تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاري ۱۲۵ هزار متر ميدان آزادگان جنوبي در کمتر از يک سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۳۹ب.ظ)
حفاري ۱۲۵ هزار متر ميدان آزادگان جنوبي در کمتر از يک سال موج - مجري طرح آزادگان جنوبي با اشاره به حفاري ۵۰ هزار متري چيني‌ها (CNPCI) در طول ۱۹ ماه در اين ميدان، گفت: اين در حالي است که پيمانکاران ايراني در کمتر از يک سال ۱۲۵ هزار متر در اين ميدان حفاري کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود مرعشي، مجري طرح آزادگان جنوبي، با اشاره به خلع يد چيني‌ها (شرکت CNPCI) از طرح توسعه ميدان آزادگان جنوبي، افزود: نخستين اقدام بعد از خلع يد چيني‌ها، ادامه حفاري چاه‌ها بود که توانستيم به رکورد خوبي در اين ميان دست يابيم.
وي با اشاره به حفاري ۵۰ هزار متر در طول مدت ۱۹ ماه حضور چيني‌ها، تصريح کرد: اين در حالي است که ايراني‌ها توانستند در کمتر از يک سال ۱۲۵ هزار متر در اين ميدان حفاري کنند.
مجري طرح آزادگان جنوبي همچنين گفت: هم‌اکنون در حال خريد قطعاتي از تجهيزات حفاري چاه‌ها که نياز به رشته‌هاي تکميلي دارند، هستيم و اميدواريم اين قطعات نيز به‌زودي وارد شود.
مرعشي با بيان اين‌که کماکان با ۱۶ دکل حفاري در حال حفاري چاه‌هاي آزادگان جنوبي هستيم، افزود: به‌ محض اين‌که کالاهاي مورد نياز براي حفاري وارد شود امکان افزايش دکل‌هاي حفاري هم وجود دارد.
وي درباره اقدام‌هاي انجام شده در بخش رو زميني ميدان آزادگان جنوبي، تصريح کرد: از پارسال مناقصه بسته‌هاي رو زميني برگزار شده که ۲۰ مناقصه به نتيجه رسيده و آماده‌سازي محل‌هاي احداث واحدهاي کارخانه‌ها به‌وسيله پيمانکاران به پايان رسيده است.
مجري طرح آزادگان جنوبي با اشاره به ۹۱ بستري که دکل‌ها بايد در آن موقعيت مستقر شوند، تصريح کرد: در ۱۰ ماه اخير مناقصه واگذاري اين بسترها برگزار شده و ۵۰ موقعيت به پيمانکاران مختلف واگذار شده است و آماده‌سازي بستر حفاري دکل‌ها توسط ۴ پيمانکار ديگر در حال انجام است.
مرعشي ادامه داد: بر اين اساس چنانچه دکل‌ها وارد آزادگان جنوبي شوند مکاني مناسب براي استقرار آن‌ها وجود دارد و مشکلي از اين بابت نيست.
مجري طرح آزادگان جنوبي با اشاره به برگزاري مناقصه دو واحد تفکيک گر شمالي و جنوبي، گفت: طي ۲, ۵ ماه گذشته احداث اين تفکيک‌گرها نيز به پيمانکار واگذار شد که پيمانکار در حال انجام طراحي تفصيلي، آماده‌سازي تجهيزات، کارگاه و ديگر موارد است.
وي درباره توليد زودهنگام در ميدان آزادگان جنوبي نيز افزود: بسته‌هاي افزايش توليد زودهنگام در ميدان آزادگان جنوبي از ۲.۵ ماه پيش به پيمانکار واگذار شده که آن‌ها نيز در حال تجهيز کارگاه و تهيه مدارک مهندسي تفصيلي هستند، ضمن اين‌که تدارک ديگر بسته‌هاي رو زميني در مراحل مختلف مناقصه است.
هم‌اکنون علاوه بر شرکت ملي حفاري دو شرکت مناطق نفت‌خيز جنوب و شرکت پدکس (مهندسي و توسعه نفت) در ميدان آزادگان جنوبي مشغول انجام عمليات حفاري هستند.
ميدان آزادگان جنوبي از جمله ميدان‌هاي مشترک نفتي در مجاورت مرز عراق (‌۸۰ کيلومتري غرب اهواز) قرار دارد. سال گذشته شرکت چيني CNPC به دليل انجام ندادن به‌موقع تعهداتش از ادامه فعاليت در اين ميدان خلع شد و پيمانکاران ايراني توسعه ميدان را بر عهده گرفتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن