تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819949768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال می‌خواهد مثل بارســا تیکی تاکا بازی کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
خسرو حیدری استقلال می‌خواهد مثل بارســا تیکی تاکا بازی کند

خسرو حیدری:
استقلال می‌خواهد مثل بارســا تیکی تاکا بازی کند
خسرو حیدری، با چهره‌ای متفاوت. این توضیح کوتاهی از او در بازی روز جمعه است. خسرو مقابل ملوان آن بازیکنی بود که هواداران می‌خواستند. شاید خیلی از هواداران تازه فهمیده‌اند حیدری چه توانایی‌هایی دارد.



به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، اینکه در چپ و راست و میانه زمین بازی کند و نقش یک بازیساز را داشته باشد. حیدری می‌گوید این توانایی او، کشف کارلوس کی روش است. خسرو پس از درخشش در مقابل ملوان و پاس گلی که داد به سؤالات پاسخ داد.

آقاي حيدري دوباره پاس گل دادي.
اول از همه بايد روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبريك بگويم. از طرفي جا دارد به خانواده خبرنگاراني كه عزيزان خود را در اين يكي، دو سال از دست دادند، تسليت بگويم. ناصر احمدپور كه واقعاً يكي از بزرگترين روزنامه‌نگاران ايران بود، همين‌طور مهدي نفر عزيز، حسين جوادي و ميلاد حجت‌الاسلامي. به خانواده اين عزيزان تسليت مي‌گويم. درباره پاس گلي كه دادم بايد بگويم خدا را شكر مي‌كنم؛ اين پنجاه و يكمين پاس گل من در استقلال بود كه آن را به همه هواداران تقديم مي‌كنم. آخرين پاس گلم را سال گذشته در بازي راه‌آهن دادم. از آن به بعد ديگر پاس گل ندادم ولي امسال در اولين مسابقه كه به ميدان رفتم اين اتفاق افتاد. اميدوارم ركوردم را بالاتر ببرم. اين فصل خيلي انگيزه دارم.

حضور 30 هزار هوادار آن هم در اولين بازي استقلال در آزادي‌؛ عادت نداشتيم بيشتر از 5، 6 هزار هوادار در ورزشگاه ببينيم.
(خنده) امسال وضعيت فرق دارد. مطمئن باشيد كاري مي‌كنيم كه ورزشگاه آزادي پُر شود. هواداران دنبال فوتبال زيبا هستند. آنها برد مي‌خواهند. ما هر دو كار را انجام داديم. هم زيبا بازي كرديم و هم برديم. بعد از بازي خوب در هفته اول، معلوم بود كه براي بار دوم به ورزشگاه مي‌آيند. دوست داشتند تيم جديد استقلال و مظلومي را از نزديك ببينند. خدا را شكر بازي زيبا شد. توانستيم آنها را خوشحال به خانه‌شان برگردانيم. مي‌خواهيم اين‌قدر خوب بازي كنيم كه هوادار فوتبال‌زده، دوباره به ورزشگاه بيايد.

نمي‌شد در دو فصل گذشته هم اين‌طور بازي كني؟ خود تو هم بازي خوبي انجام دادي و مي‌توان گفت در كنار اميد ابراهيمي بهترين بازيكنان زمين بوديد.
امسال تمرينات خيلي خوبي داشتيم كه اين‌طور آماده شده‌ايم. خوب تمرين كردن واقعاً مهم است. ما در تيم‌ملي هميشه تمرين‌هاي خوبي داشتيم. به خاطر همين مي‌ديديد كه در تيم‌ملي چقدر مثمرثمر هستيم. نمونه‌‌اش همان آخرهاي ليگ فصل قبل بود كه ديديد ناآماده بوديم ولي به تمرين تيم‌ملي رفتيم و آماده شديم. كروش مي‌گويد بايد خوب و منظم تمرين كنيم. من خودم در دو بازي تيم‌ملي مقابل شيلي و سوئد مثل همين بازي استقلال و ملوان بازي كردم. همين مسئله نشان مي‌دهد تمرين كردن خيلي مهم است.

گفتيم شايد به خاطر تولد روشنا خانم انگيزه گرفته‌اي و اين‌طور بازي مي‌كني؟
اتفاقاً با خنده و شوخي در تيم مي‌گويم از وقتي روشنا به دنيا آمده بايد دبل‌ لب خط بروم و بيايم. به قول معروف بايد همه جاي زمين باشم و اصلاً نايستم. خب امسال من بدنسازي خوبي داشتم. قبل از اينكه به استقلال بيايم خودم خيلي كار كردم. در استقلال هم كه تمرينات بدنسازي خيلي خوبي داشتم. با اينكه مصدوميت جزئي داشتم ولي آمادگي‌ام را از دست ندادم. خدا را شكر در بازي ملوان توانستم خودم را كمي نشان دهم. به خاطر اينكه يك هفته تمرين نكرده بودم، بين نيمه با آقاي مظلومي هماهنگ كردم و تنها دقايقي در زمين حضور داشتم و بعداً تعويض شدم. ممنون هستم كه آقاي مظلومي مراعات پاي من را كرد و نگذاشت فشار زيادي رويم بيايد.

هوادارها خسرو حيدري را اين شكلي مي‌خواهند.
فكر كنم در همه اين سال‌هايي كه در استقلال بودم جز سال آخر، در مابقي فصل‌ها تأثير زيادي در حملات داشتم و به همين خاطر از من توقع زيادي داشتند. وضعيت جوري بود كه من هم هر سال كلي پاس گل مي‌دادم و جزو بهترين پاسورها مي‌شدم. امسال هم هواداران دوست دارند بيشتر در حمله باشم و به تيم كمك كنم. خدا را شكر كه در مقابل ملوان همين‌طور بود. مطمئناً در بازي‌ها هم همين‌طوري كار مي‌كنم. دوست دارم پاس گل بدهم و حتي گل بزنم. اتفاقاً در بازي ملوان هم دنبال گلزني بودم.

شوتي كه زدي با بدشانسي به تير دروازه خورد.
دنبال اين بودم كه فعل خواستن را صرف كنم. با خودم گفتم مي‌توانم گل بزنم و جرأتش را پيدا كردم. شوت هم زدم كه متأسفانه آن شكلي به تير خورد. قبل از آن هم يكي، دو موقعيت پيش آمد.

روي يك صحنه هم كه داور به اشتباه خطاي تو را گرفت.
من فكر كنم داور يك مقدار عجله كرد. نمي‌دانم كمك‌داور چطور از پشت ديد كه توپ به ‌دست من خورده است؟ فاصله هم كه زياد بود. او اصلاً به صحنه ديد نداشت. اگر قرار بود كسي خطا بگيرد داور بود نه كمك. مشخص بود كه توپ به‌ دست من نخورده و گلي كه كريمي زد كاملاً صحيح بود. تازه بازيكن ملوان روي من پنالتي كرد و داور مي‌توانست خطا هم بگيرد.

طرفداران هم از اكثر تصميمات داور در نيمه دوم عصبي بودند.
من فكر مي‌كنم هوادارها نبايد به داور اهانت كنند. داور هم مثل ما آدم است و اشتباه مي‌كند. داورها و كمك‌داورها ممكن است يك صحنه را درست نبينند. من از هواداران مي‌خواهم در هر شرايطي احترام داورها را نگه دارند.

استقلال در بازي با ملوان هواداران را شگفت زده كرد. مدت‌ها بود كه نديده بودند استقلال اين شكلي حمله كند.
ما از دقيقه يك مي‌خواستيم هجومي بازي كنيم. پرويز مظلومي در اين دو بازي نشان داده كه فوتبال هجومي را دوست دارد. حتي بين دو نيمه هم مظلومي گفت كه به هيچ‌وجه عقب نمي‌كشيم و دنبال گل‌هاي بعدي هستيم. در 15 دقيقه اول نيمه دوم، به خاطر دوندگي زياد بچه‌ها در وقت اول و خستگي‌شان، ملوان بيشتر روي دروازه ما آمد ولي دوباره بازي به‌دست استقلال افتاد. اواخر بازي هم بچه‌ها هواداران را سورپرايز كردند و نزديك به 16 پاس به هم دادند و در نهايت ملواني‌ها خطا كردند. اين يعني ما روي حفظ توپ بهتر شده‌ايم و بايد بيشتر كار كنيم. همين‌طوري كه داريم كار مي‌كنيم، خوب است. ما ديگر روي بازي هوايي تأكيد نداريم و روي زمين كار مي‌كنيم. فوتبال روز دنيا همين است. بايد روي زمين كار كنيم. چون بازيكنان استقلال اكثراً قد كوتاه هستند اگر هوايي بازي كنيم، خيلي موفق نخواهيم بود.

خود تو هم چهره متفاوتي داشتي هواداران عادت كرده بودند حيدري را لب خط با آن سانترهايش ببينند ولي تو اين بار بازيسازي مي‌كردي و در همه جاي زمين ديده مي‌شدي.
من مي‌توانم وسط بازي كنم و بازيساز باشم. كی روش اين پست جديد را براي من كشف كرد. او به من گفت مي‌تواني وسط باشي. در تيم‌ملي هم ديديد كه در چند مسابقه بازيساز بودم. در استقلال هم حالا آزادترم. مي‌توانم از راست به چپ بيايم يا وسط بمانم. تمام بازيكناني كه جلو بازي مي‌كنند نبايد جاي ثابت داشته باشند. به فرض مثال اگر من يك‌جا بمانم و بازي كنم، دو بازيكن جلويم مي‌گذارند و من را مي‌بندند ولي اگر مدام جا عوض كنم، مي‌توانم آزادتر باشم. اين كار در بازي ملوان جواب داد و من تلاش كردم همه جاي زمين باشم. بيشتر هم در وسط بازيسازي كردم. من به هواداران هم قول داده بودم كه امسال برايم يك سال متفاوت باشد. دوست دارم روزهاي خيلي خوبي در استقلال داشته باشم. اين را هواداران مي‌خواهند و دوست دارند هميشه يك خسرو آماده باشم.

يك‌جورهايي مي‌خواهيد تيكي تاكا بازي كنيد ديگر؟
بله، تيكي تاكا در دستور كار ماست. مطمئناً در فوتبال دنيا، مالكيت توپ اهميت زيادي دارد و ما هم دنبال همين هستيم. سرآمد اين تاكتيك هم بارسلوناست. ما بايد از بارسلونا ياد بگيريم. بايد در زمين توپ را كنترل كنيم و بتوانيم حتي از تك موقعيت‌ها نهايت استفاده را ببريم. در تيكي تاكا يك تيم نبايد فقط در حمله يا در دفاع باشد بلكه بايد مدام در زمين فعاليت كند. يعني در هر دو بحث فعال باشد. ما بايد بازيسازي را به درستي انجام بدهيم. در بازي ملوان از اين نظر خوب بوديم و نشان داديم مي‌توانيم پيشرفت بيشتري بكنيم.

خوشحالي بعد از گلت هم جالب بود. براي روشنا خانم اين خوشحالي را كردي؟
بله، همه بچه تكان مي‌داديم. قرار شد گل زديم اين كار را انجام دهيم. بچه‌ها همه به خاطر روشنا اين كار را كردند كه از تك‌تك‌شان ممنون هستم.

البته داور فكر كرد داريد به هواداران ملوان توهين مي‌كنيد.
بله، ما گفتيم جلوي دوربين‌ها اين كار را انجام دهيم كه دقيقاً پشت آنها، هواداران ملوان بودند. به خاطر همين داور اشتباه كرد و به اميد ابراهيمي كارت زرد نشان داد.

سؤال آخر هم درباره امير قلعه‌نويي است. با او برخوردي داشتي؟
من بين دو نيمه آقاي قلعه‌نويي را ديدم و از او رخصت هم گرفتم. به‌هر‌حال آقاي قلعه‌نويي سال‌ها براي استقلال زحمت‌ كشيده است. جا دارد از او به خاطر تمام زحماتي كه براي من و استقلال كشيد تشكر كنم. او جام‌هاي زيادي براي استقلال آورد و هميشه قابل احترام است. قطعاً او در ملوان به زمان بيشتري نياز دارد و مطمئنم تيم خوبي خواهد ساخت./نود/110

 



۱۸/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن