تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815533264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حل مشكلات حمل و نقل عمومي در ايستگاه ديپلماسي اقتصادي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حل مشكلات حمل و نقل عمومي در ايستگاه ديپلماسي اقتصادي!
نویسنده : بیژن یانچشمه 
چالش ميان دولت و مديريت شهري در حالي ادامه دارد كه براي احداث مترو با توجه به اينكه 50 درصد از ساخت و سازهاي ريلي بايد توسط دولت پرداخت شود ولي هنوز دولت به اين تعهد خود عمل نكرده است.   اين در حالي است كه يك نماينده مجلس شورا  در خصوص حل مشكلات حمل و نقل عمومي معتقد است با ديپلماسي اقتصادي مشكلات حمل‌و‌نقل عمومي در آيند نزديك حل خواهد شد.
تأكيد بر توسعه شبكه حمل و نقل عمومي به ويژه تكميل خطوط مترو مي‌تواند بستر گسترش و استفاده از حمل و نقل عمومي را افزايش دهد، به گونه‌اي كه بر اساس پيش‌بيني كارشناسان كلانشهر تهران نيازمند احداث 740 كيلومتر مترو است. درباره آخرين وضعيت احداث مترو پايتخت ناصر اماني در يكصد‌و‌هفتاد‌و‌سومين جلسه علني شوراي شهر افزود: تاكنون شهرداري به تعهدات خود در ساخت مترو عمل كرده است و ساخت و بهره‌برداري يك روندي است كه با هم انجام مي‌شود.

   كاهش فاصله زماني حركت قطارها
از سوي ديگر رئيس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه در حال حاضر ميانگين زمان فاصله دو قطار در خطوط مترو بين چهار تاشش  دقيقه است، گفت: طبق برنامه پنج ساله شهرداري اين زمان تا سال 97 به ميانگين 5/2 دقيقه كاهش پيدا خواهد كرد.
محسن سرخو در جلسه شوراي پايتخت به موضوع حمل‌و نقل و ترافيك در شهر تهران اشاره كرد و گفت: در پايان سال 92 كلانشهر تهران 152 كيلومتر خط مترو در دست بهره‌برداري داشت و ميانگين زمان فاصله دو قطار بين پنج تا شش دقيقه بود. پيش‌بيني توسعه مترو در برنامه پنج ساله تا سال 1397 مبني بر بهره‌برداري سالانه 30 كيلومتر خط جديد مترو است. ضمنا 50 كيلومتر خط متروي فرودگاه امام (ره) نيز كه به كمك دولت در دست احداث است، طي اين دوره به بهره‌برداري خواهد رسيد. اين در حالي است كه شهر تهران براي دسترسي‌هاي داخلي و همچنين دسترسي به شهرهاي پيراموني نياز به 740 كيلومتر مترو دارد.
اما گزارش‌هاي داده شده از سوي شهرداري تهران حاكي از آن است كه در سال اول، برنامه‌هاي مصوب تحقق نيافته است، به طوري كه از 28 كيلومتر مترويي كه مي‌بايست در سال 93 به بهره‌برداري مي‌رسيد تنها 18 كيلومتر آن آماده شده است.

   حل مشكلات با ديپلماسي اقتصادي
با اين حال عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه مسائل و مشكلات بخش حمل و نقل عمومي از جمله عدم واردات برخي اقلام موردنياز اين بخش تا چند ماه آينده مرتفع مي‌شود، گفت: تعامل عزت‌خواه با دنيا و توفيق در ديپلماسي سياسي، پلي است براي ديپلماسي اقتصادي كه مسائل و مشكلاتي همچون ممنوعيت واردات اقلام ممنوعه را حل و فصل مي‌كند. كمال‌الدين پيرمؤذن افزود: با افزايش ثروت ملي و گشودن دروازه‌هاي كشور و بها دادن به سه كلمه استاندارد، كيفيت و رقابت در توليد، مسائل و مشكلات بخش حمل و نقل عمومي نيز برطرف مي‌شود. وي در پايان با تأكيد بر اينكه ترديد ندارم محدوديت‌هاي موجود با تئوري نرمش قهرمانانه به زودي رفع مي‌شوند، خاطرنشان كرد: مسائل و مشكلات بخش‌هاي مختلف از جمله بخش حمل و نقل عمومي به لطف خدا در سال همدلي و همزباني دولت و ملت حل و فصل خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن