تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802980670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه لاوروف به آمریکا برای همکاری با بشار اسد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توصیه لاوروف به آمریکا برای همکاری با بشار اسد
سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید آمریکا باید با بشار اسد رییس جمهور سوریه علیه داعش همکاری کند
کد خبر: ۵۲۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷ - 10 August 2015


سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید آمریکا باید با بشار اسد رییس جمهور سوریه علیه داعش همکاری کند و این امر مستلزم ائتلافی بین المللی است که تکفیری ها را «دشمن مشترک» به شمار آورد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لاوروف روز یکشنبه با اعلام این موضع از دو نشست خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا در میان تماس های فشرده دیپلماتیک در سطوح عالی سخن گفت.

وزیر خارجه روسیه در گفتگو با تلویزیون روسیه افزود: شرکای آمریکایی ما وبرخی کشورهای منطقه با اصرار نمی خواهند به شراکت بشار اسد (در مبارزه با تروریسم) اعتراف کنند؛ امری که برای خود من مایه تعجب است.

لاوروف تصریح کرد: اسد در تخریب سلاح های شیمیایی یک شریک مشروع بود اما (از نظر دولت های یاد شده) در مبارزه با تروریسم چنین شریکی به شمار نمی آید.

وزیر خارجه روسیه گفت که به جان کری گفته است حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در سوریه می تواند مواضعی اشتباه را مورد هدف قرار دهد و این اوضاع را وخیم تر خواهد کرد.

وی درباره ائتلاف جدید ضد داعش توضیح داد: ائتلاف پیشنهادی روسیه همه کسانی را دربر خواهد گرفت که واقعا در میدان جنگ می جنگند؛ همه کسانی که واقعا با داعش درگیرند.

لاوروف از ارتش های عراق و سوریه در کنار بعضی از مخالفان سوریه که نماینده بخشی از سوری ها هستند به عنوان مصداق های این معارضان واقعی داعش نام برد.

روسیه در یک هفته اخیر تلاش های دیپلماتیک گسترده ای را برای حل و فصل سیاسی مساله سوریه به عمل آورده و مقام های روس تلاش می کنند طرح پیشنهادی رییس جمهوری این کشور را برای این منظور و برقراری صلح و آرامش در این کشور خاورمیانه تحقق بخشند.

به گزارش ایرنا، طرح پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه برای نخستین بار یک ماه پیش در جریان سفر «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه به مسکو مطرح شد و دمشق آن را تایید کرد. این طرح شامل همکاری کشورهای منطقه خاورمیانه در وهله اول همسایگان سوریه و نیز مشارکت کشورهای ایران و عربستان در حل مسایل سوریه و مبارزه با گروه های تروریستی در این کشور می شود.

روسیه به دنبال تایید طرح پیشنهادی خود از طرف دولت سوریه، به رایزنی با ایران در مساله سوریه پرداخت و مقام های دو کشور در یک هفته مذاکرات مفصلی را در این مورد انجام دادند و برای این منظور «میخاییل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه به تهران سفر کرد.

بوگدانف در تهران با «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و دو طرف ضمن بررسی اوضاع خاورمیانه و در وهله اول مساله سوریه ، طرح پیشنهادی پوتین را بررسی و در مورد آن مذاکره کردند.

در این دیدار طرف ایرانی نیز طرح خود برای پایان دادن به مناقشه مسلحانه در سوریه را ارایه کرد که پایه و مبنای آن را مذاکرات طرف های مناقشه شامل دولت سوریه و گروه های معارض سوری تشکیل می دهد.

روسیه امیدوار است با حل و فصل سیاسی مساله سوریه از افزایش تحرکات آمریکا و همپیمانانش در منطقه خاورمیانه جلوگیری و در این اقدامات مسکو به مشارکت نزدیک و تشریک مساعی ایران امیدوار است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن