تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798326262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور قبل و بعد از ورزش جوش نزنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
جوش چرکی چطور قبل و بعد از ورزش جوش نزنیم؟

مراقبت از پوست؛
چطور قبل و بعد از ورزش جوش نزنیم؟
ماندن مواد آرایشی روی پوست می تواند باعث ایجاد آکنه ی ناشی از مواد آرایشی – نوعی آکنه که شبیه جوش های قرمز کوچک است.



حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: برای امت خود از دو چیز بیش از هر چیز خائف و ترسانم، اول هوای نفس و دوم آروزی دراز.     به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، می دانید که ورزش برای بدن مفید است اما اگر در هنگام ورزش مراقب پوست خود نباشید، صورت تان پر از جوش هایی می شود که در اثر بسته شدن منافذ پوست ایجاد شده اند. خوشبختانه قبل، بعد و در حین ورزش، با انجام چند کار ساده می توانید شفافیت پوست خود را حفظ و چندین برابر کنید.  
آن چه قبل از ورزش باید انجام دهید ۱- آرایش به گفته ی دکتر دیوید ای بنک، متخصص پوست، ترکیب عرق و مواد آرایشی روی پوست باعث ایجاد روغن اضافی می شود. در هنگام تعریق، منافذ پوست باز می شوند؛ مواد آرایشی باعث مسدود شدن منافذ و مانع از تنفس طبیعی پوست می شوند.
ماندن مواد آرایشی روی پوست می تواند باعث ایجاد آکنه ی ناشی از مواد آرایشی – نوعی آکنه که شبیه جوش های قرمز کوچک است و التهاب ندارد – شود. دکتر بنک پیشنهاد می کند که از دستمال مرطوب استفاده کنید که به راحتی می توانید آن را در ساک ورزشی خود بگذارید.
حتی اگر آرایش ندارید، باید قبل از ورزش صورت خود را پاک کنید. برای جلوگیری از تجمع باکتری ها بر روی پوست، می توانید از بنزوئیل پراکساید ضدباکتری یا موضعی استفاده کنید.
این داروهای ضدآکنه حتی به داخل فولیکول های مو می روند و از تجمع باکتری هایی که در اثر تعریق ایجاد می شوند، جلوگیری می کنند.     ۲- ضد آفتاب اگر در فضای آزاد ورزش می کنید، باید از ضدآفتاب استفاده کنید اما انتخاب ترکیب درست آن بسیار مهم است.
کرم های ضدآفتاب چرب می توانند باعث بسته شدن منافذ پوست و آکنه شوند اما استفاده از ترکیب های ملایم تر تضمین می کنند که بعداً دچار آکنه نشوید. کرم های فاقد چربی منافذ پوست را نمی بندند.     ۳- محصولات مو بسیاری از افراد از نرم کننده ها و محصولات بسیار چرب برای موهای خود استفاده می کنند و زمانی که این مواد همراه با عرق روی پوست سرازیر می شوند، منافذ پوست را می بندند.
به همین دلیل است که اغلب روی پیشانی جوش می زند. سعی کنید قبل از ورزش های شدید، از این محصولات استفاده نکنید. اگر به هر دلیل نتوانستید این کار را بکنید، حداقل از یک هدبند استفاده کنید تا از ریختن عرق روی صورت جلوگیری کند.  
در طول ورزش چه کنیم؟  وسایل ورزشی حتماً وسیله ی ورزشی را خودتان تمیز کنید. باکتری ها روی این لوازم جمع می شوند و اگر در طول ورزش، صورت شما فقط یک بار با آن ها برخورد کند، همه ی آن میکروب ها به پوست شما منتقل می شوند.
قبل از استفاده از هرنوع وسیله ی ورزشی، آن ها را با استفاده از مواد آنتی باکتریال تمیز کنید.    
آنچه بعد از ورزش باید انجام دهید ۱- شستشو برای جلوگیری از تجمع هر نوع باکتری در منافذ پوست، بعد از اتمام ورزش، بدون معطلی صورت خود را بشویید. برای جلوگیری از آکنه ی احتمالی پوست، از پاک کننده ی حاوی بنزوئیل پراکساید استفاده کنید.     ۲- جلوگیری از التهاب تجمع باکتری ها می تواند باعث التهاب شود. از یک مرطوب کننده ی ضدالتهاب استفاده کنید تا رطوبت پوست را به آن بازگردانید، التهاب آن را برطرف کنید و از به وجود آمدن جوش جلوگیری نمایید.       ۳- حمام عوض نکرن لباس های عرقی باعث آکنه ی پوست بدن می شود. اگر عرق روی پوست بماند، باعث بسته شدن منافذ پوست و مانع تنفس آن می شود.
بعد از ورزش، به سرعت حمام کنید. اگر نمی توانید به حمام بروید، مناطقی که عرق بیشتر در آنجا جمع می شود و احتمال آکنه ی پوست بیشتر است – روی سینه، کمر و شکم- را تمیز کنید.    
دارو / 2018



۰۷/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن