سلاح مجموعه پوسترهای توان دفاعی جمهوری اسلامی عکسزبان سلاح مجموعه پوسترهای توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که با طراحی و اجرای مرکز هنری رسانهای ایده منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از سواکنش احمد پورنجاتی به یک تئاتر
سهشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸ ۴۳ احمد پورنجاتی پس از تماشای نمایش کمدی جیجک علیشاه متنی را منتشر کرد به گزارش ایسنا این مدیر سابق فرهنگی شب گذشته 5 مرداد ماه پس از تماشای نمایش کمدی جیجک علیشاه نوشته ذبیح بهروز و کار رحمت امینی نوشت درودهای گرم بامدادتان به نیکی و روشنی دمرور تاریخچه روزنامه کیهان در سینماروایت/«ملخی که غول شد»
مرور تاریخچه روزنامه کیهان در سینماروایت ملخی که غول شدپنجاه و دومین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی فیلم مستند ملخی که غول شد ساخته محمدتقی فهیم پردازد به گزارش خبرگزاری فارس «ملخی که غول شد» به بیان تاریخچه روزنامه کیهان از ابتدای تاسیس تا انقلاب اسلامی اخ-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها