تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بائرمن: مرا با ‌کی‌روش و کواچ مقایسه نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
بائرمن: مرا با ‌کی‌روش و کواچ مقایسه نکنید




نزدیک به یک ماه است که برای اولین‌بار یک آلمانی سرمربیگری تیم‌ملی بسکتبال کشورمان را برعهده گرفته تا در راه ایستادن روی سکوی نخست آسیا و رسیدن به المپیک، آسمانخراش‌های ایران را هدایت کند.





روزنامه شهروند: نزدیک به یک ماه است که برای اولین‌بار یک آلمانی سرمربیگری تیم‌ملی بسکتبال کشورمان را برعهده گرفته تا در راه ایستادن روی سکوی نخست آسیا و رسیدن به المپیک، آسمانخراش‌های ایران را هدایت کند. او که هم‌اکنون با تیم‌ملی در تورنمنت اطلس چین به سر می‌برد،‌ به نظر می‌رسد از سطح بسکتبالیست‌های ایرانی رضایت دارد و برای رسیدن به هدفش نیز بسیار امیدوار است. در ادامه گفت‌وگو با دیرک بائرمن که سابقه ارزشمندی در هدایت تیم‌های آلمانی و تیم‌ملی این کشور دارد،‌ می‌خوانید:

   چند دیدار را در تورنمنت چین انجام دادید؛ به چیزی که می‌خواستید رسیدید؟

ما قبل از حضور در چین فقط ٨ روز تمرین کردیم که بسیار پرفشار بود. همچنین پروازی طولانی به چین داشتیم که بازی نخست مقابل تیم‌ملی این کشور را تحت‌تأثیر قرار داده بود چون بازیکنان خسته بودند. هنوز خیلی کار نکردیم که بخواهیم از تیم‌مان توقع داشته باشیم. البته نکته مهم کلیدی این است که ریتم خوبی داشته باشیم،‌ اگرچه هیچ‌کس دوست ندارد در هیچ بازی‌ بازنده باشد.

   ‌ با این روند به آینده تیم‌ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا امیدوارید؟

ما ٢ ماه فرصت داریم و باید در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به آمادگی مطلوب برسیم. از الان نمی‌توانم خیلی درباره آمادگی بازیکنان در جام ملت‌های آسیا صحبت کنم.

   ‌ از سطح بازیکنان ایرانی رضایت دارید؟

بازیکنان تیم‌ملی واقعا خوب کار می‌کنند و حتی با شرایط و روحیه‌ای که دارند،‌ مرا متعجب کرده‌اند. این اتفاق بسیار خوبی است اما زمان لازم را نداریم و این بزرگترین مشکل‌ ما است. این تیم جدید است و من هم تازه با بازیکنان آشنا شده‌ام. قبلا سیستم تیم‌ملی ایران متفاوت بوده و باید از هم شناخت پیدا کنیم. این مسائل همگی نیازمند زمان است و بعد از آن می‌توانیم نتیجه بگیریم. در کل باید بگویم که از نگرش و روحیه‌ای که بازیکنان ایرانی دارند،‌ لذت بردم.

    پیش از حضورتان در ایران،‌ شناختی از بازیکنان ایرانی داشتید؟

من همه بازیکنان ایران را خوب می‌شناختم. در ضمن از بسکتبال ایران نیز بسیار خوب شناخت داشتم. در جام‌جهانی اسپانیا از نزدیک رقابت بازیکنان ایرانی با تیم‌های بزرگ دنیا را دیدم. همچنین در این مدت ویدئوهای زیادی از بازیکنان را دیدم تا عملکرد آنها را بررسی کنم. با این همه به نظرم باید برای شناخت یک بازیکن با او کار کنی و این اتفاق الان درحال رخ دادن است.

    این پتانسیل را در بازیکنان ایرانی می‌بینید که به NBA بروند؟

قطعا این توانایی در بازیکنان ایرانی هست. حامد حدادی که قبلا سال‌ها در این لیگ بازی کرده و الان هم ارسلان کاظمی برای رسیدن به این مسأله تلاش می‌کند. امیدوارم از نسل جوان تیم‌ملی بتوانند یکسری بازیکن به لیگ حرفه‌ای آمریکا بروند.

   ‌ کی‌روش و کواچ دیگر مربیان خارجی شاغل در ایران در رشته‌های فوتبال و والیبال هستند. با آنها مشورتی قبل از حضور در ایران داشتید؟

متاسفانه من این دوستان را نمی‌شناسم چون بیشتر وقتم را در بسکتبال می‌گذرانم و به رشته‌های دیگر توجه زیادی نمی‌کنم. امیدوارم در ادامه حضورم در ایران آنها را ببینم و با این مربیان نیز آشنا شوم.

    اما مردم ایران برای ارزیابی عملکردتان شاید شما را با این مربیان مقایسه کنند؟

برای یک مقایسه باید شرایط برابر در نظر گرفته شود. من به تازگی به ایران آمدم و اصلا خودم را با کی‌روش و کواچ مقایسه نمی‌کنم. خواهشم این است که کسی هم این مقایسه را انجام ندهد چون بهتر است فعلا تمرکزم روی تیم‌ملی بسکتبال باشد.

   کسانی که اطراف تیم‌ملی هستند،‌ می‌گویند شما اصرار ویژه‌ای روی دفاع دارید که این شاخصه کی‌روش در فوتبال ایران نیز محسوب می‌شود؟

همانطور که گفتم من فقط درباره بسکتبال حرف می‌زنم اما می‌توانم این را بگویم که یک تیم بسکتبال بدون دفاع خوب به هیچ‌وجه نمی‌تواند موفق باشد. من تمام تاکیدم ابتدا روی دفاع تیمی خوب است چون نمی‌توانم ببینم که هر کدام از بازیکنان تیمم در هر جای زمین که دلشان بخواهد ایستاده‌اند. شاید در بسکتبال قبلا مهم نبود که چه استراتژی‌ برای دفاع در نظر بگیرید و بیشتر به توانایی شخصی که دفاع می‌کرد، بستگی داشت اما الان شرایط فرق کرده و اول از همه دفاع کردن برای ما مهم است و سپس این‌که چطور توپ را وارد سبد حریف کنیم.

    به‌عنوان سوال پایانی، مردم ایران باید چقدر به کسب سهمیه المپیک و قهرمانی بسکتبال ایران در آسیا امیدوار باشند؟

فکر می‌کنم به‌دلیل میزبانی چین تمام نگاه‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا به این تیم است. آنها ٣ ماهی است که کار خود را برای حضور در این رقابت‌ها آغاز کرده‌اند اما ما فقط ٢ هفته کار کردیم. از نظر تمرینی و آمادگی فعلی ٢ تیم اصلا با هم قابل مقایسه نیستند. البته رقیبان دیگری مثل کره‌جنوبی، ژاپن و قزاقستان هم داریم. با این وجود من اطمینان دارم  تیمی که الان با آن کار می‌کنم تا ٢ ماه دیگر که شروع مسابقات است،‌ آماده خواهد شد. شاید خیلی از کارشناسان بسکتبال هم‌اکنون چین را شانس نخست قهرمانی بدانند اما قطعا ایران شانس بالایی دارد و ما تنها هدفمان از شرکت در این مسابقات قهرمانی است. با پشتکاری که من از بازیکنان ایرانی سراغ دارم، مطمئن هستم ما به هدفمان می‌رسیم و ‌سال دیگر در همین مقطع در برزیل حضور خواهیم داشت. با این حال امیدوارم امکانات لازم نیز از سوی فدراسیون در اختیار ما قرار داده شود.






تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن