محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803262981
باز هم گلی به جمال «کیمیایی» و «فرمان آرا» اپوزوسیون نماها و مدیرانی که هنرمند دوزیست پرورش میدهند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: باز هم گلی به جمال «کیمیایی» و «فرمان آرا»
اپوزوسیون نماها و مدیرانی که هنرمند دوزیست پرورش میدهند
جمعهای که گذشت، روز خبرسازی برای شبکه مستند بود؛ روزی که پخش «چنارستان» آخرین ساختهی «هادی آفریده، با وجود ممیزی بیست دقیقهای، نقدهای زیادی را متوجه مدیریت شبکهی مستند کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رجانیوز، جمعهای که گذشت، روز خبرسازی برای شبکه مستند بود. روزی که پخش «چنارستان» -آخرین ساختهی «هادی آفریده- با وجود ممیزی بیست دقیقهای، نقدهای زیادی را متوجه مدیریت شبکهی مستند کرد. مدیریتی که البته پیش از این هم به واسطهی اصرار بر استفاده از «محمد آفریده» در شبکهی مستند، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته بود. اما ظاهراً چالش رسانههای منتقد با شبکهی مستند، فراتر از پخش یک مستند ساده است. چالشی که یک عقبهی تاریخی دارد. عقبهای به طول تاریخ صداوسیمای بعد از انقلاب...
***** ماجرای نسل اول و اپوزوسیونهای واقعی:
به گزارش رجانیوز، فروردین 1358، درست در ایامی که فقط دو ماه از عمر انقلاب اسلامی گذشته و هنوز سینمای ایران سکاندار جدیدش را نشناخته بود و صداوسیما در بلاتکلیفی به سر میبرد، اطلاعیهای از سوی تعدادی از مستندسازان و سینماگران ایرانی در اعتراض به سیاستهای فرهنگی انقلابی منتشر شد که در بخشی از آن این چنین آمده بود: «اینک که در مسیر انقلاب نخستین پیروزی بزرگ حاصل شده و دوران پهلوی به سر آمده، نشانههای نگرانکنندهای از عدم توجه به نقش ضروری هنرها و چگونگی محیطی که پیدایش و رشد آنها را ممکن میسازد، به چشم میخورد. غالب فعالیتهای هنری و فرهنگی متوقف شده و دولت در این زمینه فاقد علاقه و خط مشی مشخصی مینماید. تنها وسیله بیان فرهنگی که کارش را ادامه میدهد، یعنی رادیو و تلویزوین دچار فضایی شده که بیشباهت به همان محیط اختناق سابق نیست. نابود کردن این یا آن کتاب، سانسور مطبوعات از طریق گروههای فشار با اعمال سیاست ارعاب، تعرض به برخی از گروههای تئاتری که در شرایط دشوار کار میکنند و علائم هشداردهندهی دیگر از هماکنون رخ مینماید...»
اما پای این اطلاعیه را نه همهی سینماگران، که اتفاقا طیف خاصی از کارگردانان سینمای پیش از انقلاب مشهور به سینماگران شبهروشنفکر همچون «عباس کیارستمی»، «محمدرضا اصلانی»، «کامران شیردل»، «بهمن فرمانآرا»، «هژیر داریوش»، «مسعود کیمیایی» و ... امضا کرده بودند. و این چنین بود که مسیر این گروه از فیلمسازان، خیلی زود به انتخاب خودشان از مسیر رسانههای رسمی جمهوری اسلامی و در راس آنها، صداوسیما جدا شد. به خصوص که اکثر این فیلمسازان قبل از انقلاب، تجربهی همکاری با تلویزیون ملی و شرکت فیلمسازی «تلفیلم» را داشتند و چهرههای تلویزیونی به شمار میرفتند. به هر حال، برخی از این سینماگران مانند «فرمانآرا» از ایران مهاجرت کردند و برخی دیگر، کم کار شدند. برخی نیز مثل «کیارستمی» و «کیمیایی» پرکارتر از قبل فعالیت کردند، اما هیچگاه سمت تلویزیون نرفتند. (البته کیمیایی برای مدتی حتی مدیر شبکه دو تلویزیون شد، اما خیلی زود از تلویزیون قهر کرد)
به هر حال، شاید آن روزها، کار کردن با صداوسیما، در مجامع شبهروشنفکری، نوعی تنزل درجه و نشانهای از تن دادن به سانسور محسوب میشد. هر چه بود، تا همین امروز، مسیر تردد غالب این فیلمسازان شبهروشنفکر نسل اول سینمای ایران به سمت تلویزیون، به جز یکی دو استثنا، همچون تجربههای یکی دو کار سینمایی «داریوش مهرجویی» که با سرمایهی سیمافیلم ساخته شده و سریال ناکام «کوچک جنگلی» به کارگردانی «ناصر تقوایی» که بعدها توسط «بهروز افخمی» به فرجام رسید، یک مسیر بنبست بوده است. به عبارت بهتر، از فروردین 58 تا امروز، نسل اول سینماگران شبهروشنفکر، همچنان معترض این فضای به زعم آنها بستهی تلویزیون هستند.
نسل دوم؛ روشنفکری از مسیر جام جم!
اما نسل دوم سینماگران شبه روشنفکر ایرانی، ماجرای کاملاً متفاوتی با نسل اول دارند. آنها اصولاً تربیت شدهی صداوسیمای بعد از انقلاب بودند و کارهای نخستشان را با تلویزیون آغاز کردند، اما در ادامه آن چنان از صداوسیما و حکومت فاصله گرفتند که حالا دیدن آنها از قاب تلویزیون ممکن نیست مگر برای نشان دادن ابعاد ضدیت آنان با انقلاب مردم ایران.
از میان این نسل دومیهای شبهروشنفکر تربیت شدهی تلویزیون، میتوان به سینماگرانی چون «جعفر پناهی» - فارغ التحصیل دانشکدهی صداوسیمای جمهوری اسلامی که نخستین فیلمش بادکنک سفید (1373) را به تهیهکنندگی شبکهی دوم سیما ساخته است- و «بهمن قبادی» -دانش آموختهی رشتهی سینما در دانشکدهی صداوسیما- و «رخشان بنیاعتماد» -که اوایل انقلاب در صداوسیما مشغول به کار بود- و «پرویز شهبازی» -دانشآموختهی صداوسیما که نخستین فیلمش «مسافر جنوب» را با شبکه دو ساخت- و «کامبوزیا پرتوی» -که نخستین آثارش را برای صداوسیما کارگردانی نمود- اشاره کرد.
این دسته از سینماگران، پس از کارهای نخست و یافتن شهرت، دیگر هیچگاه به صداوسیما برنگشتند که هیچ، روز به روز با آثاری که ساختند از آن دورتر و دورتر شدند و حتی میتوان گفت تعمداً رابطهی خود را با رسانهی ملی قطع کردند. شاید به همان دلیل که کار کردن با تلویزیون، با ژست اعتراضی فیلمهایشان در سینما همخوانی نداشت. به هر حال، حالا این روزها نشان دادن تصویری از آنها در رسانهی ملی یا مثلا حضور یکی از آنها روی آنتن، یک اتفاق محسوب میشود. گرچه امثال «پناهی» حالا بیشتر به عنوان یک مجرم کاسب که از نهادهای حقوق بشری جایزه ضدیت با جمهوری اسلامی میگیرد، اما همچنان در حال دریافت حقوق از صداوسیماست، شناخته میشوند. «قبادی» هم که ایران نیست و رفتنش از ایران همانا و فراموش شدنش هم همانا.
نسل سوم؛ دوزیستها
اما اگر حکایت «اصغر فرهادی» را از نسل سوم سینماگران شبهروشنفکر سینمای ایران جدا کنیم که بیشتر به نسل دوم شباهت دارد و بعد از سالها سریالسازی در تلویزیون، خود را از خانهی اول خویش جدا کرد و به زمرهی سینماگران معترض پیوست، حکایت نسل سومیها و چهارمیها عجیبتر از بقیه است. نسل سوم و چهارم سینمای شبه روشنفکری نسبت به اسلاف خود، یک تغییر راهبرد واضح دارند و آن اینکه، در تلویزیون مطابق میل صداوسیما کار میسازند و حتی پیام مذهبی صادر میکنند، اما در سینما، در عین ناباوری، همان پیام مذهبی را میکوبند!
به عبارت بهتر، اگر نسل اول سینماگران شبهروشنفکر همچون «فرمانآرا» و «کیارستمی» و ... به احترام عقاید خود، هیچگاه حاضر نشدند با تلویزیون به علت اختلافات عقیدهای که داشتند همکاری کنند، نسل سوم ظاهراً برای عقاید خود نیز احترام چندانی قائل نیست؛ چنانکه با اختلافات به مراتب بیشتر از نسلهای قبلی، در یک رویکرد متظاهرانه، هم با صداوسیما کار میسازند و هم در سینما، ژست مستقل بودن میگیرند و نان اپوزوسیون بودنشان را میخورند.
یکی از نشانههای این اختلاف نسلی را میتوان در جدال مطبوعاتی «بهمن فرمانآرا» با «مانی حقیقی» در شهریور 92، اندکی پس از پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری جستجو کرد. آنجا که «فرمانآرا» در اعتراض به رویکرد متظاهرانهی یکی از فیلمسازان مهم این نسل سوم، مینویسد: «چندی پیش وقتی تعدادی از هنرمندان، به دیدار آقای عارف رفتند، چون اعتقادی به حرکتهای جمعی به این شکل ندارم، حضور در آن جلسه را قبول نکردم. اما یک نکته برایم جالب بود. وقتی عکس آن دیدار منتشر شد، دیدم دو نفر که در ردیف اول نشستهاند، از کسانی هستند که در چهار سال گذشته به شکلهای مختلف برای آقای شمقدری خوشخدمتی کردهاند. با خودم گفتم پس آن رفتارها چه بود؟ تویی که وقتی بسیاری از سینماگران قبول نمیکنند داور جشنواره شوند، داوری را میپذیری، چرا الان حس میکنی دوران جدیدی آغاز شده و باز باید در صف اول باشی؟»
اما «مانی حقیقی» که متوجه کنایهی سنگین «فرمانآرا» به خود دربارهی پذیرش داوری جشنوارهی سی و یکم فجر شده، سکوت نمیکند و پاسخ میدهد: « اینکه بیرون گود بنشینیم و دستهایمان را آلوده نکنیم و مهمترین رویداد سینمایی کشور را دو دستی به جواد شمقدری تقدیم کنیم، اشتباهی ساده و بیدردسر است. اینکه با تفرعن به چنین اشتباهی ببالیم، نیازمند شکل خاصی از بیتدبیری است که حتی از بهمن فرمانآرا هم بعید است. ولی اینکه بخواهیم اشتباه، بیتدبیری و تفرعنمان را چماقی بر سر کسانی کنیم که مثل ما فکر نمیکنند، دیگر واقعا نشانه چیزی نیست جز توهمی پدرسالارانه و مضحک. راحت و صریح بگویم: شمقدری که سهل است، اگر روزی یکی شبیه طالبان هم به معاونت سینمایی کشورمان منصوب بشود، من باز هم داوطلب داوری در جشنواره فیلم فجر میشوم.»
این سوال و جواب دقیقا حاوی این تغییر راهبرد از نسل اول به نسل سوم سینمای شبهروشنفکری است. البته «مانی حقیقی» در این مسیر تنها هم نیست. به طور مثال، «مهدی کرمپور» کمی بعد از اینکه در حمایت از فتنهی 88 فیلم «پل چوبی» را میسازد، سریالی را برای تلویزیون –همان تلویزیونی که در سال 88 فتنهگران آن را بوق حکومت کودتا میخواندند- ویژهی ماه محرم کلید میزند! یا اینکه «سامان مقدم» بعد از ساخت فیلم توقیف شدهی «صد سال به از این سالها» و لجنمال کردن سی سال انقلاب اسلامی در مقایسه با نظام پهلوی، به تلویزیون انقلاب اسلامی برمیگردد و سریال میسازد! جالب اینکه او چند سال قبل، با ساخت سریال «پریدخت» سعی کرده بود ابعاد منفی حکومت پهلوی اول و گوشههایی از ماجرای کشف حجاب را تصویر کند!
فیلم سینمایی «صد سال به از این سالها» یا مثلا در ماجرای تولید انبوه تلهفیلم در صداوسیما، بسیاری از شبهروشنفکران اپوزوسیون نما، از صداوسیمایی که بیرون محوطهی آن، از خفقانش مینالند، پروژه گرفتند و امثال «مانی حقیقی»، «بهنام بهزادی»، «سامان سالور»، «مونا زندی»، و حتی «مسعود بخشی» ژستهای منتقدانهی خود را فراموش کردند و پشت دوربین تلویزیونی ایستادند که معتقد بودند حقیقت را سانسور میکند!
یا مثلا «مازیار میری» در سینما «سعادتآباد» میسازد و سبک زندگی طبقهی متوسط جدید ایرانی را با همه جزئیاتش، خیانتهایش، دروغها و پنهانکاریهایش و ...، به سیاهترین شکل ممکن تصویر میکند، اما در تلویزیون به اسم ترسیم سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی بودجه میگیرد و سریال جلوی دوربین میبرد!
هادی آفریده
یا در آخرین نمونه، همین «هادی آفریده» که پخش مستند «چنارستان» او در شبکه مستند، باعث اعتراضات فراوان میشود، در مستندهایش همچون «نیآوران» و «چنارستان»، با پول دولت، به وضوح نظام جمهوری اسلامی را در مقایسه با نظام پهلوی ناکارآمد میخواند و از ارادت عمیق خود به پهلوی اول و دوم پرده برداری میکند، اما در عین حال هیچ فرصتی را برای حضور در صداوسیمای جمهوری اسلامی از دست نمیدهد و در برابر بیست دقیقه سانسور مستندش نه تنها اظهار نارضایتی نمیکند، که خوشحال هم هست! با نسخهی اورجینال و سانسور نشده جشنوارههای شبهروشنفکری را دور میزند، با نسخهی سانسور شده هم تلویزیون و مدیرانش را ذوقمرگ میکند! چه تجارت خوبی!
جالب اینکه همین «هادی آفریده» مستندساز یک ماه بعد از پایان دوران حضورش در زندان به اتهام ارتباط با بیبیسی، در برنامهی «شبهای مستند» شبکهی مستند مینشیند و حرفهای صداوسیماپسند میزند و انگار نه انگار! و این تفاوت مهم نسل اول سینمای شبهروشنفکری با نسل فعلی است. نسلی که از یک دقیقه آنتن تلویزیون نمیگذرد و در عین حال، خود را اپوزوسیون جمهوری اسلامی میداند! راستی به نظر شما نسل اول فیلمسازان شبهروشنفکر شرافت کاری بیشتری نداشتند؟ به قول «سید مرتضی آوینی» که دربارهی «کیمیایی» در قیاس با شبهروشنفکران زمانش مینویسد: «باز هم گلی به جمال کیمیایی...»
*****
برگردیم به بحث اول. مهمترین علت تربیت این نسل جدید دوزیست که از منتهاالیه کافههای شبهروشنفکری تا گوشهی محراب مسجد بلال صداوسیما برایش تفاوتی ندارد، مدیران صداوسیما در این سالها هستند که این نسل سوم را تا این حد متظاهر بار آوردهاند. مدیرانی که با استعمال مکرر و تنفربرانگیز و واژگون اصطلاح «جذب حداکثری»، حاضرند با هر ضدانقلابی، در انقلابیترین پروژهها وارد مذاکره شوند. حاضرند برای «دیده شدن»، با سلطنتطلبانی که هنوز در هوای دوران «شهبانویی» سیر میکنند و به عشق کافه «کوچینی»های تهران قدیم و گیلاسهای آن مستند میسازند، بر پخش نسخههای سانسورشده توافق کنند. مدیرانی که به زعم خود دارند هنرمندان شبهروشنفکر را از خارج رفتن و از جذب بیبیسی شدن نجات میدهند و به دامان نظام مقدس جمهوری اسلامی باز میگردانند. غافل از اینکه شبهروشنفکرها خوب میدانند که خارج از کشور خبری نیست و هر چه جایزهی جهانی است، تا وقتی به دستشان میرسد که در ایران کار میسازند و ناسزا بار حکومت میکنند. و مگر نمیبینند سرنوشت متفاوت «بهمن قبادی» مهاجرت کردهی فراموش شده را در قیاس با «جعفر پناهی» تبعیدشده در وطن نورچشمی جشنوارهها را؟ راستی این روزها مخملباف کجاست؟ امیر نادری کجاست؟ محسن نامجو کجاست؟ و «جعفر پناهی» کجاست؟ یعنی شبهروشنفکران نمیفهمند این تفاوت را؟
حقیقت ماجرا این است که سیستم صداوسیما، زمینه را برای کار کردن دوزیستها، خودآگاه یا ناخودآگاه مهیا میکند و در این میان، مدیران «جذب حداکثری» که پشت این راهبرد حیاتی و درست رهبری، هر جنایت فرهنگی را مرتکب میشوند، مهمترین علت رشد دوزیستها هستند. البته سالها طول میکشد تا مدیران جوان متوجه این عقبهی تاریخی شوند. آنها هنوز فکر میکنند ضدانقلابها را با پخش نسخهی جرح و تعدیل شده جذب جمهوری اسلامی کردهاند. اما خیلی زود موهوم بودن این نگاه مشخص خواهد شد. کافی است تا منتظر اثر بعدی همین فیلمسازان جذب شده بمانید تا نتیجهی جذب را با گوشت و پوست و استخوان درک کنید!
راستی امروز روز تودیع یکی از همین مدیران «جذب حداکثری» بود؛ «محمدرضا شرف الدین» بعد از سیزده سال ریاست انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، امروز با میزمدیریت خداحافظی کرد. ولی ای کاش مدیران جوان در مصدر کار، از او دربارهی تجربهی کار با «کیومرث پوراحمد» و «پژمان لشگریپور» و دیگر اهالی دیار «جذب حداکثری» بپرسند. حتماًً «شرفالدین» از بعد طی مسیر «50 قدم آخر» و «سمفونی استیضاح»، نکات زیادی دربارهی «جذب حداکثری» دارد...
مطلب فوق مربوط به سایر رسانهها میباشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/
94/05/12 - 13:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]
صفحات پیشنهادی
فرمانده ناجا البرز دربازدید از: رسانه ها نقشی مهم درآرامش جامعه دارند
فرمانده ناجا البرز دربازدید ازایرنا رسانه ها نقشی مهم درآرامش جامعه دارند کرج- ایرنا- فرمانده انتظامی استان البرز نقش رسانه های جمعی در ایجاد و حفظ آرامش و امنیت در جامعه را بی بدیل توصیف کرد سردار بخشعلی کامرانی صالح روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البربازداشت تعدادی از فرماندهان ارتش اسرائیل در انگلیس
بازداشت تعدادی از فرماندهان ارتش اسرائیل در انگلیس کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دستگاه های امنیتی انگلیس هفته گذشته تعدادی از فرماندهان ارتش این رژیم را بازداشت و سپس آزاد کردند به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری سما کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشفرمانده نهاجا از آمادگی رزمی پایگاه شکاری شهید حسینی بازدید کرد
فرمانده نهاجا از آمادگی رزمی پایگاه شکاری شهید حسینی بازدید کرد شناسهٔ خبر 2874149 - دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۰ سیاست > امنیتی و دفاعی فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید حسینی بیرجند بازدید کرد و از توان عملیاتی و آمادگی رزمی این پایگاه با خبر شد به گزارش خبرگزاری مهرسفارت انگلیس در ایران بازگشایی میشود؟
سفارت انگلیس در ایران بازگشایی میشود رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت انگلیسیها برای بازگشایی سفارت در کشورمان منتظر توافق نهایی هستند خبرگزاری ایسنا رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت انگلیسیها برای بازگشایی سفارت در کشورمان منتظر توافق نهایی هستند عببازگشت آرامش به بازار طلا
بازگشت آرامش به بازار طلاتاریخ انتشار پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳ ۴۸ طلا در بازار جهانی پس از بیانیه بانک مرکزی آمریکا که از احتمال افزایش نرخهای بهره در آینده ای نزدیک پشتیبانی کرد تغییر چندانی نداشت و نزدیک به رکورد پایین اخیر ایستاد به گزارش ایسنا هر اونس طلا برای تحویل فقشقاوی: هیچ زمانبندی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران وجود ندارد
یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۰ معاون کنسولی وزارت امور خارجه اظهار کرد هیج زمانبندی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران وجود ندارد و همه اظهارنظرها در رسانههای داخلی و انگلیسی تنها یک گمانهزنی است حسن قشقاوی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا تصریح کرد در حسربازان انگلیسی برای آموزش شورشیان سوری در عربستان مستقر میشوند
چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۰۳ در حالی که دولت انگلیس این روزها در حال برنامه ریزی برای حمله هوایی به خاک سوریه است روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت لندن در حال اعزام سربازان خود به عربستان است تا ماموریت آموزش مخالفان دولت سوریه را آغاز کند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایهيچ كس به فكر بازنشستگي هنرمندان نيست
هيچ كس به فكر بازنشستگي هنرمندان نيست نویسنده سعيد نيكپور اين روزها زماني كه روزنامههاي سينمايي را ورق ميزنيم اغلب خبر درگذشت يكي از همكارانمان را ميبينيم برخي را بيشتر ميشناسيم و بعضي را كمتر با برخي كار كردهايم و بعضي ديگر را از دور ميشناسيم اما در هراخبار ایران و جهان | - بازدید فرماندار شیراز از مناطق محروم ارژن
بازدید فرماندار شیراز از مناطق محروم ارژن حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز صبح امروز دوشنبه از مناطق محروم و در معرض خشکسالی کوهمره سرخی بخش ارژن استان فارس بازدید کرد امین برنجکار ۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۹ ۴۶ برچسبها خشکسالیفرماندار بندرعباس:18 نفر در حادثه آتش سوزی بازار ستاره جنوب مصدوم شدند
فرماندار بندرعباس 18 نفر در حادثه آتش سوزی بازار ستاره جنوب مصدوم شدند بندرعباس- ایرنا - فرماندار بندرعباس گفت 18 نفر درحادثه آتش سوزی بازار سرپوشیده ستاره جنوب بر اثر دود غلیظ و گرفتگی فضا مصدوم شده که به مراکز درمانی منتقل شدند احمد پویا فر روز پنجشنبه بدنبال وقوع این حادثه بپیش از ظهر امروز صورت گرفت بازدید فرماندار لنده از روند بازگشایی جاده لنده تا قیام
پیش از ظهر امروز صورت گرفتبازدید فرماندار لنده از روند بازگشایی جاده لنده تا قیامفرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان لنده از روند اجرا و بازگشایی جاده لنده تا قیام در این شهرستان بازدید کردند به گزارش خبرگزاری فارس از لنده پیش از ظهر امروز فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانبازگشت محمدرضا هنرمند به سینما با «خرمگس»
جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۱۰ محمدرضا هنرمند به تهیهکنندگی محمد پیرهادی جدیدترین فیلماش را در ژانر کمدی اجتماعی میسازد محمد پیرهادی در گفتوگویی کوتاه در پاسخ به خبرنگار ایسنا با توجه به برخی خبرهای منتشر شده توضیح داد مراحل پایانی صدور پروانه ساخت فیلم خرمگس به پایان رسیده اسشیب آرام رشد قیمتی در بازار ارز و سکه
در بازار آزاد شیب آرام رشد قیمتی در بازار ارز و سکه تهران - ایرنا - صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار آمریکا را در روز جاری یکشنبه با دو تومان رشد نسبت به روز گذشته سه هزار و 315 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با چهار هزار تومان افزایش 880 هزار تومان تعیین کرهیچ زمانبندی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران وجود ندارد
قشقاوی هیچ زمانبندی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران وجود ندارد خبرگزاری پانا معاون کنسولی وزارت امور خارجه اظهار کرد هیج زمانبندی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران وجود ندارد و همه اظهارنظرها در رسانههای داخلی و انگلیسی تنها یک گمانهزنی است ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد ساعتبازگشایی سفارت ایران و انگلیس در دو کشور
بازگشایی سفارت ایران و انگلیس در دو کشور معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت که مقابله با تروریسم میتواند یک حوزه احتمالی برای همکاری با آمریکا باشد اما همه چیز به اجرای توافق هستهای بستگی دارد خبرگزاری ایسنا معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت که مقابله با تروریسم میتواند یک حرونمايي از آثار هنرمندان جانباز قطع نخاعي در نمايشگاه «ياد ياران»
رونمايي از آثار هنرمندان جانباز قطع نخاعي در نمايشگاه ياد ياران آثار هنري تعدادي از جانبازان قطع نخاع دفاع مقدس از پنجم مردادماه ۹۴ در خانه فرهنگ شهيدان اقبالي به نمايش در ميآيد رونمايي از آثار هنرمندان جانباز قطع نخاعي در نمايشگاه ياد ياران به گزارش خبرگزاري ميزان همزمانمعاون رئیس جمهور: اراضی جنگلی، بازدهی زراعی ندارند / تشکیل ستاد واکنش سریع در جنگل
معاون رئیس جمهور اراضی جنگلی بازدهی زراعی ندارند تشکیل ستاد واکنش سریع در جنگلمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست کشور با اظهار اینکه یکی از دلایل فرسایش و رانش زمین تغییر کاربری اراضی است گفت اراضی جنگلی هیچوقت بازده زراعی ندارند به گزارش خبرگزاری فارس از شهرست-
گوناگون
پربازدیدترینها