تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798317407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم برخورد قانونی با ساخت وسازها در حریم راه و رودخانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پلیس راه راهور ناجا تاکید کرد: لزوم برخورد قانونی با ساخت وسازها در حریم راه و رودخانه ها تهران - ایرنا - رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی با اشاره به وقوع سیل اخیر در روستای سیجان گفت: باید با ساخت وسازها در کنار حریم راه و رودخانه ها برخورد قانونی شود زیرا این اقدام، پیشگیری از حوادث است.


سرهنگ محمدحسین حمیدی روز چهارشنبه در میزگردی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) بمنظور تشریح اقدامات راهور در زمینه تمهیدات ترافیکی عید سعید فطر برگزار شد، افزود: بخش هایی که باید در زمینه پیشگیری هزینه کنند، این کار را انجام نمی دهند در حالیکه با اقدامات پیشگیرانه نباید بگذاریم کار به اینجا کشیده شود تا نیاز به امداد ونجات باشد.
وی تاکید کرد: مدیران اجرایی در صورتیکه در کار خود پیش بینی و برنامه ای برای پیشگیری از مشکلات آینده نداشته باشند، باید خود را محکوم به پذیرش شرایط و محیط کنند.
حمیدی با بیان اینکه پلیس راهور با توجه به تجربه سنوات گذشته، سفرهای عید سعید فطر را مدیریت کرد، گفت: حجم تردد در سفرهای عید سعید فطر امسال از سال گذشته بیشتر بود، اما مردم راحت تر سفر کرده و بازگشتند و مدیریت سفر حاصل کار پیش بینی از گذشته و اقدامات هماهنگ در حین و بعد از سفرها بود.
رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی با پیش بینی افزایش تقاضای سفر در پایان ماه مبارک رمضان افزود: برنامه ریزی در راهور بگونه ای انجام شد که اگر اتفاقی بیافتد، عقب نباشیم و اگر وضعیت جوی و هواشناسی اعلام شد، طوری برنامه ریزی کرده باشیم که در بدترین شرایط غافلگیر نشویم.
وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با اورژانس، امداد ونجات و سایر بخش ها گفت: ضمن مکاتبه با این واحدها، اعلام شده که در ایام عید سعید فطر حضور پررنگ تری داشته باشند.
حمیدی ادامه داد: امسال علاوه بر هماهنگی با سایر دستگاه ها، بمنظور پر بودن مخزن پمپ های بنزین نیز مکاتبه انجام شد تا تجربه سال گذشته تکرار نشود.
رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی با بیان اینکه با وقوع سیلاب و بارندگی در جاده هراز، تونل شماره یک و چهار ریزش کرد، گفت: با وجود این اتفاق، مردم کمترین آسیب را دیدند و تصادفات خسارتی داشتیم.
وی با بیان اینکه خلاء ای در کمک به واحدهای امدادی وجود نداشت، افزود: اما در یک نقطه کوچک آن هم به دلیل نبود پیش بینی و پیشگیری سایر سازمان ها بمنظور ساخت ساختمان یا رستوران در پیرامون رودخانه، شاهد برخی حوادث تلخ بودیم و این امر نشاندهنده این نکته است که سیل فراگیرتر، بسیاری از روستاها را با خود خواهد برد و این اتفاق باید تجربه ای برای این سازمان ها باشد.
رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس راهور در ساعت 21 روز یکشنبه 28 تیر ماه به محض اطلاع از وقوع سیل در روستای فرعی سیجان واقع در هشت کیلومتری جاده اصلی کرج - چالوس(تقاطع در کیلومتر 21 جاده اصلی کرج به چالوس) نسبت به اعزام دو واحد هلال احمر و یک واحد اورژانس و یک دستگاه لودر موجود از اداره راه و شهرسازی به محل حادثه اقدام و عملیات امدادی را آغاز کرد.
حمیدی گفت: پس از مشاهده عمق فاجعه درخواست امداد شد که به علت قطع ارتباط تلفنی همراه و ثابت محل، لزوم حضور بیشتر واحدهای امدادی با تاخیر به مبادی مربوطه اعلام می شود.
وی افزود: در ساعت 21 و 30 دقیقه نیروهای کمکی و واحدهای امدادرسان و ماشین آلات راهسازی مربوطه از سوی مدیرت بحران استانداری احضار و با توجه به یک طرفه بودن مسیر جاده چالوس از شمال به جنوب، پس از انسداد مسیر در محدوده خوزنکلا از میدان امیرکبیر به سمت محل حادثه اعزام شدند.
حمیدی تصریح کرد: البته به علت اهمیت موضوع، همزمان با انسداد مسیر شمال به جنوب از محدوده خوزنکلا، تیم های پلیس راه عمل اسکورت واحدهای امدادی را خلاف جهت ترافیک آغاز می کنند.
رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی اضافه کرد: پلیس راه در پنج نوبت در ساعات 23 روز یکشنبه - 28 تیر ماه - و در ساعات مختلف روز دوشنبه - 29 تیر ماه - با وجود یک طرف بودن مسیر، ترافیک را در محدوده خوزنکلا مسدود و واحدهای امدادرسان، مسوولان و بستگان مصدومان و متوفیان را از میدان امیرکبیر تا محل حادثه اسکورت و همراهی کردند.
حمیدی گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک از سمت چالوس به کرج که براساس آمار اخذ شده از دستگاه های تردد شمار ثبت شده در محور کرج - چالوس حدود 51 هزار و 200 دستگاه خودرو و در مسیر شمال به جنوب در ساعت 12 روز یکشنبه تا ساعت 12 روز دوشنبه - 28 و 29 تیرماه - اعلام شده، با انسداد مقطعی بار ترافیکی بمنظور هدایت و رسیدن سریع خودرهای امدادی به محل حادثه ساعت پایان محدودیت یک طرف از ساعت 15 روز دوشنبه - 29 تیر ماه - به ساعت 18 و 30 دقیقه همان روز تغییر کرد.
وی ادامه داد: در زمان بروز سیل در محور کرج - چالوس تعداد 21 تیم گشتی پلیس راه و 50 نفر از عوامل کمکی مرکز آموزش شهید چمران و دو واحد از عوامل یگان امداد شهرستان کرج در امر ترافیک انجام وظیفه کرده و برابر دستور سردار فرماندهی انتظامی استان البرز تمام عوامل کلانتری نساء و آدران نیز برای امداد رسانی و تسهیل امر عبور و مرور در اختیار این پلیس راه قرار داشتند.
حمیدی گفت: پس از اطلاع از وقوع حادثه، واحدهای یگان ویژه و انتظامی شهرستان کرج سریع به محل حادثه اعزام شدند.
وی در مورد نبود همکاری مردم در برخی مواقع با پلیس تصریح کرد: همه چیز را نباید از مردم توقع داشت زیرا زمینه تخلف را ایجاد کرده ایم، زمینه ناهماهنگی ها باید از بین برود، در غیر این صورت ناهماهنگی در بخش ترافیک و سایر زمینه ها خود را نشان می دهد.
رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: تجربه ثابت کرده هر آنچه به مردم واگذار شده ، جواب مثبت بوده، به عنوان مثال در طرح نوروزی یا عید سعید فطر، مردم با توصیه پلیس زمان بازگشت خود را مدیریت کردند.

** در پیشگیری بسیار ضعیف هستیم/برای بحران آماده نیستیم
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در این میزگرد به تبیین اقدامات راهور تهران در سیلاب اخیر در محدوده امامزاده داوود(ع) پرداخت و گفت: مدیریت در کشور معطوف به مقابله است، در حالیکه در دنیا تفکر مدیریتی معطوف به پیشگیری است، براین اساس در این زمینه بسیار ضعیف هستیم و هم و غم ما در لحظه وقوع بحران در مقابله متمرکز می شود.
سیدتیمور حسینی ادامه داد: وقتی پیشگیری نداشته باشیم، حوادث آسیب خود را می رساند و این گونه حوادث تلنگری است تا کاری انجام دهیم زیرا ایران جز شش کشور حادثه خیز جهان است و با این ریسک بالا باید با آمادگی بسیار در مقابله با بحران و حوادث طبیعی قرار گیریم.
وی گفت: همه می دانند که خود را برای زمان بحران آماده نکرده ایم، مدیریت بحران پیچیده است و شامل قبل، حین و بعد از بحران می شود. در زمینه بعد از بحران
اقدامات به موقعی انجام دادیم و سریعا لودر و گریدر به محل اعزام شد تا خودروها را از محل خارج کنند.
حسینی گفت: نگرانی و وحشت در چهره خانواده ها آشکار بود اما با دیدن پلیس آرامش یافتند، اقدامات بعد از بحران به موقع بود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه وقوع زلزله در تهران فاجعه انسانی به بار می آورد، گفت: همه می دانند که اگر در تهران زلزله ای بالای پنج ریشتر بیاید، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
وی در مورد وضعیت جاده امامزاده داوود(ع) در حادثه اخیر تصریح کرد: جاده امامزاده داوود(ع) یک جاده محلی است، استاندارد راه محلی و دسترسی بیش از این نیست، البته پیشتر ایرادات زیادی داشت که در حدود سه ماه گذشته اداره راه سازی تهران آن راه بهسازی کرد و خسارات ناشی از سیلاب در این محور به دلیل ریزش کوه بوده و هیچگونه ارتباطی با راه و قصور این اداره و کم رنگ بودن حضور نیروهای پلیس و امدادی نداشته است.
وی ادامه داد: در سیلاب اخیر با یک وضعیت جوی ناپایدار مواجه شدیم که پیش بینی نیز نشده بود و متاسفانه خسارات جانی و مالی در پی داشت.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محور امامزاده داوود(ع) معمولا در ایام تعطیل با مراجعات زیادی روبروست، به همین دلیل این محور را در این ایام تقویت می کنیم و روزی که سیلاب اتفاق افتاد، پنج تیم در این محور مستقر بود.
حسینی ادامه داد: ریزش کوه سبب شد تا بیش از سه تا چهار ساعت خودروها در جاده بمانند تا جاده پاکسازی و تخلیه شود.
اجتمام(3) ** 9105 ** 1071



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن