تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819423021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم بازار روسیه از ورود محصولات کشاورزی اروپایی ،فرصتی برای بازرگانان مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تحریم بازار روسیه از ورود محصولات کشاورزی اروپایی ،فرصتی برای بازرگانان مازندران ساری -ایرنا-صادر کنندگان مازندرانی شرکت کننده درنمایشگاه اخیر در قزاقستان از تحریم بازار 57میلیارد دلاری صنایع غذایی و کشاورزی روسیه را فرصتی برای ورود به بازار این کشورها یاد کردند و گفتند : با انجام توافق هسته ای معضل جابجایی ارز نیز حل می شود.


به گزارش ایرنا چند تن از اعضای اتاق بازرگانی و صادر کنندگان محصولات مختلف به ویژه کشاورزی مازندران در جلسه روز شنبه بررسی چگونگی ورود به بازار قزاقستان و عملیاتی شدن تفاهم نامه های بین استاندارمازندران و منگستائو قزاقستان افزودند:اعزام هیات اقتصادی کشور قزاقستان زمینه توسعه روابط تجاری را با این کشور بوجود آورده است.
آنان با بیان اینکه توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 5+1 برای بازرگانان و مسولان دولتی قزاقستان با اهمیت بوده است، اظهار داشتند: اکنون که شرایط جدیدی از توسعه روابط تجاری بین المللی بوجود آمده است، تجار مازندرانی باید حضور گسترده ای در بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و سی آی اس ( CIS ) داشته باشد.
حمید سلیمانی یکی از صادر کنندگان مصالح ساختمانی در این جلسه با بیان اینکه سفر اخیر هیات اقتصادی به قزاقستان سفر حرفه ای بازار یابی بوده است، گفت: نباید فرصت تحریم بازار روسیه از ورود بسیاری از محصولات اروپایی غافل شویم.
وی با اشاره به اینکه بازرگانان مازندران این را فرصتی برای باز پس گیری بازار مهم تجاری روسیه و کشورهای CISمی دانند ، خاطر نشان کرد: هر لحظه ممکن است که این تحریم ها علیه روسیه برداشته شودو این فرصت اقتصادی را از دست بدهیم.
وی به اهمیت صادرات محصولات به ویژه کالاهای فسادپذیر با حمل و نقل دریایی آسان و به صرفه اشاره کرد و بیان داشت: بازار عراق و افغانستان برای بازرگانان مازندران در بخش حمل و نقل گران هستند اما ورود به بازار روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر با صرفه و ارز آوری خوبی برای استان و کشور دارد.
نماینده شرکت لبنی کاله نیز از ایجاد یک فروشگاه زنجیره ای دراستان منگستائو قزاقستان خبر داد و گفت: در سفر اخیر هیات اقتصادی تفاهم نامه های تجاری مناسبی بین دو استاندار مازندران و منگستائو منعقد شد که زمینه حضور محصولات غذایی را به این کشور مهیا کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت کاله آماده اجرای تعهدات خود است، بیان داشت: اتاق بازرگانی مازندران و منگستائو باید در رفع برخی مشکلات احتمالی تلاش کنند.
علی تقی پور صادر کننده و رییس کمیسیون تخصصی گردشگری و سرمایه گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران نیز به اهمیت حضور در بازار روسیه اشاره کرد و گفت: مزیت حضور بازرگانان مازندرانی در این بازاز به لحاظ حمل و نقلی به مراتب بهتر از دیگر بازارهای جهانی است.
وی با اشاره به اینکه پیگیری عملیاتی شدن ایجاد خط پرواری ساری- آستاراخان و منگستائو هستیم، بیان داشت: استقبال بازرگانان مازندران و منگستائو برای توسعه تجارت مطلوب است.
عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران نیز تحقق تفاهم نامه های تجاری بین استانداران مازندران و منگستائو را یکی از مهمترین ماموریت های اتاق های این دو استان دانست و گفت: اکنون که شرایط برای توسعه تجارت خارجی با انجام توافق هسته ای مهیا شده است، باید از فرصت تحریم بازار روسیه از ورود محصولات اروپایی بیشترین منفعت را ببریم.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مازندران برنامه های مهم برای اجرایی شدن تفاهم نامه سفر اخیر به کشور قزاقستان دارد، اظهار داشت: تیم جدید اتاق بازرگانی فقط به برگزاری نشست های کارشناسی بسنده نمی کند بلکه باید تمامی فعالیت های تجاری با ورود ارز به داخل استان و کشور ،لمس شود.
رییس اتاق بازرگانی مازندران از بررسی اعزام و پذیرش هیات اقتصادی استان به دو کشور عراق و افغانستان خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی باید شرایط حضور بازرگانان را در بازار کشورهای مختلف دنیا مهیا کند.
به گزارش ایرنا مهمترین تفاهم نامه سفر استاندار مازندران به همراه 100نفر از بازرگانان و مدیران ادارات دولتی بخش اقتصادی استان به کشور قزاقتسان در حوزه کشاورزی و خدمات فنی ومهندسی بوده است.
به گفته ربیع فلاح استاندار مازندران بیش از 100میلیون دلار قرار داد مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی استان با تاجران قزاقستان به ویژه با تجار اکتائو و منگستائو در این سفر منعقد شده است.
برقراری ارتباطات نزدیک میان فعالان و علاقه مندان استان های مانگستائو و مازندران، همکاری متقابل در زمینه سرمایه گذاری، رایزنی و انتقال تجربیات در حوزه کشاورزی ، تقویت همکاری های آتی میان استان های مانگستائو و مازندران ، تقویت همکاری و تعامل در حوزه کشاورزی ، تامین محصولات غذایی با کیفیت مناسب برای مردم استان مانگستائو و همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در زمینه انتقال تکنولوژی در مجموعه های کشت و صنعت ، سرمایه گذاری در طرح های سودمند و کشت اصلاح شده از اهداف امضای این تفاهم همکاری اعلام شده است .
ارایه فهرست طرح های دارای اولویت به طرف ایرانی برای سرمایه گذاری مشترک ، تهیه درخواست بموقع برای دریافت ماشین آلات فنی کشاورزی ، پذیرش و اختصاص مکان در بازارهای تجاری استان برای محصولات کشاورزی ایران و فراهم کردن زمینه استفاده از کمک های جمهوری قزاقستان برای سرمایه گذاری مشترک دو کشور از تعهدات اداره دولتی مدیریت کشاورزی استان مانگیستائو جمهوری قزاقستان در این تفاهم نامه است .
جهاد کشاورزی مازندران نیز متعهد به ارسال ماشین آلات فنی و کشاورزی از طریق بخش خصوصی ، برگزاری نمایشگاه های محصولات تولیدی در شهر آکتائو و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف احداث واحدهای تولیدی مشترک کشاورزی شده است.
در این تفاهم نامه آمده است تا تحقق سرمایه گذاری مشترک در استان مانگیستائو حداقل 50 درصد نیاز محصولات غذایی این استان از مازندران توسط فعالان اقتصادی دو استان صادر و تامین شود.
هیات اقتصادی مازندران سی ام تیرماه به مدت چهار روز به کشور قزاقستان سفر کرد و علاوه اینکه چندین نشست با بازگانان و بازید میدانی از ظرفیت های این کشور داشته در افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که 13غرفه آن مربوط استان مازندران بوده است ،نیز شرکت کردند.ک/4
6990/6097



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن