تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803808315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار : استفاده از آثار طبیعی شاهرود برای اشتغال ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار : استفاده از آثار طبیعی شاهرود برای اشتغال ضروری است شاهرود- ایرنا- معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود خواهان استفاده از تمام ظرفیت ها و آثار طبیعی این شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار شد.


سید محمد رضا هاشمی روزچهارشنبه در چهارمین طرح دهگردشی بخش مرکزی شاهرود در دیدار با مردم روستاهای صالح آباد و علی آباد گفت: جنگل ابر، پارک ملی خوار توران، آبشارمجن و عرصه های بیابانی طرود از جمله نعمت های الهی طبیعی برای حوزه گردشگری است.
وی تاکید کرد: از این ظرفیت ها می توان در بخش صنعت گردشگری برای ایجاد فرصت های شغلی با حداقل سرمایه گذاری حداکثر استفاده کرد.
وی از برگزاری همایش نقش گردشگری در اشتغال برای نخستین بار شهریور ماه امسال در شاهرود خبر داد و اضافه کرد: باید بستر لازم را برای فعالیت سرمایه گذاران محلی با توجه به بعد مسافت شرق استان سمنان به تهران در دیگر نقاط شهرستان فراهم کرد.
** دیدار چهره به چهره هدف طرح دهگردشی است
هاشمی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح دهگردشی دیدار چهره به چهره مسئولان اجرایی شهرستان با مردم و در جریان قرار گرفتن آنان از خواسته ها و نیازهای روستاییان و پاسخگویی به پبشنهادها و راهکارهای ارائه شده توسط مردم است.
وی دیگر اهداف این طرح را در جریان قرار دادن مردم به دستاوردها و خدمات مختلف دولت ذکر کرد و افزود: انسان دایما در حال ترقی و بالندگی است و نباید امروز ما با فردا یکی باشد.
در اجرای طرح دهگردشی به 110روستا که هرچند وقت در بخش های مرکزی ، بسطام و بیارجمند انجام می شود، نیازهای هر روستا از نظر اولویت بندی تعیین سپس یک تا دو مورد از درخواست های مردم انتخاب و اعتبار آن تامین می شود.
فرماندار شاهرود متوسط درخواست هر روستا را 10 مورد ذکر کرد و گفت: برای هر پروژه حداقل 500 میلیون ریال اعتبار دولتی نیاز است.
** تامین آب شرب اولویت دولت است
فرماندار شاهرود با بیان اینکه عزت، عظمت و اقتدار منطقه ای و جهانی ایران مدیون خون شهداست ، اظهار کرد: یکی از اولویت های اساسی دولت تامین آب شرب مردم است.
هاشمی به بی آبی و کم آبی در شهرستان شاهرود خصوصا بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: مردم این حقیقت را درک کنند با بحران کمبود آب رو به رو هستیم.
وی خواهان همکاری مردم در مدیریت مصرف آب و نهایت صرفه جویی این ماده حیاتی ارزشمند شد و افزود: تنها با همکاری مردم است از این بحران عبور خواهیم کرد.
** آبرسانی سیار به 11روستا در بخش بیارجمند
شهرستان شاهرود در حال حاضر با کمبود 180 لیتر آب در ثانیه رو به رو ست، و به گفته هاشمی هم اکنون آب 11روستاها در دهستان خوارتوران بیارجمند با تانکرهای سیار تامین می شود.
این مسوول یادآورشد که برای اصلاح شبکه های فرسوده شهری که قدمت برخی از شبکه ها به بیش از 40سال می رسد، حداقل 290میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است در حالی که این رقم نزدیک به دو برابر اعتبار شهرستان است.
** تلاش دولت برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان
فرماندار شاهرود در ادامه اولویت دوم دولت را اشتغال جوانان با رویکرد نگاه ویژه به روستاها، گردشگری و کشاورزی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: در صورت بی توجهی به سکونتگاه های جمعیتی در روستاها، روستاها از جمعیت خالی خواهند شد و مقوله امنیت با چالش مواجه خواهد شد.
وی از شاهرود با عنوان قطب کشاورزی استان سمنان یاد کرد و یادآور شد: همزمان با برداشت محصول زردآلو در سطح بیش از سه هزار هکتار باغهای شهرستان، نخستین محموله زردآلو شاهرود چندی قبل با برند این شهرستان به مالزی صادر شد.
محصول زرد آلو شاهرود قبلا با برند دیگر استانها به خارج صادر می شد.
در این دیدار سرمایه گذاری در بخش گردشگری، تامین روشنایی معابر ورودی، ادامه طرح هادی ، ایجاد مجتمع دامداری، ایجاد شانه خاکی جاده و ارتقای راه روستایی و بهبود آنتن دهی تلفن همراه از جمله نیازهای مردم صالح آباد و ابراهیم آباد با 127نفر جمعیت عنوان شد.
** برگزاری دوره آموزش رایگان صنایع دستی در شاهرود
همچنین حمید رضا حسنی ، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود از برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی رایگان برای علاقه مندان خبر داد.
وی از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی شاهرود خواست با دریافت کارت شناسایی و تشکیل شرکت تعاونی از تسهیلات بانکی با سود کم بهره مند شوند.
همچنین محمدرضا قاسمی رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود یادآور شد: ایجاد مجتمع دامداری در صالح آباد و ابراهیم آباد نیاز به مطالعه و بررسی دارد.
به گفته وی بانک کشاورزی برای مکانیزاسیون کشاورزی نیز وام پرداخت می کند متقاضیان به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.
فرماندار شاهرود به اتفاق مدیران دستگاه های اجرایی امروز در قالب طرح دهگردشی در جمع مردم روستاهای کلاته خان، خوریان، قلعه عضدی و قلعه شوکت بخش مرکزی شاهرود به طور جداگانه حاضر شد و مشکل مردم را بررسی کرد.
روستای کلاته خان در سرشماری سال 1390با 34خانوار 74 نفر جمعیت داشت که مردم آن عمدتا از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند و یکهزار و 850هکتار وسعت دارد.
نبود راه آسفالته، فرسودگی لوله های آبرسانی و اختلاف نظر میان مردم و آستان قدس رضوی در خصوص اسناد مالکیت زمین های روستا از جمله مشکلات مردم عنوان شد.
به گفته مردم کلاته خان بخشی از زمین های روستا متعلق به یکی از عوامل سرسپرده رژیم گذشته بود که پس از پیروزی انقلاب این زمین ها مصادره و در اختیار آستان قدس قرار گرفت و با رای دادگاه انقلاب اسناد مالکیت مردم باطل شد و تمام زمین های روستا در حال حاضر در مالکیت آستان قدس قرار دارد.
هاشمی فرماندار شاهرود با اشاره به درخواست مذکور مردم کلاته خان با اشاره به اصل تفکیک قوا قول داد که این موضوع را طریق نماینده شاهرود و میامی در مجلس از طریق کمیسیون قضایی قوه مقننه پیگیری کند.
فرماندار شاهرود بار دیگر با تاکید بر مدیریت مصرف آب اظهار کرد: شهرستان با بحران کمبود و بی آبی رو به روست، مدیریت مصرف در بخش کشاورزی ضروری است.
** مدیران با تلاش جهادی مشکل مردم را رفع کنند
هاشمی در جمع مردم روستای قلعه شوکت نیز خواهان تلاش جهادی مدیران با توجه به امکانات موجود برای رفع مشکل روستاها شد .
وی یادآور شد: به برکت نظام نعمتهای زیادی داریم، سرآمد آن امنیت و ولایت است، خیلی کشورها با وجود توان اقتصادی بالا از ناامنی رنج می برند و امروز بالا ترین نعمت مردم ایران امنیت است.
وی مردم را صاحبان اصلی نظام ذکر کرد و افزود: تعدادی از کشورها به ظاهر از امنیت برخوردارند اما امنیت آنها پایدار نیست و دیگر نعمت مردم ایران ولایت است که خیلی از کشورها از آن محروم اند.
هاشمی اظهار کرد: هنر مدیرخوب این است با کمترین امکانات و اعتبار بیشترین خدمات را به مردم ارائه دهد و مدیرباید تلاش کند، قبل از اینکه مردم به سراغ آنها بیایند، در جمع مردم حضور یابند.
به گفته وی به برکت نظام کارهای زیربنایی زیادی در توسعه روستاها، بخش ها و شهرها انجام شد که می توان به آبرسانی، راه روستایی، خانه های بهداشت، فضاهای ورزشی ، واحدهای آموزشی و ... اشاره کرد.
** همدلی و همزبانی راز ترقی است
وی در ادامه لازمه پیشرفت هر منطقه را وجود همدلی و همزبانی میان مسئولان و مردم عنوان کرد و گفت: این دو مقوله مختص دولت و مردم نیست اعضای خانواده هم باید همدل و همزبان باشند تا افراد کمتر دچار آسیب های اجتماعی شوند.
وی یادآوری کرد که در سایه همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان است، هفته جاری با صرف 12 میلیارد ریال دو حلقه چاه با آبدهی 25 لیتر در ثانیه و با 113کیلومتر شبکه انتقال در دهستان طرود تکمیل شد.
** اولویت با تکمیل پروژه های بالای 80درصد است
هاشمی در جمع جمعیت 40نفری روستای قلعه عضدی شاهرود هم گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به روستاها دارد تکمیل پروژههای نیمه تمام با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار دارد و به هیچ وجه پروژه جدیدی امسال تعریف نخواهد شد.
به گفته وی اولویت دولت سرمایه گذاری در تامین آب شرب ، کشاورزی، طرحهای منابع طبیعی و آبخیزداری است.
شاهرودی مراقب باشند بر روی دریای آب زندگی نمی کنند
فرماندار شاهرود خطاب به مردم روستای عضدی تصریح کرد: باید به این باور برسیم که بر روی آب دریا زندگی نمی کنیم، بلکه با بحران کم آبی رو به رو هستیم.
وی در همین حال خواهان نهایت صرفه جویی در مصرف آب شد و به روستاییان توصیه کرد اجازه ندهند از آب شرب در مصارف غیر شرب استفاده شود.
هاشمی آب را مایه حیات انسان دانست و گفت: آب سبب پایدار جمعیت در روستاها خواهد شد.
همچنین به گفته حجت اسلام عباس معصومی امام جمعه شهر رودیان از توابع بخش مرکزی شاهرود خدمت به مردم آسیب پذیر نیست مدیران باید شکر گزار باشند که در مقام خدمتگزار مردم هستند.
وی بیان کرد: مسوولیت پذیری و ارائه خدمت به مردم همانند ارائه خدمت به اعضای خانواده است با وجودی که امکانات برای خدمت رسانی محدود است، سعی کنید با همین امکانات در جهت رضایت مردم گام بردارید. ک2
2047/





















07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن