تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802494736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد سریال‌های ماه رمضان درستکار: ماه رمضان امسال دست تلویزیون خالی بود/ درجا زدن ساختار سریال‌های رمضانی امسال


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد سریال‌های ماه رمضان
درستکار: ماه رمضان امسال دست تلویزیون خالی بود/ درجا زدن ساختار سریال‌های رمضانی امسال
درستکار گفت:‌ ماه رمضان امسال بیش از هر مناسبت دیگری، دست تلویزیون خالی بود؛ به نظرم «دردسرهای عظیم۲» تفاوت چندانی با سری قبلی خود نداشت و «پایتخت۴» هم با «پایتخت۲» و ۳ تفاوت ساختاری نداشتند!

خبرگزاری فارس: درستکار: ماه رمضان امسال دست تلویزیون خالی بود/ درجا زدن ساختار سریال‌های رمضانی امسال



«رضا درستکار» منتقد تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت:‌ با دیدن سریال‌ها و استقبال نسبی مردم از آنها به این نتیجه رسیدم که احتمالا توقع مخاطب از سریال سازی خیلی کم شده است،‌ چراکه به دیدن همین سریال‌های تکراری راضی شده‌اند. وی ادامه داد:‌ تولیدکنندگان نیز تلاشی در تغییر این فضا نمی‌کنند؛ در واقع می‌توان مدعی بود که جریانی ساکن در سریال‌ها بوجود آمده که فقط ساعات تلویزیون و ببینندگان پر می‌شود.
این منتقد با اشاره به برنامه‌های هدف دار نیز گفت: از میان برنامه‌های هدف دار مثلا می‌توان به «خندوانه» و «ماه عسل» اشاره کرد که سعی دارند نسبت به گذشته، قدم‌های بلندتری را بردارند. «خندوانه» در این مدت در خنداندن و شاد کردن مخاطبانش کوشا بوده و نیز رابطه موفقی با ایشان برقرار کرده است. همین که رامبد جوان با یک برنامه ساده و کم هزینه این همه در میان آحاد جامعه مطرح شده، نشان می‌دهد که چقدر دست تلویزیون تاکنون خالی بوده و خالی است.
این منتقد در ادامه افزود: «‌ماه عسل» هم می‌توانست بهتر باشد، اما انتخاب‌هایش یکی در میان، خوب از آب در می‌آمد و قالبش،  موجب شده که در این سال‌ها پیشرفت شایانی نکند. برنامه صرفا روی مهمان‌هایش متکی است و در این زمینه تا حدودی باید گفت که دستش بسته است. البته به نظرم نباید به هر قیمتی آنتن تلویزیون را پر کرد.
درستکار بیان کرد:‌ ماه رمضان امسال بیش از هر مناسبت دیگری، دست تلویزیون خالی بود؛ به نظرم «دردسرهای عظیم2» تفاوت چندانی با سری قبلی خود نداشت و «پایتخت4» هم با «پایتخت2» و 3 تفاوت ساختاری نداشتند! بدون کوچکترین خلاقیتی در اجرا و یا محتوا همان روال، همان آدم ها و همان سیر ادامه یافت. سریال‌ها و ساختارها در تلویزیون ما مدام در حال تکرار و در جا زدن هستند. البته بخشی از این موضوع، طبیعی است؛ دنباله سازی‌ها باید که بر عناصری واحد متکی باشند، اما فقدان داستان و کش دادن صحنه‌ها و موارد دیگر در سریال‌های یاد شده، بیش از حد بود.
وی درباره سریال «پایتخت 4» ادامه داد:‌ «پایتخت 4» به لحاظ تصویری ساختاری شلخته داشت و اگر بار طنز را از روی دیالوگ‌هایش بردارید، سریال فرو می‌پاشد؛ چراکه کل متن مبتنی بر دیالوگ و تکه کلام‌هاست و ضعف در ساختارهای نمایشی، موجب بوجود آمدن حرکات عجیب و غریب دوربین شده است.
این منتقد بیان کرد: تمامی سریال‌های ماه رمضان امسال از نظر بصری هیچ چیز نویی نداشتند و کمتر می‌توانستید نقطه قوتی در آنها پیدا کنید.
 درستکار با اشاره به کیفیت نازل سریال‌ سازی در رسانه ملی گفت:‌ به طور کلی مدار سریال‌ سازی در تلویزیون ایران، یک مدار بسته است و خیلی کم پیش آمده که تجربه‌های نو و جدیدی را شاهد باشیم. یکی از دلایلش این است که در این رسانه، چرخه و نظم مدیریتی طوری است که نیروهای جدید در آن ورود پیدا نمی‌‌کنند؛ و به افراد اعتماد نمی‌‌شود و یا اصلا مدیران محترم، دلشان نمی‌خواهد به نیروهای تازه نفس اعتماد کنند و البته این شیوه موجب شده که ما حس کنیم که ایشان، چندان اهل پیشرفت هم نیستند. با این اوصاف و تا زمانی که فقط به فکر پر کردن آنتن تلویزیون باشیم و جسارتی از خود برای تولید آثار نو و کسب تجربه در فضاهای تازه نشان ندهیم، طبعا هیچ اتفاق جدیدی را هم نمی‌توانیم رقم بزنیم. انتهای پیام/
 

94/05/04 - 12:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن