واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
عضو شورای انتخاب هفتمین سمپوزیوم مجسمهسازی تهران معتقد است: عواملی مانند سطح بالای برگزاری این رویداد، اقلیم ایران و در اختیار قرار دادن ابزارهایی با تکنولوژی روز سبب میشود هنرمندان خارجی برای حضور در سمپوزیوم ترغیب شوند. کامبیز صبری در گفتوگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا دربارهی سطح آثار رسیده به هفتمین سمپوزیوم مجسمهسازی تهران، اظهار کرد: بهطور کلی، سطح آثار رسیده به سمپوزیوم قابل قبول بود. با این حال، اگر بخواهم یک رتبهبندی دربارهی سطح آثار بدهم، کارهای بخش سنگ ایرانیها و خارجیها در یک سطح بود، اما در بخش فلز (آهن) کارهای آنها بهمراتب قویتر از آثار هنرمندان ایرانی بود. ایرانیها در این بخش بهقدر کافی مایه نگذاشتند و ما بهسختی توانستیم چند کار قابل قبول را انتخاب کنیم. او به استقبال هنرمندان خارجی از حضور در سمپوزیوم اشاره کرد و گفت: بهعنوان کسی که سابقهی حضور در رویدادهای بینالمللی را دارم، معتقدم سمپوزیوم مجسمهسازی تهران برای هنرمندان خارجی بهقدر کافی جذاب است و در این طول برگزاری این رویداد به آنها خوش میگذرد. از نظر در اختیار گذاشتن امکانات هم در سطح خوبی هستیم و همیشه بهترین ابزار را با آخرین تکنولوژی در اختیار آنها قرار میدهیم. همچنین بهخاطر شرقی بودن ما، نوعی روحیهی کمک در ما وجود دارد که مورد توجه آنها قرار میگیرد. این هنرمند ادامه داد: وجود اقلیمهای متفاوت در ایران و تورهایی که برای هنرمندان خارجی شرکتکننده در سمپوزیوم با هدف دیدن مناطق جذاب و توریستی ایران در نظر گرفته میشود، آنها را مشتاق به این حضور میکند. در مجموع، سمپوزیوم مجسمهسازی بهعنوان یک رویداد مستقل توانسته هنرمندان برجستهی دنیا را به خود جذب کند. صبری همچنین به لزوم بالا بردن سطح سلیقهی عمومی اشاره کرد و گفت: همواره مهمترین دغدغهی من در برگزاری این رویدادها، افزایش سلیقهی عمومی بوده است. جامعهی ما بهطور کلی و جدا از وجوه مثبت و منفی، با مسائلی روبهرو بوده که روحیهی محافظهکاری پیدا کرده است. جامعه و بخصوص مسوولان تصمیمگیرنده بهتر است با جسارت بیشتری با کارها رفتار کنند. این اتفاق باعث میشود جامعه روحیهی دموکرات و باز پیدا کند. هر اثر که منشأ یک فکر تازه باشد، کنجکاویبرانگیز و جذاب خواهد بود. اینکه فقط آثاری را انتخاب کنیم که منتقد نباشند و هیچ حرفی نداشته باشند، جالب نیست. او دربارهی جانمایی آثار برگزیدهی سمپوزویم و نگهداری از آنها نیز اظهار کرد: برای این پرسش جواب مطلقی وجود ندارد. برخی کارهای همین سمپوزیوم برای نگهداری و نصب، شکبرانگیز بودند؛ اما من با جسارت پای انتخاب آنها ایستادم. با این حال 90 درصد کارهای یک سمپوزیوم باید قابل نگهداری باشند تا یک گنجینه در گذر زمان بهوجود آید. البته این موضوع به نوع سمپوزیوم هم بستگی دارد. مثلا آثار سمپوزیوم کاغذ و مقوا قابلیت نگهداری بلندمدت ندارند. این مجسمهساز همچنین بیان کرد: شهرداری وظیفه دارد با همکاری یک تیم چند نفره شامل هنرمندان و کارشناسان، مکانهایی را برای جانمایی آثار برگزیدهی سمپوزیوم در نظر بگیرد. عضو شورای انتخاب هفتمین سمپوزیوم مجسمهسازی تهران افزود: بهترین آرزویی که میتوان برای این سمپوزیوم داشت، حضور مردم در آن است. جامعه به شادی و تفریح نیاز دارد و یک نمایشگاه زندهی هنری میتواند بخشی از این شادی را تأمین کند. همهی زندگی نباید دغدغهی مادیات و دردسرهای اقتصادی باشد. این نوع ورکشاپها یک نوع غذای روح است که امیدوارم جدی گرفته شود. به گزارش ایسنا، هفتمین سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی تهران با دو متریال سنگ و آهن در دو بخش اصلی و دانشجویی از یکم تا بیستوچهارم مهرماه برگزار میشود. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]