تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802172009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته فرهنگی ـ هنری ایران در الجزایر برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو خبر از سازمان فرهنگ و ارتباطات ؛ هفته فرهنگی ـ هنری ایران در الجزایر برگزار می شود تهران - ایرنا - در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با مدیرکل همکاری ها و مبادلات وزارت فرهنگ الجزایر، چگونگی برگزاری هفته فرهنگی ـ هنری ایران در مهرماه آینده بررسی شد.


به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا سید عبدالامیر موسوی بدر، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر با عاقب فتیحه، مدیرکل همکاری ها و مبادلات و و نادیه شریط، مشاور وزیر فرهنگ الجزایر و طیبونی نجاه، رییس اداره سینما، تئاتر و جشنواره های هنری سازمان ملی فرهنگ (مسئول برگزاری هفته های فرهنگی، هنری و سینمایی کشورها در الجزایر) در محل وزارت فرهنگ الجزایر دیدار و در خصوص برنامه های پیشنهادی هفته فرهنگی ایران گفت وگو کرد.
در ابتدای این دیدار عاقب فتیحه، ضمن استقبال از برگزاری هفته فرهنگی ایران در الجزایر، آن را گام مهمی در گسترش و تعمیق روابط فرهنگی میان دو کشور، دانست و از ایران به خاطر این اقدام بزرگ فرهنگی قدردانی کرد.
در ادامه نادیه شریط، ضمن اعلام آمادگی کامل وزارت فرهنگ الجزایر برای استقبال شایسته از هیأت فرهنگی و هنری ایران، برنامه های پیشنهادی جشنواره 4 روزه قسنطینه و تاریخ ورود هیأت ایرانی را اعلام کرد.
بر این اساس روز چهارشنبه 15 مهر به عنوان تاریخ ورود هیأت ایرانی به الجزایر تعیین شد. همچنین مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران روز جمعه 17 مهرماه در سالن 3 هزار نفره احمد بای در شهر قسنطینه الجزایر با سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
مراسم اختتامیه نیز در سالن هقار در مرکز الجزیره، پایتخت الجزایر برگزار خواهد شد که شامل پخش فیلم چند دقیقه ای ایران شناسی، اجرای موسیقی سنتی، شعر و سخنرانی و در حاشیه آن نمایشگاه صنایع دستی، نقاشی و عکس خواهد بود.
سپس موسوی بدر، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش های وزارت فرهنگ الجزایر برای برگزاری هفته فرهنگی ـ هنری ایران در این کشور، از روابط فرهنگی روبه رشد میان دو کشور تجلیل کرد.
وی همچنین گفت: در صورت تمایل به حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دعوتنامه ای به امضای عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ الجزایر تهیه و به ایران ارسال شود که در صورت حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، پیش نویس قرارداد فرهنگی میان دو کشور را با وزیر فرهنگ الجزایر امضا خواهد کرد.
موسوی بدر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در صورت حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات، آنان سخنران آیین های افتتاحیه و اختتامیه هفته فرهنگی ایران در الجزایر خواهد بود، تعداد هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این هفته فرهنگی را 25 نفر اعلام کرد.
بنا بر اعلام این خبر، برپایی 4 نمایشگاه، عکس، نقاشی، صنایع دستی و لباس ایرانی، اجرای موسیقی سنتی، نمایش ورزش زورخانه ای و پخش 4 فیلم ایرانی با زیرنویس عربی، از جمله برنامه هایی است که به گفته رایزن فرهنگی کشورمان در هفته فرهنگی ـ هنری ایران در الجزایر اجرا خواهند شد.

**کتاب مقالات «همایش بین المللی جهان عاری از خشونت و افراطی گری» در بوسنی
به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری مؤسسه ابن سینا در سارایوو، کتاب مجموعه مقالات «همایش بین المللی جهان عاری از خشونت و افراطی گری» در بوسنی، منتشر شد.
این کتاب در قالب دو بخش شامل مجموعه مقالات و سخنرانی هایی است که از سوی صاحبنظران، اساتید و محققان شرکت کننده در «همایش بین المللی جهان عاری از خشونت و افراطی گری» در شهر سارایوو، با محورهای تبیین نظری مفاهیم، ابعاد، آثار و پیامدهای خشونت و افراط گرایی در نظام بین الملل و استراتژی ها و راهکارهای برخورد با خشونت و افراط گرایی، ارایه شده است.
«همایش بین المللی جهان عاری از خشونت و افراطی گری» 19 آذر سال 1393 از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و با مشارکت مؤسسه ابن سینا در سارایوو، مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه سارایوو ، شهرداری سارایوو، انستیتو بوشنیاک ها، انجمن دوستی بوسنی و ایران، گروه روشنفکران 99 بوسنی و با حضور صاحب نظران، اساتید و محققان از کشورهای صربستان، کرواسی و ایران در مرکز آمفی تئاتر انستیتو بوشنیاک ها، برگزار شد.
سخنرانان همایش درباره موضوعاتی از جمله مبانی دینی افراط گرایی، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص خشونت و افراط گرایی، گفت وگوی ادیان و تمدن ها، نقش توسعه اجتماعی و اقتصادی در پیشگیری و مهار افراط گرایی و خشونت زیست محیطی مطالبی را بیان کردند.
فراهنگ **9187**1601**



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن