تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار توافق بر اقتصاد کشور و ۳ اولويت اصلي بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۵۰ق.ظ)
آثار توافق بر اقتصاد کشور و ۳ اولويت اصلي بازار سرمايه موج - رئيس سازمان بورس با اعلام آثار توافق تاريخي بر اقتصاد کشور، ۳ اولويت اصلي بازار سرمايه از جمله OPEN UP بورس ايران خبر داد و از همه فعالين خواست تا از فرصت به وجود آمده براي توسعه بازار استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد فطانت فرد، رئيس سازمان بورس، درباره آثار توافق تاريخي بر اقتصاد ايران و برنامه‌هاي سازمان بورس براي آينده بازار سرمايه اظهار داشت: طبق تحليل‌هاي معتبر داخلي و خارجي مانند موسسه گلدمن ساکس، اقتصاد ايران بعد از نهايي شدن لغو تحريم‌ها بالاترين رشد دنيا را به خود خواهد ديد؛ چرا که بر همگان عيان و واضح است که اين کشور پهناور و داراي ذخاير غني چه ظرفيت‌هايي داشته و چه تعداد علاقه مند به سرمايه گذاري در پروژه‌هاي متعدد و وسيع و در سطح جهاني دارد.
وي با تاکيد بر اين که بايد از مقام معظم رهبري، دولت تدبير و اميد، شخص رئيس جمهور و تيم مذاکره کننده قدرداني و تشکر ويژه کرد، ادامه داد: بنابراين ايران مي‌تواند به يکي از کشورهاي برتر در عرصه اقتصاد جهاني تبديل شده و حتي به زعم کارشناسان بين المللي، مي‌تواند در بين 11 کشور اول داراي بيشترين رشد بايستد.
اين مقام مسوول خاطر نشان کرد: درباره آثار توافق بر بازار سرمايه هم انتظار اين است که صنايع و شرکت‌ها بر اساس نوع فعاليت و جايگاهي که دارند طي دوره‌هاي زماني کوتاه، ميان مدت و بلندمدت از توافق تاريخي متأثر شوند. در کنار همين وضعيت است که شرايط جذب سرمايه گذاري خارجي به اقتصاد ايران فراهم شده و بازار سرمايه در اولويت توسعه قرار گرفته است.
فطانت ادامه داد: بنابراين درحالي برخي شرکت‌ها به رغم همه فشارها و تحريم‌ها عملکرد قابل قبولي داشته و با برنامه اقتصاد مقاومتي از محدوديت‌هاي موجود و چندين ساله عبور کرده‌اند که با لغو تحريم‌ها و ترسيم چشم اندازي مثبت، مي‌توان شاهد توسعه فعاليت شرکت‌ها در عرصه ملي و بين المللي آن هم با هزينه‌ها و محدوديت‌هاي کمتر و همچنين رشد سود آوري و بهبود فضاي کسب و کار و بهره وري بود.
وي خاطر نشان کرد: با اين حال وجود ريسک‌هاي سيستماتيک و مشکلاتي درصنايع مانند نرخ خوراک پتروشيمي به طور کاملاً واضح، اجازه اجراي پروژه‌ها و برنامه‌هاي مدنظر نمي‌دهد. اين موضوع يکي از دغدغه‌هاي اصلي بازار سرمايه و فعالان است ولي انتظار مي‌رود اين گونه مسائل هم در آينده و به فراخور زمان و شرايط برطرف شده و در آينده نمود بيشتري يابد.
وي با تاکيد بر تداوم حمايت‌هاي دولت و نظام از بازار سرمايه، ادامه داد: واقعيت اين است که در اولويت قرار گرفتن بازار سرمايه در اقتصاد کشور و موتور محرکه بودن اين بازار، نظر همه دست اندرکاران ارشد دولت و نظام بوده و هست و بايد اين فرصت از سوي همه فعالين و مديران مغتنم شمرده شود.
دبير شوراي عالي بورس در واکنش به اين سوال که با توجه به علاقه سرمايه گذاران خارجي به حضور در بازار سرمايه ايران و ظرفيت‌هاي متعدد و پيدا و پنهان اين بازار، چه اولويت‌هاي مهمي مدنظر قرار دارد؟، گفت: يکي از برنامه‌هاي اصلي که در آينده اي کوتاه مدت عملي خواهد شد برگزاري همايشي بين المللي با حضور سرمايه گذاران خارجي و اعلام رسمي OPEN UP بورس ايران (گشايش رسمي) است تا متقاضيان خارجي فعاليت در بازار سرمايه ايران ضمن آشنايي در عمل هم داراي امکان حضور و فعاليت داشته باشند.
فطانت ادامه داد: در کنار اين رويداد مهم، بايد ابرازهاي متنوع و جديدي طراحي و به کار گرفته شود که مقدمات اين برنامه هم از قبل فراهم شده است. سومين اولويت اصلي هم تسريع در هرچه شفاف تر کردن بازارسرمايه و رفع همه مسائل و حواشي آن و توسعه استانداردها و امکان ارتباطي است.
وي در خاتمه تاکيد کرد: با اين حال با توجه به وجود درايت و پختگي در اصحاب بازار سرمايه، انتظار مي‌رود هر کدام از دست اندرکاران و مديران به نوبه خود در توسعه هرچه بيشتر بازار سرمايه ايران عزيز حضوري فعال داشته و در جذب سرمايه گذاران خارجي و کمک به عملي شدن ابزارهاي نوين نقش داشته باشند تا زمينه رشد اقتصادي کشور از طريق بازار سرمايه فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن