تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802721945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود شاخص های توسعه از مطالبات مردم کردستان از رییس جمهوری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده سقز و بانه: بهبود شاخص های توسعه از مطالبات مردم کردستان از رییس جمهوری است سنندج-ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان در بسیاری از شاخص های توسعه از جمله شاخص های آموزشی، بهداشت و درمان، بخش های فرهنگی و عمرانی، زیرساخت ها و راه های استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.


محسن بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سفر رییس جمهوری به کردستان جمعبندی مذاکرات هسته ای و لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران را دستاورد بزرگی برای کشور عنوان کرد.
وی اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ایران را بسیار کمرشکن توصیف کرد و گفت: جمعبندی مذاکرات، توافق هسته ای و لغو تحریم ها سبب خوشحالی مردم شده است.
او با اشاره به اینکه سفر رییس جمهوری به کردستان اولین سفر رییس جمهوری بعد از جمعبندی مذاکرات است گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت های قبل باید در راس تلاش های دولت قرار گیرد.
بیگلری توجه به زیرساخت ها را یکی از مطالبات مردم از رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: احداث بزرگراه، راه های روستایی، جاده کرمانشاه - میاندوآب، بانه - مریوان، سقز - مریوان، بانه - سردشت و سنندج - مریوان نیازمند توجه بیشتر است.
وی نقش بزرگراه ها و زیرساخت ها را در توسعه استان بسیار مهم برشمرد و گفت: هم اکنون بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برای اتمام این پروژه 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز کلید توسعه کردستان است بر توسعه فرودگاه های استان بویژه فرودگاه سقز که نقش بسزایی در استان دارد تاکید کرد.
او گفت: تکمیل سدهای استان کردستان مانند سد عباس آباد بانه، چراغ ویس، شهید کاظمی و گاوشان نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد.
بیگلری با اشاره به اینکه مدیریت سدها در اختیار کردستان نیست، گفت: مدیریت سد شهید کاظمی در دست آذربایجان، سد تلوار بیجار در دست زنجان و سد گاوشان در دست کرمانشاه است لذا مدیریت این سدها باید به کردستان واگذار شود.
او با اشاره به اینکه مرزهای استان کردستان نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند بر بهره گیری از مرزها به عنوان یک فرصت تاکید کرد.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست مسوولان و دولتمردان استان با دولت مرکزی عراق در مورد رسمی شدن مرز سیرانبند بانه شد.
این نماینده مجلس با اشاره به تعطیلی بازارچه مرزی سیف سقز نیز گفت: از رییس جمهوری محترم انتظار داریم این مرز باز شود و توجه ویژه ای به منطقه آزاد بانه - مریوان شود.
وی با اشاره به اینکه کردستان مستعد کشاورزی است و از ظرفیت های مطلوبی در بخش کشاورزی برخوردار است، خواستار ارایه تسهیلات بخش کشاورزی به کشاورزان و روستاییان شد.
بیگلری همچنین با اشاره به اینکه کردستان رتبه نخست تولید توت فرنگی را در کشور دارد تاکید کرد: این استان فاقد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای توت فرنگی است.
وی توسعه دانشگاه ها و راه اندازی دانشگاه صنعتی در کردستان را ضروری دانست و گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان راه اندازی یک کارخانه که منجر به اشتغالزایی در استان شود ضروری است.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین سرمایه گذاری در استان کردستان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه به شهرک های صنعتی و مسئله سرمایه گذاری و سرمایه در گردش شد.
او خواستار تحقق وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید و حقوق و مطالبات مردم کردستان شد.
دکتر حسن روحانی و کاروان تدبیر و امید امروز یکشنبه مهمان مردم کردستان هستند.ک/3
7352/1904



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن