تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798647753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستم فراگیر مراقبت از خون در بیمارستان های استان مرکزی مستقر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیستم فراگیر مراقبت از خون در بیمارستان های استان مرکزی مستقر شد اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اعلام کرد: سیستم فراگیر مراقبت از خون (هموویژلانس) امسال در تمامی بیمارستان های این استان مستقر شده است.


دکتر فاطمه السادات مهدویانی روز یکشنبه به مناسبت هفته انتقال خون درجمع خبرنگاران گفت: هموویژلانس یک سیستم نظارت کشوری بر سلامت خون وفرآوردهای خونی است که از دریافت کنندگان خون در برابر عوارض ناخواسته و احتمالی حفاظت می کند.
وی افزود: مراقبت از خون و فرآورده های آن در قبل، حین و پس از تزریق مساله ای مهم در حوزه سلامت است و این مهم با سیستم فراگیر مراقبتی از هنگامی که اهداکنندگان وارد پایگاه انتقال خون می شوند تا زمان تزریق خون به بیمار با حساسیت اجرا شده و ضمانت در خدمات خون را شامل می شود.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: استقرار این سیستم موجب حفظ زنجیره سرد انتقال خون، مصرف بهینه آن، افزایش ارزش خون و کاهش ضایعات خونی می شود.
دکتر مهدویانی افزود: به منظور اجرای این سیستم نظارتی تمام کارکنان درمانی از جمله پزشکان و پرستاران آموزش های لازم را زمینه انتقال خون فراگرفتند و گواهی استقرار نظام مراقبت از خون به مراکز درمانی اعطا شده است.
وی هدف از اجرای هموویژلانس را گردآوری، تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثرات ناخواسته انتقال خون، اعلام خطربه منظور تصحیح و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد عوارض انتقال خون عنوان کرد.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در بخش دیگر ی از سخنانش گفت: انتقال خون استان به لحاظ تامین نیاز خون و فرآورده های آن در داخل و ارسال مازاد به مناطق مختلف کشور جزء استانهای موفق کشور شناخته شده است.
دکتر مهدویانی افزود: پارسال استان مرکزی در شاخص افزایش خون گیری در ردیف شش استان اول کشور قرار داشت و در شاخص اهدا خون بانوان با هفت و دو دهم درصد رتبه سوم کشور را کسب کرد.
وی اظهار کرد:پایگاه انتقال خون این استان در شهرستانهای اراک و ساوه مستقر است و در شهرستان های دلیجان، محلات، آشتیان، تفرش و خمین مردم در مرکز ثابت در هفته یک روز اهدای خون را انجام می دهند.
مهدویانی توضیح داد: افزایش پایگاه انتقال خوناستان تابعی از شبکه خون رسانی کشور است و با توجه به نیاز، فاصله و دیگر شرایط امکان ایجاد پایگاه فراهم می شود.
مدیر کل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: براساس برنامه مورد نظر در سال آتی متناسب با افزایش کمیت خون، حفظ کیفیت مورد نظر است و با حفظ کیفیت فرآورده های خونی همانند سال های گذشته حفظ زنجیره سرد محقق شود.
وی در ادامه اظهار کرد: حجامت هرگز نمی تواند جایگزین اهدای خون باشد و افرادی که بر اساس تبلیغات اقدام به این کار می کنند تا یک سال به دلایل مختلف از آنان خونگیری نمی شود.
دکتر مهدویانی، گسترش فرهنگ اهدای خون در جامعه را زمینه ساز ممانعت از شیوه های دانست که ممکن است در شرایط غیربهداشتی سلامت مردم را به خطر اندازند.
سال گذشته از 48 هزارو 370 نفر مراجعه کننده به پایگاههای انتقال خون استان 39 هزار و 651 واحد خونگیری به عمل آمد.
سازمان انتقال خون ایران در سال 1353 تاسیس شد و با ایجاد آن انتقال خون در ایران قانونمند شد.
در حال حاضرسازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم در سطح کشور است.
هفته انتقال خون از سوم تا نهم مرداد ماه نامگذاری شده است.
در این نشست به سبب در آستانه قرار گرفتن 17 مرداد روز خبرنگار از فعالان رسانه های دیداری و نوشتاری استان مرکزی با اهدای لوح و هدایای تقدیر شد.ک/2
6991/6013












11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن