تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819867814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ سازی و جلوگیری ازساخت و سازدر حریم رودخانه‌ها جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مسجدجامعی:
فرهنگ سازی و جلوگیری ازساخت و سازدر حریم رودخانه‌ها جدی گرفته شود

مسجد جامعی


شناسهٔ خبر: 2867863 - یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
جامعه > شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بحران در حریم رودخانه ها با فرهنگ سازی و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز قابل کنترل است. به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصدو هفتادو دومین جلسه شورا ضمن قدردانی از مرتضی تورگ معاون دادستان تهران در امور حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی در خصوص صدور احاکم تخریب برای ساخت و سازهای غیر مجازی که خارج از بافت روستایی و در حریم رودخانه ها ایجاد شده اظهار داشت: بازدیدی از محل سیل کن و سولقان به اتفاق آقایان سروری و حافظی داشته ایم . یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود بحث فرهنگ سازی است که شورا های محل و روستایی می توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند برای نمونه اکثر روستاییان این مناطق با مباحث بیمه ایی محصولاتشان و باغات خود بیگانه بودند این در حالی است که حوادث طبیعی و غیر طبیعی می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای آنها ایجاد کند.

وی افزود: ساخت وسازهای بی رویه و غیر قانونی که عموما توسط صاحبان قدرت و نهاد ها در حریم و بعضا بستر رودخانه ایجاد شده و تا حدودی باعث تغییر مسیر رود شده است نیز از دیگر مشکلاتی است که باید با آنها برخورد سلبی صورت گیرد.

مسجد جامعی تاکید کرد: در این منطقه نیز افرادی وجود دارند که دارای اسنادی از زمین هایشان هستند که به دوره قاجار باز می گردد بنابراین در برخورد با این افراد باید حقوق مکتسبه ای که برایشان ایجاد شده است رعایت شود و بین این افراد و کسانی که در سالهای نه چندان دور در این مناطق وارد شده اند تفاوتی قائل شد.

رییس شورای شهرستان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در این محل کسی از مسئولان مربوطه پاسخگو نبود حتی یک چادر و کانتیری وجود نداشت که شخصی با استقرار در آنها به سوالات مردم آسیب دیده پاسخگو باشد این موضوعات اولیه ایی است که باید به آنها توجه شود.

وی همچنین به سازه در حال احداث بخشی از اتوبان تهران شمال که در این منطقه قرار دارد اشاره کردو افزود: خطر دیگری که در این ناحیه وجود دارد پایه پل های از اتوبان تهران شمال است که در این ناحیه احداث شده است. در حال حاضر ترک های عمیقی در کوهپایه ایجاد کرده است که چناچنه این مسیر به زیر بار ترافیک برود فاجعه ای رخ خواهد داد.

مسجد جامعی همچنین پیشنهاد داد بسیاری از اراضی و باغات این ناحیه در حال خشک شدن هستند. یکی از موضاعت مهم دیگر در این ناحیه نبود آب برای آبیاری و آشامیدن است این در شرایطی است که به واسطه کوهستانی بودن منطقه آب به وسیله نیروی برق از بستر رودخانه به باغات منتقل می شود.

وی پیشنهاد داد برای مقابله با این بحران می توان نظام آبیاری را با هزینه ایی بالغ بر 4 میلیارد تومان برای این محل پیش بینی کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن