تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کری: آمریکا و مصر به اساس محکم تری در روابط باز می گردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کری: آمریکا و مصر به اساس محکم تری در روابط باز می گردند تهران - ایرنا -«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن و قاهره به اساس محکم تری در روابط شان به رغم تنش ها و نگرانی های در زمینه حقوق بشر باز می گردند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، کری در کنفرانس مشترک خبری با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفت که با وی در خصوص اهمیت تضمین برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد، عادلانه و شفاف به توافق رسیده است.
شکری نیز در این کنفرانس که در قاهره برگزار شد، گفت: کشورش هیچ اختلاف جدی با آمریکا ندارد، اما در عین حال تفاوت هایی در دیدگاه های مربوط به برخی موضوع ها وجود دارد که امری طبیعی است.
واشنگتن و قاهره همچنین از توافق در زمینه بهره برداری از فرصت های گسترش مناسبات امنیتی خبر دادند.
روابط آمریکا و مصر در پی برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر در سال 2013 در جریان کودتای ارتش، به طور قابل توجهی به سردی گرائید.
هرچند واشنگتن برای عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر به دلیل برقراری ثبات در این کشور ارزش زیادی قائل شده، در عین حال از سابقه حقوق بشری در مصر و سرکوب گروه اخوان المسلمین به طور محتاطانه ای انتقاد کرده است.
دولت مصر می گوید اخوان المسلمین، تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است و اتهامات مطرح شده در مورد بدرفتاری با اعضای این گروه را رد می کند.
براساس این گزارش، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پیشتر در سال جاری محدودیت های اعمال شده در زمینه تامین سلاح برای قاهره را لغو کرد تا از این طریق امکان انتقال تسلیحات آمریکایی به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار به مصر فراهم شود.
مصر با تروریست ها در شبه جزیره سینا می جنگد. این گروه های تروریستی صدها سرباز و پلیس مصر را از زمان برکناری مرسی کشته اند. فعال ترین گروه تروریستی در مصر، ولایت سینا نام دارد که با داعش هم پیمان است.
خاورم**9109**1010



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن