تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798500331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات بخش گردشگری شهرستان نیر قطره چکانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتبارات بخش گردشگری شهرستان نیر قطره چکانی است اردبیل - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیر از قطره چکانی بودن اعتبارات بخش گردشگری این شهرستان خبر داد.


ایرج سپیدکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمبودها و ناکافی بودن اعتبارات نمی تواند در بخش گردشگری این شهرستان تحولی ایجاد کند.
او اظهار کرد: شهرستان نیر پل ارتباطی استان های شمال غرب کشور و یکی از مقاصد و مسیرهای اصلی گردشگری استان اردبیل است ولی مورد کم توجهی قرار گرفته و در زیرساخت های گردشگری نیر مشکلاتی وجود دارد که توجه جدی ساماندهی و توسعه و مرمت آنها لازم است.
سپیدکار با بیان این که در این شهرستان از مجموع آثار تاریخی 76 اثر تاکنون در فهرست ملی کشور ثبت شده گفت: از مجموع 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت منطقه در این شهرستان واقع است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح تکمیل و اصلاح راه دسترسی ، پازل بندی و جدول گذاری و ایجاد حوضچه پمپاژ آب و تکمیل و راه اندازی آبشار نوالار نیر اشاره کرد و افزود: به زودی امکانات مناسب اقامتی در این منطقه ایجاد می شود.
سیپیدکار گفت: امسال یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای توسعه امکانات گردشگری منطقه نمونه بولاغلار نیر اختصاص یافته است.
او همچنین در زمینه برگزاری دهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی بیان کرد: با توجه به اقبال عمومی و رضایت گردشگران امسال این جشنواره برای اولین بار به صورت ملی به مدت دو روز از 29 مرداد در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برگزار می شود.
وی معرفی صنایع دستی و آش های محلی و سنتی شهرستان و استان اردبیل را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیر مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 04532284348 تماس بگیرند.
شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های طبیعی ، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
نیر از طرف شمال به مشگین شهر ، از جنوب به شهرستان کوثر (گیوی) ، از شرق به بخش مرکزی هیر اردبیل و از غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می شود.
پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی که در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری در 40 کیلومتری نیر ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در 10 کیلومتری غرب درکنار جاده قدیم نیر ، سراب ، دهکده های صخره ای اباذر ، گلستان با فضاهای معماری خاص در 5/9 کیلومتری جنوب نیر ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی در 17 کیلومتری غرب نیر ، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی در پنج کیلومتری غرب نیر ، سنگ افراشته های دوران باستان در 17 کیلومتری روستای میمند و شمال نیر تپه قلعه یئری در روستای دابانلو 53 کیلومتری جنوب شرقی نیر ، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران در 10 کیلومتری جنوب نیر ، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان در 12 کیلومتری شمال شرق نیر ، استخر و دژ بوینی یوغون در دهکده کورعباسلو ، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار در یک کیلومتری شمال نیر قرار دارد و این محل همراه با گیاهان بومی همچون بولاغ اوتی (آب تره) و امکانات استراحتی و تفریحی از جاهای باصفای شهرستان بشمار می رود.
همچنین آب معدنی قینرجه در شش کیلومتری غرب نیر و کنار جاده نیر به سراب ، چشمه آب گرم حمام دره سی ایلانجیق در هشت کیلومتری غرب نیر ، چشمه دیب سیز گول در چهار کیلومتری جنوب نیر ، دامنه باصفای ارتفاعات کوه قصر در شمال غرب نیر و بزگوش در جنوب نیر که به عنوان ییلاق طایفه ایل شاهسون مورد استفاده قرار می گیرد ، چشمه ایستی سو (سقزچی) در چهار کیلومتری جنوب نیر ، سد مخزنی یامچی در پنج کیلومتری شهرستان نیر و در کنار روستای یامچی سفلی ، دهکده توریستی سبلان آفتاب نیر (قینرجه- بوشلو) در پنج کیلومتری جاده نیر به سراب از جمله آثار دیدنی شهرستان نیر است.
7116/6018



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن