تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804744321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح پیشگیری از بیماری هموفیلی باید در کشور اجرا شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طرح پیشگیری از بیماری هموفیلی باید در کشور اجرا شود زنجان - ایرنا - فوق تخصص خون و هماتولوژی گفت: طرح پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری هموفیلی باید در کشور اجرا شود.


کامبیز داوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع بیماری هموفیلی به طور معمول در آقایان وجود دارد و به صورت جهانی است.
وی یادآورشد: در سطح جهان به طور معمول در هر پنج هزار تولد زنده مذکر یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.
داوری اظهار کرد: بانوان ناقل این بیماری هستند و مردان، مبتلای به این بیماری به شمار می آیند.
این فوق تخصص خون و هماتولوژی گفت: در صورت وجود ژن بیماری هموفیلی در بانوان، 50 درصد دختران متولد شده از آنان ناقل و 50 درصد پسران بیمار و در صورت ابتلای مردان به این بیماری، پسران متولد شده سالم و همگی دختران ناقل می شوند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در سطح استان زنجان 30 نفر مبتلا به هموفیلی شدید و نزدیک به 150 نفر اختلال خونریزی دهنده دارند که از میان آنان در حدود 100 نفر به بیماری هموفیلی متوسط و ضعیف مبتلا هستند.
بیماران هموفیلی دارای کمبود فاکتور هشت به هموفیلی نوع A، کمبود فاکتور 9 بیماری نوع B و کمبود فاکتور 11 نوع C شناخته می شوند که هم اکنون 85 درصد زنجانیان دارای این بیماری مبتلا به نوع A و 15 درصد نوع B هستند.
داوری ادامه داد: آن دسته از افرادی که به نوع متوسط یا ضعیف هموفیلی مبتلا هستند، کمتر به متخصصان مراجعه می کنند.
این متخصص خون و هماتولوژی گفت: متاسفانه طرح پیشگیری از بیماری هموفیلی تا کنون در کشور به طور رسمی و عملیاتی در دست اجرا قرار نگرفته و فقط در برخی استان ها به صورت آزمایشی در حال اجراست.
وی افزود: به علت آنکه ناقل این بیماری بانوان هستند، مردم از روی نا آگاهی و خجالت از طرح وجود چنین مشکلی در دختران خود، اقدام به پنهان کردن می کنند که این موضع خود سبب گسترش این بیماری می شود.
داوری یادآورشد: موضوع ناآگاهی و خجالت کشیدن مردم از وجود این بیماری در خانواده خود موجب شده است تا آنان این موضوع را به عنوان ننگی برای خانواده خود به شمار آورند و هنگام ازدواج از طرح آن خودداری کنند.
این متخصص خون و هماتولوژی گفت: متاسفانه هم اکنون در کشور به علت نبود طرح عملیاتی برای پیشگیری از گسترش این بیماری، اجباری برای مردم برای ارایه آزمایشات لازم هنگام ازدواج وجود نداشته باشد.
وی تاکید کرد: دو فردی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند باید آزمایش های لازم را انجام دهند تا از وجود یا نبود این بیماری در خود مطلع شوند.
داوری تصریح کرد: وجود ژن این بیماری در هر زنی مانع از ازدواج یا فرزندآوری وی نیست و فرد می تواند زیر نظر مشاوران ژنتیک و متخصصان اقدام به ازدواج کرده و فرزندانی سالم به دنیا آورد.
این فوق تخصص خون و هماتولوژی گفت: مردم باید متوجه باشند که همین نا آگاهی یا خجالت کشیدن در طرح وجود مشکلی همچون بیماری هموفیلی در خانواده خود می تواند زمینه افزایش تعداد بیماران مبتلا به این اختلال را گسترش دهد و تعداد مبتلایان افزایش یابد.
وی افزود: این در حالی است که از گسترش موارد ارثی این بیماری، می توان با مشاوره ژنتیک و کنترل های تخصصی لازم پیشگیری کرد.
داوری یادآورشد: دو فرد می توانند با انجام کنترل ها و آزمایش های لازم، با یکدیگر ازدواج کنند و هیچ یک از فرزندان آنان ناقل یا مبتلای به بیماری هموفیلی نباشد.
این متخصص خون و هماتولوژی گفت: احتمال وجود این بیماری در هر دوره فرزندآوری برای زوجینی که مادر مبتلا به ژن هموفیلی باشد 25 درصد است و در صورتی که پدر بیمار باشد، 100 درصد پسران متولد شده سالم و 100 درصد دختران ناقل می شوند.
3001/6085



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن