تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819702972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت اشتغال در ايران مبناي معرفي صنايع کوچک است/حل مشکل اشتغال در گرو حمايت از صنايع کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵ق.ظ)
ظرفيت اشتغال در ايران مبناي معرفي صنايع کوچک است/حل مشکل اشتغال در گرو حمايت از صنايع کوچک موج - ساير رسانه ها؛ معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان يزد، گفت: صنايع کوچک داراي شاخص متفاوتي در هر کشور است و اين شاخص‌ها بر اساس ميزان توليد، صادرات، ايجاد اشتغال و کارآفريني و ... مشخص مي‌شود که در کشور ما ظرفيت اشتغال مبناي معرفي صنايع کوچک است.
مهر نوشت:
ذبيح‌الله زارع، معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان يزد با اشاره به لزوم حمايت از صنايع کوچک و تقويت بنيه‌هاي توليد و تجارت در يزد گفت: حل اشتغال منطقه در گرو حمايت از صنايع کوچک است.
ذبيح‌الله زارع، با بيان اينکه با تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام، موضوع ايجاد اشتغال استان و استان‌هاي هم‌جوار نيز حل خواهد شد، اظهار داشت: صنايع کوچک داراي تعريف و شاخص متفاوتي در هر کشور و منطقه هستند و اين شاخص‌ها بر اساس ميزان توليد، صادرات، ايجاد اشتغال و کارآفريني و ... مشخص مي‌شود که در کشور ما ظرفيت اشتغال مبناي معرفي صنايع کوچک است.
وي با بيان اين که واحدهاي زير ۵۰ نفر نيروي کار در رديف صنايع کوچک قرار مي‌گيرند، عنوان کرد: بنابراين ۹۵ درصد از صنايع استان نيز در رديف صنايع کوچک هستند که استخوان‌بندي اقتصاد و صنعت استان را تشکيل مي‌دهند.
معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌هاي صنعتي يزد اضافه کرد: استان يزد داراي سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتي فعال است که ۹۴۵ واحد از صنايع کوچک استان در حال حاضر در شهرک‌هاي صنعتي و نواحي صنعتي زيرمجموعه شرکت شهرک‌ها مستقر شده‌اند.
وي با بيان اين که عمده صنايع کوچک استان در زمينه صنايع نساجي، شيميايي، فلزي و سلولزي فعاليت دارند، گفت: ايجاد اشتغال واحدهاي داراي پروانه در سطح استان به‌طور مستقيم ۳۲ هزار نفر است که طبيعتا برابر با همين مقدار نيز به صورت غيرمستقيم ايجاد اشتغال کرده است.
زارع با بيان اين که صنايع کوچک و متوسط در کل کشور ميزان ۴۰ درصد از توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص داده است، افزود: استان يزد نيز با وجود مشکلات متعددي که بر سر راه صنعت و توليد دارد خوشبختانه در اين زمينه عملکرد خوبي داشته و موفق بوده است.
وي تعداد واحدهاي غيرفعال از صنايع کوچک در استان را ۹۳ واحد برشمرد و تصريح کرد: متأسفانه ۱۰ درصد از واحدهاي استان يزد که پروانه بهره‌برداري و مجوز فعاليت گرفتند و حتي توليد هم داشتند به دليل بروز برخي مشکلات به تعطيلي کشيده شدند و از ادامه کار بازماندند که اين ميزان در سطح کشور ۱۸ درصد است.
اين مقام مسوول ادامه داد: در کل، دو هزار و ۵۰۰ قرارداد با متقاضيان منعقد شده که از اين ميزان تنها ۹۴۵ واحد فعال شده و موفق به دريافت پروانه شده‌اند و مابقي واحدها در مرحله سوله سازي، ديوارکشي و نصب ماشين‌آلات هستند يا تنها به دريافت زمين اکتفا کرده و کار را نيمه‌تمام گذاشته‌اند.
زارع با بيان اين که اگر تمامي اين واحدها به هر شکلي فعال شوند کل اشتغال منطقه حل خواهد شد، بيان داشت: با راه‌اندازي اين واحدها مشکل بيکاري در سطح منطقه ريشه‌کن مي‌شود.
وي ادامه داد: براي تکميل و راه‌اندازي يک هزار و ۵۵۵ واحد باقيمانده به بيش از هفت ميليارد تومان اعتبار نياز است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن