تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798471683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 11 هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بیش از 11 هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند استان‌ها > مرکزی - در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 13 هزار و 83 نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مرکزی مراجعه کردند که از این تعداد 11 هزار و 41 نفر موفق به اهدای خون شدند.


به گزارش خبرآنلاین مسئول دفتر جذب و برنامه ریزی سازمان انتقال خون استان مرکزی، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 13 هزار و 83 نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مرکزی مراجعه کردند که از این تعداد 11 هزار و 41 نفر موفق به اهدای خون شدند.
سرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین  گفت: در استان مرکزی بیشترین مصرف کنندگان خون و فراورده های آن در درجه اول بیماران تالاسمی سپس بیماران دیالیزی و سرطانی هستند.
وی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 13 هزار و 83 نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از تعداد 11 هزار و 41 نفر موفق به اهدای خون شدند.
سرایی در خصوص انواع فراورده های سلولی و پلاسمایی که امسال از طریق خون های اهدایی تولید شده و در اختیار مراکز درمانی قرارگرفته است، بیان کرد: تعداد سه هزار و 735 واحد پک سل تولید و به شهرستان ها و خارج از استان ارسال شد و میزان پک سل تولید شده برای مصرف داخل استان ده هزارو 689 واحد است.
وی با بیان اینکه تعداد ده هزار و 435 واحد پلاکت تازه منجمد شده و تعداد 5 هزار و 349 واحد پلاکت نیز تولید شده است افزود: تعداد دو هزار و 484 نفر اهدا کنندگان بار اول و تعداد سه هزار و 89 نفر اهدا کنندگان با سابقه و تعداد 5 هزار و 486 نفر اهدا کنندگان مستمر هستند.
سرایی امسال از بین 11هزار و 41 نفری که موفق به اهدای خون شدند تعداد 831 نفر زن و ده هزارو 210 نفر مرد هستند اضافه کرد: متأسفانه به دلیل فرهنگ نادرستی که دربین زنان جامعه رایج شده است گمان می شود اگر بانوان خون اهدا کنند دچار کم خونی می شوند که تفکری کاملاً غلط است چراکه پیش از خون گیری تست غلظت خون از از اهداکنندگان خون گیری می شود و پس اهدای خون نیز به اهدا کنندگان قرص آهن داده می شود.
وی با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین اهداکنندگان خون زن و مرد وجود ندارد، گفت: اگر زنان برای اهدای خون رغبت و تمایل بیشتری داشته باشند به مراتب نتیجه بهتری دارد چراکه رفتارهای پرخطر کمتری نسبت به آقایان دارند از سوی دیگر وقتی بانوان اهدا کننده خون هستند سایر افراد آن خانواده را نیز به اهدای خون تشویق می کنند.
سرایی بیان کرد: به طور قطع اهدای خون برای کسانی که از سلامت جسمی کامل برخوردارند هیچ ضرری ندارد چراکه تمام سلول های خونی دارای یک نیمه عمر هستند که پس از گذشت یه دوره مشخص از بین می روند و سلول های جدید ساخته شده توسط مغز استخوان جایگزین سلول های مرده می شود و به طور کلی بدن هر انسان به طور مدارم در حال ساخت سلول های خونی است و بیمارانی نیازمند دریافت خون هستند که مغز استخوان بدن آن ها توانایی ساخت سلول های خونی را ندارد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه افرادی هستند که برای اهدای خون به سازمان انتقال خوان مراجعه می کنند؛ ولی با اهدای خون آن ها موافقت نمی شود و در لیست اهدا کنندگان خون قرار نمی گیرند ادامه داد: زمانی که فردی برای اهدای خون مراجعه می کند پزشک مربوطه سؤالاتی را را که طبق استانداردهای سازمان است از او می پرسد و اگر مشکل یا بیماری خاصی وجود داشته باشد آن فرد گزینه مناسبی برای اهدای خون نیست به عنوان مثال بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند ، داروهای خاص مصرف می کنند و دچار کم خونی هستند، نمی توانند اهدا کننده خون باشد.
سرایی اظهار کرد: برخی از افراد که به طور موقت از داروهای خاص مصرف می کنند به عنوان معافان موقت از اهدای خون محسوب می شوند؛ ولی افرادی دارای سابقه بیماری های خاص هستند در گروه معافان دائم از اهدای خون قرار می گیرند چراکه سازمان انتقال خون هم به فکر سلامت دهنده خون و هم گیرنده خون است و و هر عاملی که سلامت طرفین را به خطر بیندازد از سوی سازمان رد شده است.



پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 09:48:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن