تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلالات تکاملی از مهم ترین مشکلات سلامت کودکان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر سلامت دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با پانا: اختلالات تکاملی از مهم ترین مشکلات سلامت کودکان است خبرگزاری پانا: مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اختلالات تکاملی از مهم ترین مشکلات سلامت کودکان است که فرصت های اجتماعی را در بزرگسالی محدود می کند.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد ساعت 10:18

خبرگزاری پانا+اختلالات تکاملی از مهم ترین مشکلات سلامت کودکان است

رقیه خرم در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: رشد و تکامل اوان کودکی یکی از ابعاد مهم مراقبت های دوران کودکی است که در تمام دوران زندگی فرد نقش خواهد داشت و تا سه سالگی اهمیتی ویژه دارد. وی اظهار داشت: ارزیابی تكامل كودك بخشی مهم و اساسی از مراقبت روتین كودكان است که در آن تیم سلامت با استفاده از ابزارهای استاندارد نسبت به بررسی وضعیت تكاملی كودك در طی مراقبت های روتین اقدام می نماید.   مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص تشخیص زود هنگام روند غیر طبیعی تکامل در کودکان بیان کرد: تست غربالگری تکامل (ASQ) به ما کمک می کند كودكانی كه روندتكاملی غیرطبیعی دارند را سریعتر تشخیص دهیم تا بتوانیم با مداخله به موقع در جهت اصلاح یا كاهش مشكلات این كودكان گام برداریم ونهایتاً از بروز معلولیت پیشگیری كنیم.   خرم با اشاره به رایگان بودن این ارزیابی در مراکز بهداشتی درمانی اضافه کرد: این ارزیابی توسط پرسنل مراکز بهداشتی درمانی به طور رایگان جهت کلیه کودکان 12 ماهه، کودکانی که طی انجام مراقبت روتین کودک در مراکز بهداشتی درمانی دارای مشکل تکاملی باشند، نوزادان متولد شده با وزن کمتر از 2500 گرم، نوزادان متولد شده با سن حاملکی 37 هفته و کمتر، نوزادان با سابقه بستری در( NICU) انجام می شود. وی با بیان آمار بررسی های تکاملی انجام شده در کودکان در سال 1393 ابراز داشت: طبق اطلاعات موجود 57% گروه هدف برنامه مذکور در سال 1393 بررسی شده اند که 0.7% کودکان 12 ماهه و 8.2 % کودکان 4-60 ماهه روند تکاملی غیر طبیعی داشته اند. مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد: یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده در راستای بهبود کمی و کیفی برنامه مذکور استقرار تجهیزات بررسی تکامل در 4 مرکز بهداشتی درمانی شهری شهرستان ساوه است. خرم گفت: والدین علاوه بر دریافت آموزش ها به صورت تئوری و به صورت عملی نیز با اجزاء برنامه تکامل و نحوه بررسی وضعیت کودکشان آشنا شده و علاقمندی در تکمیل پرسشنامه های A.S.Q توسط والدین و مراقبین کودک ایجاد می شود. وی ادامه داد: همچنین کارکنان بهداشتی بتوانند با استفاده از تجهیزات، پرسشنامه ASQ را جهت کودکان گروه هدف در مراکز بهداشتی درمانی تکمیل کنند.      













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن