تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802719550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیگیری طرح های اشتغالزا اولویت اول سفر رییس جمهوری به کردستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیگیری طرح های اشتغالزا اولویت اول سفر رییس جمهوری به کردستان سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان کردستان بعد از ماه مبارک رمضان گفت: در این سفر پیگیری طرح های اشتغالزایی باید یکی از اولویت ها باشد و با عنایت ویژه ای به آن توجه شود.


به بهانه سفر رییس جمهوری به استان کردستان، خبرنگار ایرنا پیش از سفر مصاحبه ای با حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان انجام داده است که مشروح آن را در ذیل می خوانید.
**مهمترین مشکلاتی که استان دارد و لازم می دانید هیات دولت و رییس جمهوری در سفر به این استان به آن بپردازند از دیدگاه شما چیست؟
از ایام دوری همه منتظر بودند که سفر رییس جمهور به استان تحقق یابد چون ایشان با حضور خود در استان هم با مشکلات استان و مردم بهتر آشنا می شوند و هم تصمیماتی که در این سفر گرفته می شود می تواند برای معیشت مردم، مسائل فرهنگی، امنیتی و حفظ امنیت مردم موثر باشد.
در سفر رییس جمهور باید به مسائلی که مشکل دار بوده و در اولویت است بیشتر توجه شده و با عنایت ویژه ای حل شود وگرنه به صورت روتین کارها پیگیری و انجام خواهد شد.
آنچه که به نظر من باید در بطن امر در استان به آن توجه شود بحث اشتغال است و در این سفر کلیه طرح هایی که اشتغالزا است باید در اولویت اول اول قرار گیردچون اشتغال در استان کردستان وضعیت خوبی ندارد.
مقام معظم رهبری نیز سال 88 در سفر خود به استان اشتغال را اولویت اول قرار دادند لذا طرح های اشتغالزا باید مورد توجه قرار گیرد و باید کاری کنیم بهره برداری لازم از سرمایه گذاری هایی که در استان شده صورت بگیرد.
کارخانجاتی که صد در صد فعال نیست باید فعال شوند، اگر تعطیل هستند راه اندازی شوند و آنهایی که با ظرفیت پایین کار می کنند باید کاری کنیم که ظرفیت آن اضافه شده و به ظرفیت صد در صدی برسند.
بخشی از این موارد در استان حل می شود و بخشی نیز باید یک توجه ویژه انجام شود و مسائلی همچون بحث نقدینگی، بودجه در گردش و امکانات وامی که برای اینها در نظر بگیرند باید حل شود بدون شک اگر ما این مشکلات را حل کنیم به اندازه صدها طرح دیگر که می خواهد سرمایه گذای شود می تواند ارزش داشته باشد و اشتغال ایجاد کند.
در مرحله دوم نیز دولت بودجه خوبی برای سدهایی که تقریبا عمده یا تمام آب آن در استان استفاده می شود قرار داده که به بهربرداری برسد اما در این میان مساله مهمتری که وجود دارد این است که استفاده از این آب ها خود نیاز به بودجه دیگری دارد.
به عنوان مثال اگر قرار باشد این سدها 66 هزار هکتار زمین های دیم ما را آبی کنند باید سرمایه گذاری کنیم که آب را بتوانیم به این زمین ها برسانیم لذا سیستم شبکه ای که برای این کار لازم است باید در این سفر بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و این مهم می تواند کشاورزی ما را رونق داده و اشتغال ایجاد کند.
مساله دیگر که می تواند برای استان یک امتیاز باشد در بخش پتروشیمی استان است که اگر زودتر به بهره برداری برسد ازصنایع زیردستی پتروشیمی ساتفاده شود می تواند در توسعه اشتغال استان بسیار موثر باشد.
در منطقه غرب و استان های دیگر شاید پتروشیمی باشد اما صنایع زیر دستی پتروشیمی کم است لذا باید در این راستا بیشتر تلاش شود.
بحث دیگر در استان مربوط به فولاد است ما در استان سنگ آهن داریم و باید تصمیماتی گرفته شود که استان از حالت خام فروشی نجات پیدا کند و این مساله که معادن استان بصورت خام صادر شود و یا در استان های دیگر فرآوری شود بصورت جدی پیگیری شود.
نکته دیگر که برای توسعه استان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد بحث زیرساخت ها است و یکی از مسائل عمده زیرساختی استان که باید به آن توجه ویژه شود راهها است.
در این راستا سه محور کرمانشاه به میاندوآب که از استان کردستان رد می شود، راه سنندج به تهران که اگر از سنندج تا همران بزرگراه شود بسیار می تواند موثر باشد و همچنین محور سنندج به مریوان جزو ضروریات است و باید بودجه ای بگتعیین شده و به اتمام برسند و ایمد می رود در این سفر این سه محور مورد توجه قرار گیرند.
در زمینه راه آهن نیز کارهایی شده و تصمیماتی انجام گرفته که باید پیگیری شده و در این دو سال باقی مانده از دولت خط ریلی به سنندج به اتمام برسد.
بحث دیگر در زمینه زیر ساخت مساله هوایی است و انتظار می رود که در استان هم پروازهای سنندج افزایش پیدا کند هم فرودگاه سقز راه اندازی شود و این مهم در توسعه مناطق آزاد استان بسیار می تواند موثر باشد.
باید تلاش کنیم که منطقه آزاد فقط محل ورود کالا نباشد بلکه محلی برای عرضه کالای ما به دیگران بوده و جای صادرات باشد.
در مسائل فرهنگی نیز ما یکی از مسائلی که باید برای حل آن تلا شود مشکلات روحانیون است که باید بصورت ویژه به آنان در زمینه معیشتی و مسائلی که دارند توجه شده و باید دولت در این راستا تصمیات جدی بگیرد.
** پیشنهاد خاصی برای حل مشکلات روحانیون دارید؟
پیشنهاد این است که ردیف بودجه ای برای مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که می تواند در امور فرهنگی هم آذربایجان غربی و هم کرمانشاه را پوشش دهد اختصاص یابد.
این مرکز رهبری خود مستقیم حکم داده و حدود هفت هزارنفر از روحانیون اهل سنت را می تواند تحت پوشش قرار دهد ردیف بودجه ای ندارد و در این سفرباید تصمیمی جدی برای آن گرفته شود.
همچنین باید برای تعدادی از روحانیون ما که در جاهای خاصی مسغول به خدمت هستند حقوق حداقلی که بتواند زندگی خود را اداره کنند در نظر گرفته شود و همچنین در زمینه خانه عالم و مدارس علیمه نیز اقدامات لازم انجام شود.
بحث دیگر در مورد دانشگاه ها است و ما در استان کردستان در زمینه دانشگاه ها رشد خوبی داشته ایم اما در این سفر انتظار داریم سه مکان از جمله دانشگاه تقریب مذاهب، مدرسه قبا و دانشگاه جامعه المصطفی مورد توجه قرار گیرد.
در مورد دانشگاه تقریب مذاهب در استان که دارای ساختمان اجاره ای است باید بودجه ای در نظر گرفته شود و مسائل این مرکز رفع شود.
مدرسه قبا نیز ساختمان آن در سنندج در حال آماده شدن است و دفتر مقام معظم رهبری سه میلیارد تومان برای تکمیل آن گذاشته است و انظتار می رود در این سفر نیز مورد توجه قرار گیرد.
این مدرسه در مرحله اول کارشناسی برای آن تعریف شده و ارشد و دکتری نیز می تواند داشته باشد و نه تنها طلاب منطقه ایران را بلکه می توانیم از اقلیم و کُردهای آنجا در این مدرسه استفاده شده و به مرکزی مثل الازهر تبدیل شود.
دانشگاه جامعه المصطفی نیز که یک دانشگاه بین المللی است و می تواند از کشورهای همسایه نیز دانشجو بپذیرد تلاش شود که شعبه ای در استان راه اندازی شود.
اگر به این سه مجموعه کمک شود ودر سنندج شکل بگیرند استان محوریتی برای منطقه از نظر علمی پیدا می کند.
به نظر شخص من این موارد از جمله اولویت هایی است که اگر در این سفر مورد توجه قرار گیرند در توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.
**نگاه خود شما چیست فکر می کنید این سفر تا چه حد بتواند در استان تحول ایجاد کند؟
در جهت تحول که می تواند موثر باشد به لحاظ اینکه خود رییس جمهور وعده هایی هم داده که در توسعه استان عنایت بیشتری داشته باشد و اگر این اتفاق بیفتد قطعا می تواند در تحول استان موثر باشد.
به نظر بنده هر چه بخواهد از خارج استان به اینجا تزریق شود می تواند کمک باشد اما ما باید به داخل نیز توجه کرده و از ظرفیت های استان استفاده کنیم چرا که هر چه به استان تزریق شود و از ظرفیت های استان استفاده نشود مثل چاهی است که درآن ریخته شود چون باید چاه از خود بجوشد.
استفاده از ظرفیت ها ایجاد کردن لازم دارد و برای ایجاد کردن آن بودجه نیاز است و ما کارهایی را انجام می دهیم که از آن اشتغال و تولید در نمی آید لذا توصیه ام به مسوولان این است که در سفر رییس جمهوری کاری کنیم که اگر بودجه، امکاناتی و مصوباتی صورت می گیرد از درون ان اشتغال ایجاد شود.
** دولت برای رفع مشکلات مردم به صورت جدی تلاش می کند هر چند موانع و مشکلاتی بر سر راه تحقق تلاش های دولت وجود دارد سوال من این است حضرتعالی تلاش های دولت برای رفع مشکلات مردم را چطور می بینید؟
دولت تلاش خود را کرده اما هنوز به آنچه که مدنظر است نرسیده ایم و کارها را می شود زودتر انجام دهیم و باید دولت تلاش کند در مدت زمان باقی مانده بسیاری از مسائل را حل کند و در این راستا اولویت ها را رعایت کند برخی از کارها هر چقدر که بماند بدتر می شود.
دولت تلاش خود را در زمینه پایین آوردن تورم و ایجاد رفاهیات مردم انجام داده اما مردم باز توقع بیشتری دارند و باید توجه بیشتری شود تا مشکلات مردم حل شود.
نگاه ما نباید صرفا نگاه سیاسی باشد و کلا به مسائل حزبی و شخصی و گروهی نپردازیم و به مشکلات مردم بپردازیم و اگر میخواهیم که مردم به ما رای بدهند باید به آنان خدمت کنیم چون مردم اگر خدمتی ببیند باز استقبال می کنند و در غیر این صورت سراغ کسان دیگری می روند.ک/3
1904



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن