تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809995690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاضی پور : تیم مذاکره کننده ما در بدترین شرایط و زمان قرار داشتند/دریاچه در وضعیت اورژانسی قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


قاضی پور : تیم مذاکره کننده ما در بدترین شرایط و زمان قرار داشتند/دریاچه در وضعیت اورژانسی قرار دارد استان‌ها > آذربایجان غربی - نادر قاضی پوردر مصاحبه ای اختصاصی در مورد خودکشی سیاسی ظریف ، دریاچه ارومیه و بحران واحدهای تولیدی به بیان دیدگاه هایش پرداخت.


در ضمن به دلیل طولانی بودن مصاحبه و تنوع موضوعات مطرح شده این مصاحبه در سه قسمت ترتیب داده شده که قسمت دوم به شرح زیر است :
• ظریف و عراقچی خودکشی سیاسی کردند / ولایتی و جلیلی هیچ گاه مذاکره نکردند
از زمان شاه عباس که مذاکره با خارجی ها باب شد هر کسی مذاکره کرد بعدا در تاریخ بعنوان خائن از وی یاد شده است لذا آقای ولایتی هیچ موقع مذاکره نکرد بلکه قطعنامه خواند جلیلی هم به تبعیت از ولایتی فقط قطعنامه خواند و هر بار بعد از خواندن قطعنامه ، با یک تحریم جدید زیر بغل به کشور برمی گشتند.
تیم مذاکره کننده ما در بدترین شرایط و زمان قرار داشتند. آقای روحانی به تیم مذاکره کننده گفته بود کار را تمام کنید. از طرفی دلواپسان داخلی و خارجی آنها را خائن و جاسوس و بی کفایت مینامیدند ، شورای امنیت ملی اجازه خروج از حریم قرمز به آنها نمیداد آمریکایی های ملعون هم آنها را توهین و تحقیر می کردند که در نهایت با تایید مقام معظم و رهبری و به پشتوانه تصویب قانون حمایت مجلس پای به مذاکره گذاشتند.
گرچه اعتقاد دارم آقایان ظریف ، عراقچی و دوستانشان خودکشی سیاسی کردند ، ولی قضاوت در مورد عملکرد و نتیجه این توافق زود است چون زمان بندی های مختلفی در متن برای مفاد مختلف آن ذکر شده است . توافق مزایا دارد و معایب دارد اما همگی در عمل قابل مشاهده است.
عدم وفای به عهد آمریکایی ها در مورد آزادسازی گروگان های آمریکایی ها که قرار بود اموال بلوکه شده ایران آزاد شود به عینه مشخص شد. یک طرف مشکلات و درگیری ها و خون های ریخته شده در اوکراین ، یمن ، سوریه و عراق یک طرفش آمریکاست.
رمز موفقیت ما در این مذاکرات از نظر من ، وحدت ، تبعیت از رهبری ، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است.  

• صنعت سیاسی نیست
متاسفانه حتی با تاکید مقام معظم رهبری به صنایع کوچک دارند که دلایل علمی هم آنرا به اثبات می رسانند که بدلیل عدم ثبات در شهرک های صنعتی در استان ما منجر به تعطیلی آنها شده است. تغییرات سیاسی در صنعت 100 درصد تاثیر گذار بوده بعنوان مثال وقتی مدیری بنام پرنیان از تبریز به ارومیه آمد در 6 ماه توانست رتبه صنعتی استان را از آخر به رده هفتم کشوری برساند ولی تغییر و تحولات دوباره با روی کار آمدن مدیری سیاسی طی 6 ماه با کمک ده میلیاردی استاندار باعث نزول رتبه استان به رتبه بیست و سوم کشور شد . صنعت سیاسی نیست بلکه اقتصادی است ، بنگاه ها نباید حیاط خلوت دولت و سیاسیون باشد بلکه باید در دست اقتصاددانان باشد.
مشکلات شهرک ها در استان ما اولا نبود سرمایه در گردش ، در وهله دوم عدم وجود زیرساخت ها که از تعهدات شهرک های صنعتی است که متاسفانه شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی فقط کار زمین فروشی را انجام دادند ، لذا نیاز است با استفاده از قوانین رفع موانع تولید که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و دولت دستورالعمل ها را ابلاغ کرده است نسبت به فعال کردن اکثر واحدهای تولیدی اقدام کنند.
• انتقال آب وان را قصیده می دانم
من یک عمل خوب و قاطع برای احیای دریاچه ندیدم. همه از تشکیل ستاد احیا در دانشگاه صنعتی شریف تا دادن بودجه های هنگفت به محققین بی محتوا و پخش جزوات پولکی دچار ضعف و اشتباهات بسیار بود . انجام عدم کاشت ، تعطیلی سد نازلو و باراندوز ، تعطیلی رودخانه مرزی نازلو انجام آزمایشات در خارج استان از کارهای زشت ستاد بود بعنوان مثال سد رودخانه نازلو که یک رودخانه مرزی است و مصوبه شورای امنیت ملی کشور را برای اجرا دارد تعطیل شده است.
من به شخصه انتقال آب از وان را قصیده میدانم. زیرا این کار غیر عملیاتی است و ما را وابسته به خارج می کند.
از این وزیر آذری آبی به ما گرم و آبی به دریاچه روان نشد ولی به بعضی ها نان شد در حالی که مجلس در مورد دریاچه که فقط در سال 93 بودجه 729 میلیاردی و سال 94 بودجه 1100 میلیاردی برای دریاچه به تصویب رساند.
• دریاچه در وضعیت اورژانسی قرار دارد
من 2 سال هست بر این موضوع که ستاد احیا بودجه های و اعتباراتش را در راه تبلیغات انتخاباتی خرج می کند تاکید دارم ، در حالی که دریاچه ابتدای تحویل این ستاد 30 درصد آب داشت و بعد از دریافت و تصویب این همه بودجه اکنون تنها 2 درصد آب دارد. وضع کنونی دریاچه در حالت ccu قرار دارد و نیاز به زدن مسکن دارد و سپس درمان های میان مدت و دراز مدت را برای آن انجام می دهند . حالت اورژانسی آب دریاچه انتقال آب های حوضه ای است ولی هیچ کاری برای انتقال آب از سد ها بخصوص سد های حوضه پیرانشهر انجام نشده و فقط تصویب بودجه انجام میشود بدون انجام هیچ روند مثبت در احیا.
میتوانستند با انتقال دو میلیارد مترمکعب آب از ارس و پیرانشهر و دیگر حوضه ها دریاچه را از وضعیت اورژانسی خارج و در آینده بعد از احیای دریاچه در کشاورزی مورد استفاده قرار دهند.
• میتوانیم با دست های پینه شده خودمان زندگی را بچرخانیم
ما با اصلاح کاشت و به کاشت صد در صد موافقیم ولی با عدم کاشت مخالفت داریم. الگوی کاشت به شرط خرید تضمینی میتواند کشاورزان را راضی به این الگو کند وگرنه ما توانایی این را داریم با دست های پینه شده خودمان زندگی را بچرخانیم. سینا افشاریان ، علی غیور ، هومن حشمت بخش اول مصاحبه نادر قاضی پور

کلید واژه ها: محمدجواد ظریف - سیدعباس عراقچی - مجلس نهم - دریاچه ارومیه - واحد های تولیدی - نیویورک - صنعت -




یکشنبه 18 مرداد 1394 - 13:46:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن