محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827792688
خانهنشینی تهدیدی برای من نیست/ بخش دولتی باید به داد تئاتر برسد
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بازیگر «پایتخت» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
خانهنشینی تهدیدی برای من نیست/ بخش دولتی باید به داد تئاتر برسد
ریما رامینفر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در خصوص برخی از مسائل و مشکلات موجود در این حوزهها به ویژه تئاتر اظهار نظر کرد.
حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ریما رامینفر از جمله بازیگران موفقی است که از تئاتر به سینما و تلویزیون راه یافته و بازیهای رئال او در چند سال اخیر مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. وی 4 کار سینمایی، 6 کار تلویزیونی که در 5تای آن با سیروس مقدم همکاری داشته و از سال 1377 تا سال 1392، 14 کار تئاتری داشته که این موضوع توانمندیاش را در بازیگری در مدت 18 سال نشان میدهد. چند سالی است که تئاتر ایران درگیر مشکلاتی شده که باعث شد برای بررسی برخی از این مشکلات به سراغ ریما رامینفر به عنوان یک بازیگر موفق در این عرصه برویم.
خانم رامینفر طبق گفتههای خود در رسانههای مختلف چون بیشتر به سمت تئاتر گرایش دارید و تمایل دارید در بحث تئاتری بیشتر حضور داشته باشید، غیر از مشکلات زیادی که در زمینه تئاتر وجود دارد، روابط و دیدگاههای تئاتریها در ایران به چه صورت است؟
اکثر تئاتریها درگیر تعارفات و رودروایسی هستند، حرفهایی که در غیاب هم میزنیم در حضور هم نمیزنیم، نقدها و نظراتی راجعبه فعالیتهای همدیگر مینویسیم، اما اسم خود را پائین ان حک نمیکنیم، شاید به خاطر این است که دچار روابطیم. ما باید یاد بگیرم تعارفات را کنار گذاشته و در این زمینه فرهنگسازی کنیم، میتوان شخصی را دوست داشت اما کار او را دوست نداشت و برعکس.
شما به عنوان بازیگری که عرق خاصی به مقوله تئاتر دارید به ما بگویید که جایگاه تئاتر کجاست و آیا قول و قرارهایی که مدیران مسئول در جهت پیشرفت تئاتر کشور میدهند تا چه حد رعایت میشود؟
باید بگویم که در حال حاضر از دوران و نقطه طلایی تئاتر دور شدیم. تئاتر روزهای درخشان و طلایی داشت، گروههای جوان فعال بودند و مرکز هنرهای نمایشی حمایت میکرد، اما همه آنها تمام شده و قرار است که گیشه و اسپانسر به تئاتر کمک کند در حالی که تئاتر هنری است که باید از طرف دولت حمایت شود تا زنده بماند. اگر در خصوص تئاتر نگاه ما صرفاً به گیشه باشد مجبور میشویم به چیزهایی فکر کنیم که تئاتر را از نفس و ذات خلاقانه هنریاش دور میکند و تحت هر شرایطی خواهان حضور تماشاگر هستیم. از طرفی هم باید به جوانها بگوئیم که دوره طلایی تئاتر ایران حدود 6 – 7 سال پیش بود و زمان دور و درازی نیست که از آن دوران فاصله گرفتهایم پس باید به جوانها اعتماد کرد و آنها را حمایت کنیم تا به روزهای اوج تئاتر برسیم و البته من به این مسئله خوشبینم. شاید توافق اخیر هستهای باعث شده که نسبت به همه چیز خوش بین شوم و فکر میکنم تئاتر هم روزهای خوبی در پیش خواهد داشت.
دلیل این اتفاق را در چه چیزی می بینید؟
اینکه چرا برنامهها و قول و قرارها و دستوالعملها اجرا نمیشود شاید دلیلش نبود بودجه است یا اگر بودجه وجود دارد آدمهای این کاره و کسانی که قدرت اجرایی داشته باشند وجود ندارد و یا اینکه همه محلات با داشتن سالن، تبلیغات و آثار خوب فاصله دارند...! باید توجه کنیم که جوانهای با استعداد و خلاقی در حال وارد شدن به عرصه تئاتر هستند جایگاه آنها در تئاتر امروز ما کجا است؟ و چرا به آنها فرصت داده نمیشود؟
به عنوان نمونه چند مدت پیش سر تمرین یک گروه توانمند و با استعداد رفتم آنقدر کار آنها خوب و دیدنی بود که دوست داشتم جلوی آنها سجده کنم و از این بابت که هنوز جوانهای خلاق داریم خدا را شاکر شدم. تمایل دارم همه آنها با فراغ بال کار کنند و همه جوانهای با استعداد تئاتری، ما را کنار زده و از ما جلو بزنند که این دور از انتظار نیست. دلم میخواهد یک بودجه خیلی خوب به تئاتر تعلق بگیرد تا همه تئاتریها مورد حمایت قرار بگیرند. البته باید توجه داشت که ورود سرمایهگذار فقط به صرف دادن پول اشکالی ندارد نه اینکه ورود آنها به هر شکلی با هدف چرخاندن چرخه به این عرصه لطمه بزند.
شما چون در عرصه تلویزیون و سینما هم فعالیت دارید مسیر سؤالها را از سمت تئاتر به طرف این دو مقوله عوض میکنیم. آیا سریالها و سینمای ما به طرز صحیحی نقد میشود؟
به طور قطع نشریاتی وجود دارد که نقد خوبی در آنها دیده شود و نقد افراد کارشناس، منصف و متنهایی که در وصف سریال و فیلم به طور حرفهای مینویسند کمککننده است. متأسفانه در بیشتر مواقع اینطور نیست. به عنوان نمونه در حوزه سریال، زمانی نقد میکنند که هنوز کار به سرانجام نرسیده و این موضوع برای من عجیب است.
اگر قرار است مجموعهای در 20 قسمت پخش شود و برخی منتقدان از همان قسمتهای اول قلم به دست گیرند و کل سریال را قضاوت کنند، باید به آنها گفت اجازه دهید سریال پخش شود، در شما رسوب کند بعد قلم به دست بگیرید. بعضی مواقع نقدهای بسیار جانبدارانه، مغرضانه و توهینآمیز نیز میبینیم، که هیچ کدام از اینها درست نیست بلکه در اصل نقد باید به هنرمند کمک کند تا معایب خود را شناخته، آنها را برطرف و در ادامه پیشرفت کند. به امید آن روز.
چکار کنیم فیلمهای سینمایی ما به یک چهارچوب استاندارد برسد تا مثل سالهای اخیر شاهد پس زدن آنها از سمت مخاطب نباشیم؟
به یک نکته اصلی در این زمینه اشاره میکنم و آن اینکه فیلمنامهنویسان خوبی داریم اما تعداد آنها کم است و از طرفی باید به این موضوع توجه داشت آن میزانی که خرج دیگر مسائل سینما میشود، خرج فیلمنامه نمیشود.
به این نکته باید توجه داشت ریما رامینفر از جمله بازیگرانی است که توانسته با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند، دلیلش چیست و اینکه روند روبه پیشرفت شما تا کی ادامه خواهد داشت؟
نمیدانم چرا این اتفاق افتاده و وقتی شما از آن صحبت میکنید متوجه میشوم که انگار وجود دارد. من کار هنری خود را بسیار دوست دارم و با عشق و صادقانه و وسواس خاصی انجام میدهم تا حدی که سر صحنه به خاطر وسواس بودنم با واکنشهایی روبرو میشوم. در زمان همکاری در یک اثر به اندازه همان گروه سازنده و نویسنده مضطرب و نگران هستم و دوست دارم کار به کیفیت بالایی برسد. بعضی مواقع، نصف شب ایدههای خوبی به ذهنم میرسد که همان موقع اطلاعرسانی میکنم.
این را با صدای بلند میگویم که هیچوقت اتفاق نیفتاده زمانی که در حال بازی کردن هستم به این فکر کنم که ای کاش زودتر تمام و تعطیل شود و من بروم. از اینکه در آن لحظه بازی میکنم اوج لذتی که یک انسان میبرد را میبرم. تنها اعتراضی که از دنیای بازیگر نکردم این است که فقط لحظه ایفای نقش را دوست دارم و مابقی را نه. یعنی زمانی که کار تمام میشود سعی میکنم از مصاحبه، عکس، امضاء، شناس بودن، حاشیهسازی و... دوری کنم چون علاقهای نسبت به این موضوع ندارم و شاید به همین دلایل است که شما میگویید مردم من را دوست دارند.
در انتها و به عنوان سؤال آخر و یک ذره شخصی اینکه خانم رامینفر به این فکر کرده که یک روز خانهنشین شود و پیشنهادی به او ندهند؟ اگر فکر کرده در آن لحظه چه حسی به او دست داده؟
زمانی که در برنامه «خندوانه» حضور یافتم رامبد جوان به من گفت که چند ماه تهران نبودی؟ گفتم 3ماه کامل، گفت: بچهت؟ گفتم اذیت شد، گفت: ول کن، بشین خونه بچتو نگهدار گناه داره، یک لحظه فکر کردم که به راحتی میتوانم خانهنشین شوم و به زندگی و بچهام برسم و از این کار هم اوج لذت را ببرم. بنابراین خانهنشین و کار نکردن تهدیدی برای من نیست. من هر کاری که انجام میدهم با عشق همراه است حتی اگر خانهداری و مادری باشد.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
روایت رامینفر و غفوریان از مجازیهای دروغین! + فیلم
سیروس مقدم برای ساخت «پایتخت ۵» شرط گذاشت
برترینهای رمضان از نگاه 20 هنرمند و منتقد
ریما رامینفر مادر دوم ماست/ حضور نداشتن در "پایتخت" برایمان ناراحتکننده بود
درخشش شبکه یک سیما در پانزدهمین جشن حافظ
10 قسمت "پایتخت 4" آماده پخش است/ تصویربرداری تا پایان ماه رمضان ادامه دارد
سرنوشت هما در «پايتخت۴» چه می شود؟
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
پذیرش آثار بخش های مسابقه تئاترکودک و نوجوان ادامه دارد
پذیرش آثار بخش های مسابقه تئاترکودک و نوجوان ادامه دارد خبرگزاری پانا تمامی نمایش هایی که از اول مرداد 1393 تا 30 مرداد 1394 اجرای عمومی داشته اند امکان حضور در بخش های مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان جشنواره بیست و دوم را دارند ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير ساعت 15 21 به گزارش سر12 اثر به بخش مسابقه دهمین جشنواره تئاتر رضوی راه یافتند
12 اثر به بخش مسابقه دهمین جشنواره تئاتر رضوی راه یافتند بجنورد - ایرنا - دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی اعلام کرد از میان آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 12 اثر نمایشی با انتخاب هیات داوران به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسهیات انتخاب بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر رضوی معرفی شد
هیات انتخاب بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر رضوی معرفی شد حسین فرخی آرش دادگر و محمدحسن ناصربخت به عنوان هیات انتخاب بخش بازبینی نمایشهای صحنهای دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی معرفی شدند به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان روابط عمومی دهفرخی، دادگر و ناصربخت هیات انتخاب بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر رضوی معرفی شد
فرخی دادگر و ناصربختهیات انتخاب بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدحسین فرخی آرش دادگر و محمدحسن ناصربخت به عنوان هیات انتخاب بخش بازبینی نمایشهای صحنهای دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی معرفی شدند به گزارش خبرگزاری فارس بخش نمایشهای صحنهای دهمین دوپذیرش آثار بخش های مسابقه تئاترکودک و نوجوان تمدید شد
بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پذیرش آثار بخش های مسابقه تئاترکودک و نوجوان تمدید شد تمامی نمایش هایی که از اول مرداد 1393 تا 30 مرداد 1394 اجرای عمومی داشته اند امکان حضور در بخش های مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان جشنواره بیست و دوم را دارند به گزارش حوممنوع شدن واگذاري مدارس دولتي به بخش خصوصي
۳۰ تير ۱۳۹۴ ۱۵ ۱۵ب ظ ممنوع شدن واگذاري مدارس دولتي به بخش خصوصي موج- وزير آموزش و پرورش گفت اگر نيروي انساني آموزش و پرورش از يک ميليون به 750 هزار نفر برسد 33 درصد حقوق فرهنگيان افزايش مييابد به گزارش خبرگزاري موج علي اصغر فاني در نشست مشترک شوراي معانان و مديران کل استانمعرفی هیات انتخاب بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر رضوی
یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷ ۱۹ حسین فرخی آرش دادگر و محمدحسن ناصربخت به عنوان هیات انتخاب بخش بازبینی نمایشهای صحنهای دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی معرفی شدند به گزارش ایسنا بخش نمایشهای صحنهای دهمین دوره این جشنواره از سوی هنرمندان نامآشنای تئاتر کشور مورد بازبینی قرار خوامعرفی متون برگزیده دو بخش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
معرفی متون برگزیده دو بخش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شناسهٔ خبر 2858986 - سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۵۷ هنر > تئاتر طرح و نوشتههای اجرایی برگزیده بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسالان بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند به گزارش خبرگزاری مهر شورای انغیبت هنرمندان خراسان شمالی در بخش مسابقه جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد
غیبت هنرمندان خراسان شمالی در بخش مسابقه جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد بجنورد - ایرنا - دهمین جشنواره تئاتر رضوی در حالی به میزبانی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود که هیچ اثری از هنرمندان این استان موفق به راهیابی به بخش مسابقه این جشنواره نشده است به گزارش ایرنا بهدر بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسالان آثار مر
در بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوانشورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسالان آثار مرحله ارزیابی را معرفی کردنددر بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان طرح و نوشتههای اجرایی برگزیده بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسالان معرفی شدند شورای انتخاجشنواره تئاتر شهر با برگزاری بخش «باران» به تولید و اجرای تئاتر دینی کمک کرده است
یک کارگردان تئاتر جشنواره تئاتر شهر با برگزاری بخش باران به تولید و اجرای تئاتر دینی کمک کرده است امیرحسین شفیعی بازیگر و کارگردان تئاتر معتقد است ابتکار ویژهای برگزار کنندگان جشنواره است که به تولید تئاتر دینی کمک زیادی میکند به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشلاریجانی در دیدار با اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون: بخش تعاون باید به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور برسد
لاریجانی در دیدار با اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون بخش تعاون باید به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور برسدرئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت بخش تعاون کشور گفت باید فعالیت تعاونی هایی که در زمینه تولیدات داخلی به صورت مطلوب کار می کنند برجسته و مشوق هایی برای تعاونی های مصرفیبرنامه دولت برای اختصاص فصل ویژه صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه/ دغدغه بیمه خصوصی رفع تبعیض با بخش دولتی
وزیر اقتصاد خبر داد برنامه دولت برای اختصاص فصل ویژه صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه دغدغه بیمه خصوصی رفع تبعیض با بخش دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه دولت برای اختصاص یک فصل ویژه در برنامه ششم توسعه به منظور ارتقای جایگاه و توسعه صنعت بیمه با اتکاء به مشارکت بخش خصوصیدیوان عدالت یک بخشنامه دولتی مستند به طرح مهرآفرین را ابطال کرد
چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییسجمهور را ابطال کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به موجب نامهای ابطال بخشنامه شماره ۱۹۲۳ ۹۲ ۲۰۰-۸ ۲ ۱۳۹۲بخش تعاون باید به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور برسد
لاریجانی در دیدار اعضای هیئترئیسه اتاق تعاون بخش تعاون باید به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور برسد رئیس مجلس با بیان اینکه فرهنگ عمومی در موضوع تعاون به صورت مطلوب در کشور جا نیفتاده است گفت بخش تعاون باید به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور برسد به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی بوزیر اقتصاد خبر داد برنامه دولت برای اختصاص فصل ویژه صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه/دغدغه بیمه خصوصی رفع تبعیض
وزیر اقتصاد خبر دادبرنامه دولت برای اختصاص فصل ویژه صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه دغدغه بیمه خصوصی رفع تبعیض با بخش دولتیوزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه دولت برای اختصاص یک فصل ویژه در برنامه ششم توسعه به منظور ارتقای جایگاه و توسعه صنعت بیمه با اتکاء به مشارکت بخش خصوصی خبربدهی قابل توجهی بخش دولتی / استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر برای عبور از پیک مصرف
هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد بدهی قابل توجهی بخش دولتی استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر برای عبور از پیک مصرف مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت بخش دولتی با مصرف بیش از یک چهارم انرژی بیشترین میزان بدهی را به خود اختصاص داده است سید محمد هاشمی مدیر عامل ت-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها