تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798452344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیرین سلامت آلامی بر مرهم بیماران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خیرین سلامت آلامی بر مرهم بیماران مشهد- ایرنا- امروزه نقش خیرین در حوزه سلامت از طریق احداث مراکز درمانی مختلف و کمک به مداوای بیماران با توجه به کمبود امکانات دولتی بر کسی پوشیده نیست.


به گزارش ایرنا اگرچه در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت، گام های مثبتی در زمینه کاهش هزینه های درمانی و معالجه بیماران برداشته شده اما کم نیستند بیمارانی که توان پرداخت سهم اندک تعیین شده را ندارند.
به گفته کارشناسان، خراسان رضوی یکی از استان های فعال در حوزه خیرین سلامت به لحاظ ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف و همچنین کمک به بیماران نیازمند در سطح کشور شناخته شده است.
احداث بیمارستان های تخصصی و بزرگ در مشهد نظیر مرکز درمانی بیماران سرطانی رضا، بیمارستان چشم خاتم الانبیاء (ص)، اورژانس 120 تختخوابی عدالتیان، بیمارستان 300 تختخوابی ناظران و بیمارستان اکبر از جمله فعالیت های خیرین سلامت خراسان رضوی به شمار می رود که برخی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی نیز در دست اجراست.
برگزاری گردهمایی هایی با حضور جمعی از نیکوکاران در بیمارستان های مشهد به طور هفتگی، یکی از نمونه های اقدامات خیرین برای کمک به بیماران نیازمند بستری در مراکز درمانی به شمار می رود.
در این جلسات ابتدا وضعیت بیمارانی که از هزینه های درمان خود عاجزند، تشریح شده و هر کدام از خیرین با نیت و قصدی که در دل دارند، میزان کمک خود را برای بیمار مربوطه اعلام کرده و حمایت گر هزینه های درمانی آن بیمار می شوند.
رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد که قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور خیرین سلامت می باشد در این خصوص گفت: جلسات کمک به هزینه های درمانی بیماران به طور منظم هر هفته دو بار با حضور خیرین به طور جداگانه در این بیمارستان برگزار می شود.
دکتر عبدالله بهرامی افزود: مشابه همین جلسات در بیمارستان های تخصصی چشم خاتم الانبیا (ص) مشهد، قائم (عج)، کودکان دکتر شیخ و بیمارستان ابن سینا مشهد نیز به طور مستمر برپا می گردد.
مسوول مددکاری بیمارستان امید مشهد معتقد است: با اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی بیماران بویژه در مبتلایان به سرطان کاهش چشمگیری یافته اما همچنان بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه های درمانی را ندارند.
اقدس صادقی افزود: هزینه های دارو و درمان مبتلایان به سرطان بالا است و همواره برخی از بیماران مبتلا برای تامین هزینه های درمانی خود نیازمند کمک می باشند.

***کمک 700 میلیارد ریالی خیرین سلامت در مشهد
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی در این خصوص گفت: مجمع خیرین سلامت این استان از سال 1388 در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق اهداف حوزه سلامت و در جهت ترویج سنت زیبا و حسنه بخشش، فعالیت خود را آغاز کرده است.
دکتر مرتضی احتشام فر افزود: خراسان رضوی در زمینه تاسیس مجمع خیرین و فعالیت این مجمع یکی از استان های پیشرو به شمار می رود.
وی بیان کرد: در حال حاضر مجمع خیرین سلامت علاوه بر مشهد در 9 شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل تربت جام، بردسکن، قوچان، کاشمر، فریمان، خلیل آباد،مه ولات، باخرز و خواف فعال است.
او تعداد خیرین سلامت فعال در خراسان رضوی را حدود 200 نفر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه خیرین سلامت خراسان رضوی بیش از 811 میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کرده اند، افزود: افزون بر 700 میلیارد ریال از این میزان که از سال 1390 تاکنون را در برمی گیرد، مربوط به کمک های خیرین سلامت در شهر مشهد می باشد.
وی خاطر نشان کرد: توسعه بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا (ص) مشهد، احداث اورژانس عدالتیان، احداث بیمارستان تخصصی اطفال اکبر و بیمارستان کودکان دکتر شیخ مشهد و بیمارستان قلب ابیطالب از جمله اقداماتی می باشد که با کمک خیرین سلامت در شهر مشهد انجام شده و یا در حال انجام است.
احتشام فر کمک به نیازمندان در رابطه با تامین هزینه اعمال جراحی، ویزیت پزشک و تأمین دارو ، کمک به بیماران صعب العلاج،تأمین تجهیزات و امکانات درمانی و کمک به بیماریهای خاص نظیر تالاسمی و هموفیلی را از جمله فعالیت های انجمن خیرین سلامت خراسان رضوی عنوان کرد.
وی ادامه داد: کمک به تأمین تجهیزات و پروتزهای لازم جهت جراحی های بیماران معلول،کمک به کلیه نیازمندانی که توانایی تأمین مخارج درمانی خود را ندارند، همیاری در احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان از دیگر فعالیت های این مجمع می باشد.
وی همچنین گفت: در حال حاضر فراهم کردن زمین اکثر خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان خراسان رضوی و بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت و تجهیز آنها توسط خیرین و مردم نیک اندیش مناطق مختلف این استان شده است.

*** کارگران روزمزد بستری در بیمارستان شناسایی می شوند
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور خیرین سلامت گفت: اگرچه هم اکنون هزینه های تحول نظام سلامت برای بیماران کاهش یافته است اما بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه های درمانی خود را ندارند.
دکتر عبدالله بهرامی افزود: بدین منظور جلساتی با حضور خیرین به طور هفتگی در برخی از بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کمک به بیماران نیازمند برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برخی از بیماران نیازمند مانند کارگران روزمزد که با بستری شدن آنها، خانواده هایشان با معضلات مختلفی روبرو می شوند با کمک خیرین تحت پوشش حمایت های مالی و کمک های غیر نقدی و اقلام مواد غذایی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه کمبودها در بخش پزشکی و درمان زیاد است، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز را برای مردم فراهم کند و کمک خیرین در این زمینه راهگشا می باشد.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور خیرین سلامت در ادامه تاکید کرد: سرمایه گذاری های خیرین باید در مسیر خوب و درست هدایت شود تا نیکوکاران از بابت هزینه هایی که برای امور خیر صرف می کنند، اطمینان کافی داشته باشند.
بهرامی ادامه داد: به برکت حضور حضرت ثامن الحجج (ع)، امور خیر و نیکوکاری در مشهد مقدس و خراسان رضوی رواج زیادی دارد به طوریکه خیرین زیادی از استان های دیگر و حتی خارج کشور و کشورهای عربی، برای اهدا کمک های خود در مشهد داوطلب می شوند.
وی با بیان اینکه چند مهمانسرا با کمک خیرین برای اقامت همراهان بیمار در بیمارستان های مشهد در حال احداث است، گفت: هم اکنون عملیات ساخت مهمان سراها در بیمارستان های امام رضا (ع)، ابن سینا و قائم با کمک خیرین در حال ساخت است.
وی گفت: مهمانسران های دایر در بیمارستان امدادی،امام رضا و دکتر شیخ مشهد نیز با کمک خیرین احداث شده است.

***دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام در طرح حامی بیمار
مشاور دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور مشارکتهای اجتماعی، مردم نهاد و خیریه های سلامت از اجرای طرح حامی بیمار در این دانشگاه خبر داد و گفت: در قالب طرح حامی بیمار خیرین برای کمک به معالجه بیماران نیازمند صعب العلاج، ماهانه هزینه ای را به حساب بیماران زیر پوشش خود می پردازند.
غلامرضا عباسی گفت: اجرای طرح حامی بیمار که از سال 1388 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحال اجراست، در سطح کشور منحصر به فرد است.
وی با بیان اینکه اکنون 300 بیمار صعب العلاج در مشهد زیر پوشش طرح حامی بیمار قرار دارند، افزود: این بیماران انواع مختلف بیماریها از جمله "ام.اس، قطع نخاعی، پیوند کبد، سرطانی، بیماران نقص سیستم ایمنی و سندرمهای غیر قابل درمان" را شامل می شوند که قادر به پرداخت هزینه درمان خود نیستند.
وی ادامه داد: بیماران صعب العلاج زیر پوشش این دانشگاه که قادر به پرداخت هزینه های درمان خود نیستند شناسایی شده و پس از بررسی وضعیت اقتصادی و اجتماعی، در قالب طرح حامی قرار می گیرند.
به گفته وی، هم اینک ماهیانه 150 میلیون ریال از سوی خیرین و حامیان بیمار به حساب بیماران صعب العلاج َدر مشهد واریز می شود.
عباسی افزود: حامیان می توانند خودشان بیماری که زیر پوشش قرار می دهند را به لحاظ سن، جنس و نوع بیماری انتخاب کنند.

***انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان رضوی 10 هزار عضو نیکوکار دارد
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان رضوی نیز گفت: این انجمن که فعالیت خود را از سال 1361 در مشهد آغاز کرده، هم اکنون دارای 10 هزار عضو نیکوکار است.
اصغر افراسیابی افزود: بزرگترین و مجهزترین مرکز پرتودرمانی کشور به نام مرکز درمانی رضا(ع) از اقدامات این انجمن است که در سال 1385 در مشهد به بهره برداری رسید.
به گفته وی، روزانه بیش از 700 بیمار سرطانی از خراسان رضوی و استانهای شمالی و شرقی کشور در این مرکز پذیرش می شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای بیماران نیازمند خدمات درمانی به صورت رایگان ارائه می شود و سایر بیماران نیز تعرفه های دولتی را می پردازند.
وی بیان کرد: ساخت بیمارستان 300 تختخوابی درمان سرطان مشهد از دیگر برنامه ها و اقدامات انجمن حمایت از بیماران سرطانی در این استان است.
افراسیابی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 18 هزار و 500 مترمربع بزرگترین و مجهزترین بیمارستان تخصصی درمان سرطان در شرق کشور به شمار می رود که عملیات اجرایی آن سه سال به طول می انجامد.
وی در ادامه گفت: هزینه ساخت این بیمارستان بدون تجهیزات پزشکی 250 میلیارد ریال است که تمامی آن توسط خیرین تامین می شود و از دولت فقط انتظار حمایتهای معنوی را داریم.
گزارش: مریم انجیدنی
/1211/ 3027



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن